menu

De Site / Algemeen / Onbewuste inconsequentheid of doelbewust meten met twee maten?

zoeken in:
Ace
Het alom vermakelijke en voor het overgrote deel over voetbal gaande voetbaltopic is vandaag gesloten. Hartstikke vervelend voor de mensen die er veel lol aan beleven natuurlijk. Iemand uit de crew vond het nodig om het te sluiten. Het verleden heeft uitgewezen dat je zoiets gewoon moet accepteren, want er verandert toch bitter weinig aan.

Nu vraag ik me alleen even af hoe het met al die andere idiote topics zit die ik hier te pas en te onpas tegenkom? Waarom blijven die wel open? Je zou kunnen zeggen: "Ace, waar maak je jezelf druk om?". Tja, zie het als irritatie van het moment... Ook ik heb vandeweek hard gewerkt.

Tot slot nog even een illustratief voorbeeld: http://www.musicmeter.nl/forum/18/2633/. Zo'n, in mijn ogen nog veel idioter topic, staat mij daar prima. Het interesseert me niet, dus ik doe er niet aan mee. Andersom lijkt het helaas niet zo te werken...

avatar van Klumpie
Ik snap heb het ook niet helemaal. Want is het topic nou gesloten omdat het over voetbal ging of is het gesloten vanwege de slowchat van de afgelopen?

Als het vanwege het voetbal is kunnen we een heleboel andere topics sluiten. Bijvoorbeeld het 'Ik heb iets mee te delen' topic. Dit komt meestal niet verder dan uitspraken als 'Ik heb jeuk aan mij jodukus' of 'Ik heb net een lekkere bruine neergelegd, met een puntje'.

Als het vanwege slowchat is dan had de mod eerder moeten ingrijpen. Dan wel alleen de slowchat weg kunnen halen en een waarschuwing kunnen geven van en nu weer on-topic.

Maar goed, ik vind het allemaal wel best. Ga we zometeen mooi het algemene sporttopic bestoken met VOETBAL-berichten of wouden ze dat nou gescheiden houden.

avatar van Woody
Ace schreef:

Tot slot nog even een illustratief voorbeeld: http://www.musicmeter.nl/forum/18/2633/. Zo'n, in mijn ogen nog veel idioter topic.


Dit gaat tenminste nog over muziek. Het is natuurlijk wel onzinnig maar de lijn is volgens mij ondertussen wel duidelijk: het moet direct of indirect met muziek te maken hebben of hier en daar over users?!

luisteraart
Woody schreef:
(quote)


Dit gaat tenminste nog over muziek. Het is natuurlijk wel onzinnig maar de lijn is volgens mij ondertussen wel duidelijk: het moet direct of indirect met muziek te maken hebben of hier en daar over users?!


Als dat de reden is had het voetbaltopic direct gesloten moeten worden. Maar dat is niet gebeurd, dus dat zal de reden niet zijn.

De reden is dat 'de toon' niet beviel.

Om daar een topic voor te sluiten kan ik alleen maar bijzonder onbeschoft vinden. Spreek dan als moderator de mensen met die 'toon' aan.
Men probeert hier een gezellige boel te kweken, en als er iets wellicht uit de hand loopt probeer je wat bij te sturen, maar niet een topic (waar ik weinig in postte, 1 keer maar geloof ik, maar wel in las) zomaar sluiten.

avatar van VanDeGriend
Laat ik mn plaatje maar weer eens afdraaien

Mjaa.....de toon...het grappige is wel dat het een toontje is tussen zogenaamde Feyenoorders en Ajaxieden die het als personen juist prima met elkaar kunnen vinden, ook IRL. Tis het vliegjes afvangen zoals dat in iedere bedrijfskantine gebeurd. Best scherp, soms zelfs irritant maar meestal vermakelijk. In ieder geval leuk genoeg voor degene die naast muziek, toevallig ook van voetbal houden.

Na 135 pagina's dit topic sluiten vind ik jammer en ook niet nodig. Ik kan wel enigszins meeleven met de mods in deze, soms wordt t idd wat al te boers, maar de toon is op diverse pagina's en albums wel eens vervelender geweest ook.

Mijn voorstel zou zijn....even laten bekoelen allemaal...vertrouwen op zelfregulering tav de "toon" (we zijn immers gewaarschuwd nu) en het topic weer open. Het is gewoon iha een te leuk topic..ook al heeft t dan eens wat minder met muziek te maken. Typisch een topic dat helpt van MuMe een beetje een "gemeenschap"te maken. En een leuke....

