menu

De Site / Gebruikers / Musicmeters Herontdekte Album van de Maand Topic

zoeken in:
avatar van korenbloem
Ik weet niet of een topic als dit al bestaat.

Door het makkelijk verkrijgen van nieuwe muziek door de vele pottenpindakaas. Ben ik soms geneigd om albums 2, 3 keer te beluisteren en dan weer weg te leggen. Maar soms is er een album wat ik dan voor de x keer op zet en er even voor zorgt dat mijn wereld eventjes stil staat.
Hebben meer users dit wel weleens?

Post in dit Topic aan het einde van de maand 1 album wat je herontdekt hebt en je wereld op zijn kop wist te zetten, op een manier zoals dat specifieke album je nooit eerder wist te raken.


Voor mij is dat deze maand:


(afbeelding)

avatar van chevy93
Meestal val ik in één keer voor een album of duurt dat een paar luisterbeurten, maar ik heb geloof ik nog nooit zo'n moment gehad. Waarbij een album je wereld opeens op z'n kop zet, terwijl je dat eerst niet vond. Dat gaat meestal geleidelijk.

avatar van korenbloem
Meestal gaat het ook geleidelijk.... Maar soms doe je een herontdekking, of een plaat die aan je aandacht ontglipt was etc....

avatar van vigil
Dat komt wel eens voor ja. Dan staat een plaat al een jaar of 10 in de kast en de beoordeling op een 2,5 of een 3 en dan blijkt ineens nadat hij van zijn stof ontdaan is er een erg goede plaat in te ziten.

avatar van 2MY
2MY
Heb ik dankzij de KO 1988 gehad met

(afbeelding)

Te jong toen ik hem kocht en voor het eerst beluisterde, want vond het altijd niet echt zo goed...

Maar nu ik hem dus weer opzette, heb ik pas de echte klasse van dit album ontdekt!

Green stoot zelfs Automatic for the People van de eerste (R.E.M.)-stek in mijn klassement.

avatar van Don Cappuccino
Voor november is het deze geworden:


(afbeelding)


Waarom is het deze geworden? 2 jaar geleden hoorde ik van mijn moeder de Greatest Hits en dat vond ik echt helemaal niks. Hoe kunnen mensen dit goed vinden? Die gast klinkt als een van de Muppet Show.

Vorige maand hoorde ik een aantal nummers van de man op de radio en die vond ik echt mooi. Daarom heb ik weer de Greatest Hits gedraaid en daarna ben ik verder gegaan met de albums. After The Gold Rush vind ik de mooiste van hem. Het is geen makkelijke om te luisteren vind ik. Er zit iets heel pijnlijks en breekbaars in de stem van Young op dit album. Misschien in de toekomst wel in mijn top 10.

avatar van Ataloona
Het laatste jaar luister ik eigenlijk nooit meer naar Pink Floyd en en dan vooral niet naar de albums vanaf Meddle. In Principe komen er daarna nog goede albums, maar mij kunnen ze niet overtuigen. Echter ging ik ook de albums voor Meddle negeren en mij werd deze maand wel duidelijk dat dat niet de bedoeling was. Piper at the Gates of Dawn heb ik daarom ook verhoogd naar een 5*. Briljant album.


(afbeelding)

avatar van AOVV
Leuk topic! Ik heb deze maand John Martyn herontdekt, en in het bijzonder 'Solid Air'. Prachtige plaat, maar dat was ik helaas alweer een tijdje uit het oog verloren. Ik heb 'm ook op CD, en de laatste tijd draai ik 'm weer eens af en toe.



(afbeelding)

avatar van korenbloem
Ha, Leuk!

Meer mensen die elke maand wel een album iets meer zijn waarderen dan de periode ervoor.


De ontdekking voor mij voor de maand oktober is:



(afbeelding)


Diep, heel diep onder de indruk was ik van deze plaat. Wel een paar keer beluisterd, maar nooit de volledige aandacht gegeven. Het album voor de maand november ben ik nog niet helemaal uit, maar kan ook een klassiek album worden

Aquila
Eindelijk op eBay gevonden, had het zeker 15, misschien al 20, jaar niet gehoord, maar 't is echt een topper (zoals ik me ook al meende te herinneren):

The Neon Judgement: Mafu Cage (1986)

(afbeelding)

avatar van korenbloem
Voor mij was het album van de maand November zonder twijfel:


(afbeelding)

avatar van korenbloem
voor deze maand is het geworden:


(afbeelding)


met een korte review.

avatar van Ataloona
Had ook mijn herontdekking kunnen zijn (heb 'm ook verhoogd naar een 4,5*), maar bij mij is het Anthony Davis geworden. Briljante jazzartiest die enorm ondergewaardeert wordt (zie mijn bericht bij het album)


(afbeelding)

avatar van snarf349
Het zal aan het weer hebben gelegen, maar ik heb dit album:

(afbeelding)

weer helemaal herontdekt. Ik heb de neiging om alleen maar de laatste twee albums van deze gasten te beluisteren, maar met dit album is de liefde voor deze band echt wel begonnen.
Fantastische, epische, schreeuw-metaal van de bovenste plank.

avatar van 2MY
2MY
onlangs in de tweedehandswinkel... deze cd... in dubbeldisc-editie....

Gekocht - hoewel al een tijdje bezitter van het reguliere enkelvoudige album, maar sinds enorm lang niet meer gespeeld - en WTF! Dit is echt zo'n klasbak! Helemaal vergeten... of mss toendertijd ook nog niet helemaal klaar voor:


(afbeelding)

(en de extra disc is een mooie bonus!)

Gast
geplaatst: vandaag om 14:05 uur

geplaatst: vandaag om 14:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.