Mega Mindy - Mega Mindy (2007)

Belgiƫ
Label: Studio 100

1. Ik Ben Mega Mindy (3:41)
  2. Mega Mindy Tijd (3:12)
  3. Toby Toby (2:37)
  4. Mega Mindy Is Verliefd (3:33)
  5. Mijn Geheim (3:23)
  6. Opa (3:29)
  7. Zonder Dieven (3:13)
  8. Iedereen (3:22)
  9. Smoorverliefd (3:22)

met Mega Toby

10. Hiep Hiep Hoera (3:06)
  11. Op Reis (3:19)
  12. Slaap Zacht (2:58)
Bobiej
Niets voor de gemiddelde Rompeprop fan denk ik zo .

avatar van AGE-411
Na zooi als samson en gert en K3 en Plop bestaat er ook nu iets als Mega Mindy (zeer populair in Vlaanderen !)

Bobiej schreef:
Niets voor de gemiddelde Rompeprop fan denk ik zo .

Auw verdomme, ging hem net online bestellen.

EVANSHEWSON
Ach ja, muziek voor de allerkleinsten, waarom ook niet?

De Madame hierachter heet Free Souffriau (schrijfwijze, ik twijfel er wat aan, moeilijke naam), zit al weken in de teevee één show "Steracteur, Sterartiest", waar soapacteurs op hun zangtalent en x-factor worden getest, en ze kan in elk geval WEL zingen. Ze heeft ook nog een innemende persoonlijkheid.

Ik verkies de echte Madame boven dit televisieverschijnsel, maar ik zit dan ook niet in de doelgroep van deze Mega Mindy!

avatar van Waldo Jeffers
Wel een erg hoge meezingfactor hoor. (ik kan dus Mega Mindy Tijd zo al beginnen zingen )

EVANSHEWSON schreef:

En het slaat echt wel aan, mijn kleine zus (4 jaar) is er dol op

avatar van Jupilerman
Dit zijn echt wel vreselijke teksten

Is het een vogel
Is het een vliegtuig
Nee dat is het niet
Het is Mega Mindy die je aan de hemel ziet

Dat is zelfs naar Gertje's normen geforceerd

avatar van Gajarigon
AGE-411 schreef:

"zooi"? Toch normaal dat kleine kinderen dit graag horen.

heb hem juist hem eens rap beluisterd. zal iets goed zijn voor kinderen maar voor mij niet. maar ik verwachte natuurlijk niets anders free Souffriau kan goed zingen daarom 1*

avatar van Esther_ke
De leukste nummers vind ik ‘Ik ben Mega Mindy’, ‘Mega Mindy Tijd’ en ‘Toby Toby’.

Oké, de nummers zijn natuurlijk voor kinderen, en die zijn er zot van net zoals van de tv-serie. (Stiekem durf ik ook wel eens naar een aflevering te kijken).

Ik vind het wel jammer dat de meeste nummers over Toby gaan.

Maar de nummers zijn goed gezongen door Free Souffriau (Ze heeft niets voor niets de wedstrijd 'Steracteur Sterartiest' gewonnen.)

2* (Omdat de nummers gezongen zijn door Free)

avatar van kaztor
Vind het een beetje flauw om dit lage waarderingen te geven.
Het is natuurlijk niet veel, maar kinderen schijnen er dol op te zijn, dus....

bennerd
Daarom stem ik er niet op, het zou ergens op een 1* of een 1.5* stranden. Maar ik laat het maar zoals het is.

avatar van Kos
Kos
wtf is dit nou weer?

avatar van psychonaatje
Speciaal voor Kos drie clips toegevoegd. Leef je uit, Kos!

avatar van Kos
Kos
Mijn hemel .

avatar van VanDeGriend
EVANSHEWSON schreef:
Ach ja, muziek voor de allerkleinsten, waarom ook niet?

Ik zou zelfs zeggen. Juist wel! Voor iedere categorie op deze aardkloot is wel een muziekje te vinden. Zo ook voor mijn jongste dochtertje die Mega Mindy helemaal te gek vindt. En terecht.

avatar van Villableeker
De enige keer dat die kleine van mij een stem mag uitbrengen op deze site.

avatar van Madjack71
Tja daar gaan we weer, kweet het, maar dit is wederom een schot in de roos van -wij poepen alleen maar goud- Studio100. In supermarkten doemen ze uit het niets op, 5 jarigen in slappe roze Mega Mindy pakjes en nu zelfs mijn dochtertje van 2,5 thuiskomt en rondjes gaat lopen rond de tafel, ondertussen in een mantra uitend...megamindymegamindy, ontkomen wij er nu ook niet aan.
Gelukkig heeft ze nog een grote fantasie en zijn 4 gekleurde duploblokjes op elkaar ook Mega Mindy. Scheelt weer in de beurs.

Dat gezegt hebbende, vind ze de liedjes van Mega Mindy wel heel leuk en zit ze ademloos naar die clipjes te kijken. Papa ook, maar dan om heel andere redenen .
Net als K# heeft het allemaal niet veel om het lijf, en toch..en toch...Het Is Mega Mindy Tijd.
Zo even de nummertjes geript en met die Belgische tongval is het toch wel aardig toeven in Mega Mindy land.

Het abceet in de teksten er flink op los, maar het werkt aanstekelijk en mijn primitieve ik vind het wel -eventjes- leuk. De plezier voor mijn dochter werkt aanstekelijk op ons ouders. Er komt heus nog wel een tijd voor Led Zeppelin of Neil Young oid, voor nu jump jump jump.

Mijn dochtertje gaat met mans in november na de nieuwe K3, als Mega Mindy in het land komt, zal paps ook als chaperone begeleiden naar -wij kloppen graag het geld uit je beurs via de allerkleinsten- show van Mega Mindy.

Ik hou van deze cd! Er staan enkele zeer goede nummers op, en enkele die ik wat minder vind.
Sommige liedjes zijn zo mooi dat ze je gewoon kippevel bezorgen! Prachtig stem ook van Free.

3 sterren voor deze pracht cd!

avatar van Gloeilamp
Nee, ik ga hier niet op stemmen