En laten we niet vergeten dat het EK er weer aan komt. Dan moeten we natuurlijk wel een topic hebben waarin de poule van El Ninjo wordt bijgehouden

avatar van Lukas
VanDeGriend schreef:
Laat ik mn plaatje maar weer eens afdraaien

Mjaa.....de toon...het grappige is wel dat het een toontje is tussen zogenaamde Feyenoorders en Ajaxieden die het als personen juist prima met elkaar kunnen vinden, ook IRL. Tis het vliegjes afvangen zoals dat in iedere bedrijfskantine gebeurd. Best scherp, soms zelfs irritant maar meestal vermakelijk. In ieder geval leuk genoeg voor degene die naast muziek, toevallig ook van voetbal houden.

Na 135 pagina's dit topic sluiten vind ik jammer en ook niet nodig. Ik kan wel enigszins meeleven met de mods in deze, soms wordt t idd wat al te boers, maar de toon is op diverse pagina's en albums wel eens vervelender geweest ook.

Mijn voorstel zou zijn....even laten bekoelen allemaal...vertrouwen op zelfregulering tav de "toon" (we zijn immers gewaarschuwd nu) en het topic weer open. Het is gewoon iha een te leuk topic..ook al heeft t dan eens wat minder met muziek te maken. Typisch een topic dat helpt van MuMe een beetje een "gemeenschap"te maken. En een leuke....

En laten we niet vergeten dat het EK er weer aan komt. Dan moeten we natuurlijk wel een topic hebben waarin de poule van El Ninjo wordt bijgehouden


Eensch en amen! Voorwaar een echte cd-vriend

luisteraart
Overigens voor wie vindt dat voetbal niets met muziek te maken heeft:

- Barry Hughes heeft carnavalshits op zijn naam staan.

- Rick de Leeuw, ooit zeer talentvol voetballer, is enkel zanger geworden omdat na een concert van The Clash hij overtuigd was dat rockmuziek 'voetbal met gitaren' was.

- Elton John kocht ooit Watford.

- In 1970 waren er twee vragen die er toe deden: Ben je voor de Stones of voor de Beatles, en: ben je voor Ajax of voor Feyenoord.

- Ruud Gullit:

In 1984 had Gullit een bescheiden reggae hit met de single "Not the dancing kind"
In 1988 had Gullit samen met de reggae-band Revelation Time een hit met het nummer South Africa dat de 3e plaats in de Nederlandse Top 40 bereikte.
Het nummer Captain Dread van deze band is een eerbetoon aan het feit dat Gullit destijds aanvoerder was van Oranje.

- Brazilië op zijn best speelt *samba*voetbal

- Eén der Nederlands grootste volkszangers ooit, A. Hazes, had zijn grootste hit met 'Wij houden van Oranje'.

Need I say more?

(Ik zou zo nog wel een hele tijd door kunnen gaan overigens, voetbal is emotie, mooie actie, beroerd spel en fans, net als muziek)

Aandoenlijke poging Ace.
Kansloos, maar wel aandoenlijk.

avatar van Yak
Yak
Zoals al bij eerdere topics aan de hand was: het is het geslowchat wat storend is. Niet alleen toevallig in het geval van het voetbaltopic, maar in alle gevallen. Slowchat is niet de bedoeling op MuMe, niet bij albums, niet in topics, zelfs al hebben de topics niet direct iets met muziek te maken. Er werd hierboven een ander topic aangehaald, misschien een onzinnige, maar daar was het na een paar uur alweer bekeken met het posten van berichten. Terwijl het slappe zevertopic en nu het voetbaltopic met pagina's per uur bleef groeien, en de crew dat allemaal in de gaten moet houden.

Slowchat zal echt niet overal voorkomen kunnen worden, en soms wordt het ook wel oogluikend toegestaand als het niet te erg uit de hand loopt. Maar wórdt er dan eens een keer iets van gezegd, en zo heel onterecht was het nou ook weer niet, dan wordt er meteen gedaan alsof we er de grootste lol in hebben om users te treiteren. Ingrijpen gebeurt om ongewenste berichten tegen te gaan, of om voor onszelf de zaak beheersbaar te houden. In dit geval werd het roeien tegen de stroom in en werd het topic tot nader order gesloten.

avatar van deric raven
Yak, ik kan het wel voor stellen dat er ingegrepen moet worden. Misschien is het een idee om bij een topic duidelijk te vermelden waarom deze keuze gemaakt wordt.
Blijkbaar is het niet voor iedereen duidelijk.

