Silverchair - Frogstomp (1995)

Australiƫ

8. Madman (2:43)
  9. Undecided (4:36)
  10. Cicada (5:10)
  11. Findaway (2:58)
  12. Tomorrow [Single Version] * (4:26)
  13. Acid Rain * (3:32)
  14. Blind * (4:55)
  15. Stoned * (2:48)
  16. Madman [Vocal Version] * (2:44)
  17. Madman [Live at the Cambridge] * (3:46)
  18. Blind [Live at the Cambridge] * (5:32)
  19. Tomorrow [Live at the Cambridge] * (4:44)
  20. Faultline [Live at the Cambridge] * (4:17)
  21. Pure Massacre [Live at the Cambridge] * (7:24)
avatar van Dielie
superalbum! de groepsleden waren amper 17 bij het uitbrengen van dit fantastische debuut, de platen hierna gingen wel zo bergaf als aan een rotsblok vastgebonden-val van het Atomium, jammer

prachtige plaat deze

Ze waren nog jonger! 15 namelijk!

Rik
Pff, niet te geloven eigenlijk. Met dat in het achterhoofd toch wel erg knap deze cd. Heb er rond mijn 14e ook erg veel van genoten, maar het kan me niet zo ontzettend meer boeien nu. Toch nog 3,5* voor het jeugdsentiment (en zo slecht vind ik het nou dus ook weer niet ).

Zijn er eigenljik nog andere artiesten die zo jong waren bij een gelijkwaardig succesvolle release? Kan uit mijn hoofd alleen nog de zanger/gitarist van Supergrass bedenken (was 16 bij de opname van de eerste paar nummers van I Should Coco).

Volgens mij hebben ze toch een record denk ik...of misschien Conor van Bright Eyes, die was ook erg jong bij zijn eerste cd.

Ik vond dit toch niet zo bijzonder allemaal. Het was een van mijn eerste CD's ooit, maar behalve Tomorrow - de fantastische single - vond ik het allemaal niet halen bij andere favorieten uit die tijd (Pearl Jam, Nirvana, Smashing Pumpkins, etc.). Ik heb dit album uiteindelijk geruild tegen een New Age 3CD van Chris Hinze, omdat ik met iemand onze slechtste aankopen ooit ging ruilen.

avatar van Snappy
Echt een jeugd sentiment plaat!! Erg goed!

avatar van Eddie
Deze kan echter niet tippen aan het geniale Neon Ballroom

avatar van Rayaccos
Jeugdig, onbevangen en hard. Stiekem vind ik het wel het beste cd'tje van silverchair.

avatar van Dielie
ik draai deze plaat graag, goed gevoel hieraan

een soort gezelligheid en veiligheid als ik deze opleg, raar, maar tis een gevoel

en een gemiddelde van 3 schokt mij

avatar van Dielie
nog maar eens aant draaien,

toch wel een favoriete plaat van mij, dat veiligheidsgevoel blijft hier bij mij, raar, doet echt deugd,

de rest van de SC platen vond ik veeel minder

maar deze is top ze moat

Goeie plaat! Ik zet Suicidal Dream heel vaak op. Moet ik me laten nakijken nu?

WernerGSF
Doe maar, dit is wel ernstig hoor

avatar van Shelter
Ik was 15 toen het uitkwam en zat toen helemaal in die grunge scene en punk/hardcore etc.
Jongens van dezelfde leeftijd als ons toen die een album uitbrachten met zwaarmoedige teksten, een beetje anarchistisch en een sprankje hoop in de lastige tijden als een puber.
Nu in 2012 heeft het toch flink wat glans verloren en klinkt het soms zelfs richting vals.
Het is meer jeugdsentiment denk ik. Wat ik nu nog wel aardig vind is; Israels Son, Pure Massacre, Shade en Suicidal Dream.