The Rolling Stones - Greatest Hits (1964)

Label: Decca

1. It's All Over Now (3:27)
  2. Not Fade Away (1:48)
  3. If You Need Me (2:03)
  4. Fortune Teller (2:10)
  5. Empty Heart (2:37)
  6. Bye Bye Johnny (2:09)
  7. I Wanna Be Your Man (1:46)
  8. Around and Around (3:05)
  9. Confessin' the Blues (2:48)
  10. Money (2:31)
  11. Good Times, Bad Times (2:35)
  12. Come On (1:49)
avatar van Jelle78
Een 'greatest hits' album dat alleen in Nederland is uitgebracht, wellicht om in te springen op de populariteit van de Stones rond hun bezoek aan het Kurhaus. Officieel is dit album nooit op cd verschenen (volgens mij wel in bootlegvorm) en de LP is vrij zeldzaam. Ik heb hem in elk geval maar één keer gezien en toen meteen aangeschaft.
De plaat biedt een selectie van een enkele hit en nummers die destijds op EP's en singles beschikbaar waren en nu te verkrijgen zijn op de verzamelaar More Hot Rocks (Big Hits And Fazed Cookies) en enkele van de vroege platen van de heren. Alleen als je een verzamelaar bent van Stones-platen is het dus interessant om een poging te wagen een exemplaar van deze LP op te sporen. Ik denk dat je vrij diep in de buidel moet tasten mocht je een exemplaar vinden.

buizen
Waarom is bovenvermelde tracklist anders (volgorde) dan die op de (overigens lelijke) hoes staat vermeld?

tangmaster
Omdat het zo op de plaat zelf staat.

avatar van Jelle78
Inderdaad. Om mij geheel onduidelijke reden is de trackvolgorde op de LP anders dan die op de voorkant van de hoes wordt vermeldt. Op de achterkant van de hoes (en op het label van de LP) staat wel de juiste volgorde. Dat is de volgorde zoals die hier vermeld wordt.
Overigens vind ik de hoes wel iets hebben. Natuurlijk is het simpel knip en plakwerk van een al bestaande foto, maar die vind ik wel mooi en ook het gebruikte lettertype heeft wel wat.

avatar van Droombolus
Helemaal grijs gedraaid damaals. Voor mij nog steeds een onmisbare schakel in het vroege werk van de Stones. Helaas heeft het duistere "Mecca" label ( die een hele rij MONO miksen van 60s Stones platen uitgegeven heeft ) er voor gekozen de duitse Around And Around comp uit te brengen.

avatar van teus
Die ik nog op org Vinyl bezit ,tracklist is vrijwel hetzelfde ,net iets anders.vind hem zelfs iets beter;
deze bevat de tracks;
2120 South Michigan Avenue
Poison Ivy
You Better Move On

avatar van BoyOnHeavenHill
Toen dit album van mijn oudere zus op mij overging was hij inmiddels zó vaak uit de hoes gehaald dat dat een uitklaphoes was geworden. Daarbij was de plaat zelf letterlijk grijsgedraaid, maar wát ik kon horen klonk toen ook al reuze spannend. Om de een of andere reden laat vrijwel alles van de Stones mij redelijk koud, maar de opener en de afsluiter van deze compilatie vind ik nog altijd briljant in hun simpelheid (alleen al vanwege die heerlijke sound).

avatar van heartofsoul
Zelf heb ik dit vinylalbum met een andere foto (waarop de Stones hipper gekleed zijn) op de voorkant (maar uiteraard wel met dezelfde tracks). Een strikt Nederlandse release, uiteraard van een later jaar.
Tamelijk vaak gedraaid, maar nog niet uit de verzameling verwijderd, wegens goede herinneringen en de vermelding "tamelijk zeldzaam" volgens www.eil.com.

eil.com/shop/moreinfo.asp?cataolgid=77799