Swamp Dogg - Cuffed, Collared and Tagged (1972)

Soul / Blues
Label: Cream

1. Sam Stone (4:01)
  2. Complication # 5 (3:07)
  3. Lady Madonna (3:58)
  4. You Say You Trust Your Mother (2:41)
  5. If It Hadn't Been for Sly (4:06)
  6. Your Last Dirty Trick (2:49)
  7. Knowing I'm Pleasing You and Me (2:39)
  8. In My Resume (2:37)
  9. Captainof of Your Ship (2:00)
  10. Don't It Make You Wanna Go Home (8:10)
avatar van J.J. Wever
Opvallend bij dit album is dat de eerste en de laatste track covers zijn van country nummers. Sam Stone is een (overigens prachtige) cover van John Prine en Don't It Make You Wanna Go Home is
oorspronkelijk van Joe South.

avatar van jelmer19
''Sam Stone'' is echt een geweldig nummer.
Maar dit album staat weer vol met heerlijke nummers zoals: ''Complication # 5'' , ''You Say You Trust Your Mother'' en ''In My Resume''.
Wat voor mij vooral meetelt is dat Swamp verschillende onderwerpen aansnijd. Dit zorgt ervoor dat het boeiend blijft om naar te luisteren.
Verder heeft zijn stem iets emotioneels en dit zorgt ervoor dat je echt in de muziek wordt getrokken..
Simpelweg een heerlijk abum.. 4,5*

Edit: Ook ''Don't It Make You Wanna Go Home'' is een prachtig nummer''