menu

Muziek / Nieuws / John Peel's muziekcollectie online

zoeken in:
avatar van Stalin
Wijlen John Peel zijn immense muziekcollectie komt online en de letter ''a'' is al te bezichtigen.

Erg mooi gedaan, alsof je echt door zijn platenkast mag sneupen dmv met je muis over de zijkanten van de platenhoezen te scrollen

Meer info omtrent dit project, met hulp van zijn weduwe, te lezen via The Guardian.

Peel's is probably the most celebrated record collection in Britain: 26,000 albums, 40,000 singles and countless CDs, which spread out of Peel's office and took over a variety of rooms and outbuildings in the home near Stowmarket he invariably referred to as Peel Acres. The singles and CDs, Ravenscroft says, were filed alphabetically, but the albums were a different matter. "They are all filed numerically and cross-referenced with a very old filing cabinet, full of small filing cards that John hand typed himself on his old Olivetti typewriter. The way you access them is that you look in the filing cabinet, find the file card alphabetically, and on the top corner there's a number."

avatar van herman
Ik heb ook even zitten neuzen. Schitterend, dat kaartensysteem van die man! Ik ben benieuwd naar wat er nog komen gaat.

beaster1256
gewoonweg schitterend , maar dit is niet de volledig letter a , het gaat maar tot adam & the ants !!! geniale kerel die john peel !!! waarschijnlijk dag en nacht bezig met muziek !!!

avatar van Sandokan-veld
Hoe gaaf is dat


avatar van platedraaier
beaster1256 schreef:
gewoonweg schitterend , maar dit is niet de volledig letter a , het gaat maar tot adam & the ants !!!


Op bijbehorende webpagina staat ook dat ze de eerste honderd titels per letter van het alfabet gaan doen.

Verder best wel interessant inderdaad. Vooral als het ook luisterbaar wordt.

Stijn_Slayer
Ik heb fouten op de pagina en kan daarom niet op de LP's klikken. Het is alleen een overzicht (nouja, echt overzichtelijk is 't niet) en dus niet te beluisteren? Laatste leek me ook al lastig met rechten.

avatar van herman
Veel albums zijn wel gelinkt naar Spotify. Maar inderdaad, niet alles. Zou wel een leuk gebaar zijn als de platenmaatschappijen dat even regelden, als bedankje voor wat John Peel allemaal voor hen heeft betekent.

Stijn_Slayer
Als ontdekkingstocht is dit dan best wel geschikt. Alleen waar begin je met zoeken?

avatar van Deren Bliksem
De link werkt niet meer


Gast
geplaatst: vandaag om 00:32 uur

geplaatst: vandaag om 00:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.