Kid Creole & The Coconuts - Wonderful Thing (2000)

Alternatieve titel: Annie, I'm Not Your Daddy

Pop / Funk
Label: Spectrum

1. Stool Pigeon (3:56)
  2. Dear Addy [Remix 12" Version] (3:58)
  3. Me No Pop I (4:22)
  4. The Lifeboat Party (2:32)
  5. Annie, I'm Not Your Daddy (3:47)
  6. Loving You Made a Fool Out of Me (4:50)
  7. I Am (3:45)
  8. Imitation (3:55)
  9. Maladie D'amour (4:11)
  10. Yolanda (6:36)
  11. Christmas on Riverside Drive (3:46)
  12. Table Manners [Remix Version] (5:00)
  13. Double on Back (4:23)
  14. Going Places (3:15)
  15. I'm a Wonderful Thing, Baby (3:52)
  16. There But for the Grace of God Go I (5:27)
  17. There's Something Wrong in Paradise (3:23)
avatar van Jan Wessels
Zo rond 1982 was deze band behoorlijk groot. Op ieder feestje en in iedere disco hoorde je wel Stool Pigeon of Annie, I'm Not Your Daddy. DJ's die wat wat meer durfden draaiden nog wel eens Me No Pop I. Deze band is inmiddels helemaal vergeten lijkt het. Gelukkig niet in huize Wessels waar deze cd zo nu en dan nog eens op staat. En als ik 'm dan weer eens draai dan is het toch wel weer erg aangename zomerse muziek. Sommige songs zijn wat beperkter houdbaar gebleken maar een nummer als Loving You Made A Fool Of Me is toch wel heerlijk. Ik vind het ook heel aardig dat Me No Pop I op deze cd staat, een samenwerking met Coati Mundi. 3,5*