Maria Mena - Cause and Effect (2008)

Noorwegen
Label: Columbia

1. Power Trip Ballad (3:59)
  2. Belly Up (4:04)
  3. All This Time (Pick-Me-Up Song) (3:16)
  4. Cause and Effect (3:13)
  5. I'm on Your Side (3:03)
  6. Eyesore (3:15)
  7. Where Were You (3:16)
  8. I'm in Love (2:58)
  9. Self-Fulfilling Prophecy (3:20)
  10. I Was Made for Loving You * (4:34)
  11. Dear... (3:20)
  12. It Must Have Been Love * (4:06)
  13. You're Scaring Me * (3:21)
avatar van NewYorkCityLight
Dat is helemaal niet waar. Ik ben 2 of 3 keer (ik ben nu al de tel kwijt ) naar een concert van haar geweest en ze kan goed live zingen hoor.

avatar van Emile93
Ik vind dit echt een muzikaal hoogstandje! Geweldige productie van Maria! 4 sterren waard!!!

James Sawyer
Maria Mena - Cause and Effect (2008)

Erg mooi album van de Noorse zangeres Maria Mena. Ze heeft een stem die echt enorm fijn is en me bij vlagen echt in een soort van trance brengt. Op dit album heb ik eigenlijk ook niet echt een zwak momentje kunnen vinden. Het klinkt allemaal erg mooi.

Het album begint al prachtig met 'Power Trip Ballad' en de goede nummers volgen elkaar maar op. Ook de niet singles zijn erg mooi en misschien zelfs nog wel mooier dan de uitgebrachte singles.

De laatste twee nummers van de cd vind ik echt adembenemend mooi en brengen mij naar een sprookjes wereld, mede door haar prachtige stem. Met de laatste nummers bedoel ik 'Self-Fulfilling Prophecy' en 'Dear...'. Zet een koptelefoon op en het is zwaar genieten.

Het nummer 'I Was Made for Loving You' heb ik niet, maar ben ik ook niet benieuwd naar. Ik vond de versie van de band KISS altijd al verschrikkelijk. Dit album zonder dat nummer verdient wat mij betreft een dikke voldoende.

Lars.
Ik luister dit album eigenlijk veel te weinig.

avatar van NewYorkCityLight
Ik ook...

Eyesore is FAN-TAS-TISCH. Hoe ze dat ook live bracht, ze wist me echt te raken.

Dat nummer en Self-Fulfilling Prophecy zijn mijn favorieten.

De CD is echt goed maar je zet 'm gewoon niet zo snel op.

avatar van Hans Brouwer
Hans Brouwer schreef:
En wat hier al eerder werd bericht, bij iedere luisterbeurt wordt dit album beter en mooier. Halve * erbij.
Sinds augustus 2009 had al een gekopieerde versie van "Cause and Effect (2008)". Gisteren viste ik het album van Maria Mena bij FRS uit de uitverkoop bak voor slechts ............ € 5 . Onbegrijpelijk dat zo'n mooi album na ruim een jaar voor zo weinig geld in de uitverkoop wordt gedaan. Beste MuMe-gebruikers, doe uw voordeel met mijn bericht en snel U naar de eerste de beste FRS in uw buurt. € 5 voor het prachtige "Cause and Effect (2008)", het is voor niets!!

avatar van Hans Brouwer
James Sawyer schreef:
James, zo je bericht lezend weet ik haast wel zeker dat 'I Was Made for Loving You' in de uitvoering van Maria Mena je absoluut zal weten te bekoren!!

avatar van robbrouwer58
Een aangename verrassing met een gevoelig gezongen uptempo openingsnummer. Wat mij betreft beter dan haar hitcd Apparently unaffected.

avatar van MIAB
Het album toch maar gekocht na lang dubben. En geen spijt van. Mijn favoriete nummer is All This Time. Wat een prachtig nummer is dat. Tot mijn verrassing is "I was made for loving you" opeens een prachtig nummer geworden. Haar prachtige stem brengt mij in vervoering. Leuk luisteralbum!

avatar van MIAB
Wat een album is dit. Toch wel echt blij dat ik deze bijna 4!! jaar geleden heb gekocht. Vandaag weer even opgepakt.. Engelengeluid. Halfje erbij 4,5*

Power Trip Ballad (3:59) --- 4,0
Belly Up (4:04) --- 4,0