Maar ik heb uit nieuwsgierigheid nog even naar de voetbaltopic gekeken. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er iemand is die jullie handeling niet snapt.

Ik weet ook wel dat er vaker geslowchat wordt bij topics, maar vaak is dat maar een paar zinnen.
Prima dat er dan niet gelijk ingegrepen wordt.

avatar van BoordAppel
Blijkbaar is het niet voor iedereen duidelijk.
Dat is misschien ook de reden dat zulke topics elke keer weer verzanden in geslowchat. Het blijkt erg moeilijk te zijn dat te laten.

neo
Het werd gewoon vermeld waarom in dit geval ook. Veel duidelijker kan dat niet lijkt mij. Het zal toch niet gaan gebeuren dat deze topic sticky moet worden bij elke gedeelte van het forum?: http://www.musicmeter.nl/forum/1/2137/

avatar van The Scientist
VanDeGriend schreef:

Mijn voorstel zou zijn....even laten bekoelen allemaal...vertrouwen op zelfregulering tav de "toon" (we zijn immers gewaarschuwd nu) en het topic weer open.


Dat was al het idee van Yak en mij voor die toon ontstond, omdat nu het topic wel heel erg volstroomde met slowchat en enige vorm van inhoud ver te zoeken was.

avatar van Lukas
The Scientist schreef:
(quote)


Dat was al het idee van Yak en mij voor die toon ontstond, omdat nu het topic wel heel erg volstroomde met slowchat en enige vorm van inhoud ver te zoeken was.


Ik vind het niet zo'n gek idee om een paar van dit soort topics te behouden. Dat kanaliseert de grappig bedoelde en inderdaad vaak snel elkaar opvolgende berichten. Dat kan toch niet zo veel kwaad?

Ace
rayman schreef:
Aandoenlijke poging Ace.
Kansloos, maar wel aandoenlijk.


Dat blijk maar weer.

SelmaDuim
Ace schreef:
Bedankt voor het verhelderende betoog


In dit topic.

Die was je alweer vergeten zeker?

avatar van The Scientist
Mag ik even opmerken dat mijn motivatie het topic weer te openen er neit beter op wordt als ik berichten krijg als:


Belachelijk scientist. Sinds jij moderator bent geworden, is het niveau hier nogal omlaag gegaan.

avatar van Klumpie
Nee dat is idd niet echt motiverend.

Neem het voorstel van vdGriend aan en open het topic waarneer het voor jullie weer acceptabel is.

Misschien zou Jordy deze site kunnen aanvullen met een automatische waarschuwing vanwege slowchat. Nu kwam er nogal een abrupt einde aan. Op andere fora's werkt het vaak wel. Dan kunnen ze achteraf er ook niet veel over zeuren.

luisteraart
The Scientist schreef:
Mag ik even opmerken dat mijn motivatie het topic weer te openen er neit beter op wordt als ik berichten krijg als:

(quote)


Dat begrijp ik niet. Een user schrijft iets wat jou niet bevalt, en dus wil je een topic waar andere users plezier aan beleven wellicht niet heropenen?

Ik vind dat belachelijk, en behoorlijk minachtend naar andere users toe.

Ik zal zelf voorlopig maar niet meer op musicmeter komen, want dit soort gedoe ergert mij alleen maar.

Tot over een tijdje.

SelmaDuim
Klumpie schreef:
Nee dat is idd niet echt motiverend.

Neem het voorstel van vdGriend aan en open het topic waarneer het voor jullie weer acceptabel is.

Misschien zou Jordy deze site kunnen aanvullen met een automatische waarschuwing vanwege slowchat. Nu kwam er nogal een abrupt einde aan. Op andere fora's werkt het vaak wel. Dan kunnen ze achteraf er ook niet veel over zeuren.


Die regels zijn altijd al duidelijk geweest. Je krijgt een pm zodra jij je aanmeldt, het is te lezen in de Wiki, er zijn al maanden lang talloze waarschuwingen afgegeven en nog willen bepaalde users er niet naar luisteren. Hoe duidelijk moet het dan zijn? Het zijn altijd dezelde mensen die hier de puinhoop veroorzaken en het steeds maar weer verpesten voor anderen, nu ook weer, het wordt nu echt tè triest. Als het mensen niet bevalt moeten ze maar een andere plek gaan zoeken om kinderachtig te doen. Zo onmisbaar zijn ze niet.

avatar van Lukas
Jongens jongens toch... wat is er nu eigenlijk aan de hand?

