Delerium - Euphoric (1991)

Canada

3. Grave Mentor (15:22)
  4. Sorrow (7:42)
avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Blijkbaar moesten de heren van Front Line Assembly nog een album uitbrengen bij Third Mind Records vanwege contractverplichtingen en hebben ze toen maar besloten om Euphoric uit te brengen met hun Delerium-project. Tenminste, dat denk ik, aangezien al hun eerdere albums uitgebracht zijn op het Dossier-label.
Enerzijds neigt dit album een beetje de FLA-kant op te gaan, aangezien ik de eerste 2 tracks niet echt in Delerium-stijl vind.
Anderzijds zijn Grave Mentor en Sorrow toch échte Delerium-songs.
Ondanks dat is het album toch de moeite waard. Alleen jammer van de te korte speelduur. Stiekem heb ik toch het idee dat dit album als mini-album bedoeld is.
Nogmaals benadruk ik hier, dat ook dit Delerium-album écht donkerder en anders klinkt dan wat ze tegenwoordig doen. En alleen daarom al is ook dit Delerium-album de moeite waard.