Kevin Ayers - Odd Ditties (1976)

Label: Harvest

1. Soon, Soon, Soon (3:22)
  2. Singing a Song in the Morning (2:53)
  3. Gemini Child (3:16)
  4. Puis-je? (3:38)
  5. Butterfly Dance (3:43)
  6. Stars (3:35)
  7. Stranger in Blue Suede Shoes (3:23)
  8. Jolie Madame (2:20)
  9. Lady Rachel (4:45)
  10. Connie on a Rubber Band (2:52)
  11. Fake Mexican Tourist Blues (4:35)
  12. Don't Sing No More Sad Songs (3:25)
  13. Take Me to Tahiti (3:35)
  14. Caribbean Moon (3:00)
Een vreemd soort verzamelaar, maar alleen al vanwege de de originele platenhoes onbetaalbaar ........... Kevin Ayers .......... een typische "musician's musician" ..... hij heeft een niet te onderschatten invloed gehad op de Britse, maar ook USA alternatieve en 'sound' zoekende eind jaren 60 ontspruitende muziekscene. Luister naar alles wat hij deed met Oldfield of solo eind jaren zestig en eerste helft jaren zeventig ............ en hoeveel zijn er uiteindelijk nog een beetje te genieten (ok, Pink Floyd tellen we even niet mee)???

avatar van heartofsoul
Onlangs tikte ik de vinylversie van dit album op de kop. Ik werd aangetrokken door de mooie platenhoes. Mijn verwachtingen waren niet hooggespannen, maar dit blijkt een zeer goede collectie vroege singles en outtakes te zijn.
Kevin Ayers ben ik een beetje laat op het spoor gekomen, maar ik beleef alsnog veel plezier aan zijn schitterende liedjes. Dit album is een welkome aanvulling op de albums die ik al van hem heb.

Alleen de vocale bijdragen van The Ladybirds op sommige nummers uit 69 en 70 vind ik niet altijd even geslaagd, maar verder vind ik dit album om te smullen: leuke, humoristische en eigenwijze liedjes, goede musici (ik noem onder andere David Bedford en Mike Oldfield) en dan die stem van Kevin.
Zag zojuist op Bol.com dat de Japanse cd van dit album aardig aan de prijs is... Gelukkig staat een aantal nummers ook op The Harvest Years..

Voorlopig 4*, met kans op een nog hogere rating.