Genres / Rock / Wat is jouw favoriete punkalbum?
zoeken in:
0
bennerd
geplaatst: 27 maart 2019, 12:15 uur
koosknook schreef:
noise-punk
noise-punk
Gore Beyond Necropsy en The Gerogerigegege
1
geplaatst: 6 april 2019, 07:05 uur
The Undertones - The Undertones (1979)
Johnny Thunders & The Heartbreakers - L.A.M.F.(1977)
Ramones - Ramones (1976)
The Stooges - The Stooges (1969)
Buzzcocks - Singles Going Steady (1979)
Devo - Q: Are We Not Men? A: We Are Devo!(1978)
Dead Boys - Young, Loud and Snotty (1977)
Wipers - Youth of America (1981)
The Zeros - Don't Push Me Around (1991)
Angry Samoans - Back from Samoa (1982)
Johnny Thunders & The Heartbreakers - L.A.M.F.(1977)
Ramones - Ramones (1976)
The Stooges - The Stooges (1969)
Buzzcocks - Singles Going Steady (1979)
Devo - Q: Are We Not Men? A: We Are Devo!(1978)
Dead Boys - Young, Loud and Snotty (1977)
Wipers - Youth of America (1981)
The Zeros - Don't Push Me Around (1991)
Angry Samoans - Back from Samoa (1982)
1
geplaatst: 9 mei 2019, 11:06 uur
Ben niet heel erg van de punk, en ken verhoudingsgewijs ook niet zoveel albums uit het genre, maar een top-5 maken lukt me zonder moeite:
1) The Stranglers - Rattus Norvegicus
2) Stiff Little Fingers - Inflammable material
3) Buzzcocks - Singles going steady (eigenlijk een verzamelaar, maar onovertroffen)
4) The Undertones - The Undertones
5) Iggy Pop - Lust for life
Ik vond new wave (hoe belegen en onhanteerbaar die term tegenwoordig ook is) en de (tweede) ska-golf uit diezelfde jaren heel veel interessanter dan de eerste punkgolf. Muzikaal veel rijker en gevarieerder.
1) The Stranglers - Rattus Norvegicus
2) Stiff Little Fingers - Inflammable material
3) Buzzcocks - Singles going steady (eigenlijk een verzamelaar, maar onovertroffen)
4) The Undertones - The Undertones
5) Iggy Pop - Lust for life
Ik vond new wave (hoe belegen en onhanteerbaar die term tegenwoordig ook is) en de (tweede) ska-golf uit diezelfde jaren heel veel interessanter dan de eerste punkgolf. Muzikaal veel rijker en gevarieerder.
0
geplaatst: 24 februari 2020, 22:25 uur
Britse Punk
Wire - Pink Flag
The Stranglers - No More Heroes
The Damned - Damned Damned Damned
Amerikaanse Punk
The Stooges - The Stooges
Patti Smith Group - Horses
Talking Heads - Talking Heads 77
Wire - Pink Flag
The Stranglers - No More Heroes
The Damned - Damned Damned Damned
Amerikaanse Punk
The Stooges - The Stooges
Patti Smith Group - Horses
Talking Heads - Talking Heads 77
0
geplaatst: 26 februari 2020, 14:21 uur
Favoriete albums, hmm dat verandert mettertijd. Nu op mijn draaitafel een mix tussen Wipers en Dag Nasty, maar dan Duits:
Dackelblut - Schützen und Fördern (Full Album, 1996) - YouTube
Dackelblut - Schützen und Fördern (Full Album, 1996) - YouTube
0
geplaatst: 26 februari 2020, 14:24 uur
0
geplaatst: 4 november 2023, 09:41 uur
Niet allemaal even pure punk, maar:
Spazztic Blurr debuut, Fugazi Steady Diet, Liquids Life Is Pain Idiot, Vopo's The Price, Bad Brains debuut.
Spazztic Blurr debuut, Fugazi Steady Diet, Liquids Life Is Pain Idiot, Vopo's The Price, Bad Brains debuut.
0
geplaatst: 4 november 2023, 10:13 uur
Punk or not… maar ik hoor dit nog wel graag, heb de albums nog
Wire - 154
Patti Smith - Horses
Peru Ubu - Dub Housing
The Only Ones - Even serpents shine
The Clash - London Calling
Iggy Pop - Lust for Life
Wire - 154
Patti Smith - Horses
Peru Ubu - Dub Housing
The Only Ones - Even serpents shine
The Clash - London Calling
Iggy Pop - Lust for Life
* denotes required fields.