Jelle sluit een topic om redenen waar niet iedereen het mee eens is, maar die in elk geval te verdedigen en valide zijn. Het betreffende topic is in beginsel leuk, maar niet echt belangrijk, want het gaat hier per slot van rekening over muziek en niet over voetbal.

Dus nu gaan we elkaar allemaal voor rotte vis uitmaken

Neem jezelf toch niet zo serieus, draai lekker hard de nummer 1 uit je top 10 en schrijf er een leuke recensie over!

Tot op de volgende MuMe-meeting

avatar van Paap_Floyd
Lukas schreef:
Jongens jongens toch... wat is er nu eigenlijk aan de hand?

Jelle sluit een topic om redenen waar niet iedereen het mee eens is, maar die in elk geval te verdedigen en valide zijn. Het betreffende topic is in beginsel leuk, maar niet echt belangrijk, want het gaat hier per slot van rekening over muziek en niet over voetbal.

Dus nu gaan we elkaar allemaal voor rotte vis uitmaken

Neem jezelf toch niet zo serieus, draai lekker hard de nummer 1 uit je top 10 en schrijf er een leuke recensie over!

Tot op de volgende MuMe-meeting
Amen

avatar van VanDeGriend
Goed standpunten uitgewisseld. Van beide kanten duidelijk allemaal. Maarre....ondertussen heb ik gisteren onaardig gedaan tegen mn vrouw en ook de kat (die is oranje) omdat ik mn ei niet kwijt kon in het voetbaltopic

Mag ie alsjeblieft....... Hou ik t wel in de gaten allemaal


Ace
Ik ga er niet meer over in discussie en ik maak al helemaal niemand voor rotte vis uit. Ga allemaal maar fijn door met slowchatten in ko's, Bert en Ernie topics en weet ik veel wat voor andere topics die uberhaupt ook niets met muziek te maken hebben. Van mij heb je geen last meer.

Toch wil ik nog wel even een woordje kwijt aan SelmaDuim: ik vind het ontroerend, hoe jij voor je vriendje en de overige crewleden in de bres springt. Het is niet de eerste keer, hulde. Aan de andere kant vind ik het misselijkmakend, maar dat strookt dan weer niet met de eerste alinea, aangezien dat toch weer in het straatje 'rotte vis' past.



Edit: knal hier ook maar gelijk een slotje op, want iedereen denkt er toch anders over. Ik ga het advies van Lukas opvolgen

Jornaquin
SelmaDuim schreef:
(quote)


Die regels zijn altijd al duidelijk geweest. Je krijgt een pm zodra jij je aanmeldt, het is te lezen in de Wiki, er zijn al maanden lang talloze waarschuwingen afgegeven en nog willen bepaalde users er niet naar luisteren. Hoe duidelijk moet het dan zijn? Het zijn altijd dezelde mensen die hier de puinhoop veroorzaken en het steeds maar weer verpesten voor anderen, nu ook weer, het wordt nu echt tè triest. Als het mensen niet bevalt moeten ze maar een andere plek gaan zoeken om kinderachtig te doen. Zo onmisbaar zijn ze niet.



avatar van Lukas
HiLL schreef:
Persoonlijk vind ik het redelijk triest dat het topic dicht is.


Is al weer open. Kent u die van die storm en het glas water?

avatar van HiLL
Ik zie het ja. Mooi!

avatar van herman
de kat (die is oranje)


LOL

avatar van OldSkool
Je kunt moeilijk zeggen: Maak alleen maar topics tot een bepaalde soort muziek, maar er komen inderdaad vaak, in mijn en ook de operator's ogen, overbodige topics op.
Dat is zonde voor iedereen die wel serieus bezig is hiermee. Ookal zijn sommige van die topics dan ook wel ergens serieus, soms vraag ik me ook af: Wat heeft dit met het topic te maken?

Sheplays
luisteraart schreef:

Ik zal zelf voorlopig maar niet meer op musicmeter komen,

Tot over een tijdje.




Niet weglopen, Luisteraart! Er zijn toch nog wel meer topics waar lol aan te beleven valt...en je moet mij toch een beetje in de gaten houden bij de crypto's?

Gast
geplaatst: vandaag om 07:55 uur

geplaatst: vandaag om 07:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.