Miles Davis & John Coltrane - The Complete Columbia Recordings: Miles Davis & John Coltrane (2000)

Jazz
Label: Columbia

1. Two Bass Hit [Alternate Take] (3:21)
  2. Two Bass Hit (3:44)
  3. Ah-Leu-Cha [Alternate Take] (5:51)
  4. Ah-Leu-Cha (5:53)
  5. Ah-Leu-Cha [Take 5] (5:25)
  6. Little Melonae (7:22)
  7. Budo [Alternate Take] (5:02)
  8. Budo (4:17)
  9. Dear Old Stockholm (7:51)
  10. Bye Bye Blackbird [Alternate Take] (7:50)
  11. Bye Bye Blackbird (7:56)
  12. Tadd's Delight (4:28)
  13. Tadd's Delight [Alternate Take] (4:18)
  14. Dear Old Stockholm [Alternate Take] (6:42)
  15. All of You [Alternate Take] (7:31)
  16. All of You (7:03)
  17. Sweet Sue, Just You [First Version] (4:23)
  18. Sweet Sue, Just You (False Start) (1:58)
  19. Sweet Sue, Just You [Alternate Take] (3:32)
  20. Sweet Sue, Just You (3:41)
  21. Miles Davis Comments (0:30)
  22. Round Midnight (5:57)
  23. Two Bass Hit [Alternate Take] (4:32)
  24. Two Bass Hit (5:13)
  25. Billy Boy (7:12)
  26. Straight, No Chaser [Alternate Take] (10:27)
  27. Straight No Chaser (10:37)
  28. Milestones [Alternate Take] (6:01)
  29. Milestones (5:44)
  30. Sid's Ahead (13:02)
  31. Little Melonae (7:55)
  32. Dr. Jackle (5:49)
  33. On Green Dolphin Street (9:50)
  34. Fran-Dance [Alternate Take] (5:52)
  35. Fran-Dance (5:49)
  36. Stella by Starlight (4:43)
  37. Love for Sale (11:49)
  38. Freddie Freeloader (False Start) (1:27)
  39. Freddie Freeloader (9:48)
  40. So What (9:23)
  41. Blue in Green (5:38)
  42. Flamenco Sketches [Alternate Take] (9:33)
  43. Miles Davis Comments (0:44)
  44. Flamenco Sketches (9:27)
  45. All Blues (11:32)
  46. Someday My Prince Will Come (9:05)
  47. Teo (9:36)
  48. Introduction by Willis Conover (2:15)
  49. Ah-Leu-Cha [Live] (5:52)
  50. Straight, No Chaser [Live] (8:47)
  51. Fran-Dance [Live] (7:13)
  52. Two Bass Hit [Live] (4:10)
  53. Bye Bye Blackbird (9:10)
  54. The Theme (2:48)
  55. If I Were a Bell (8:31)
  56. Oleo (10:38)
  57. My Funny Val (10:18)
  58. Straight No Chaser (10:56)
avatar van judgepaddy
Gelijk een 5-Punterrrrr.
Wow wat'n verzameling. voor platen als deze moet eigenlijk een uitzondering gemaakt worden door de mogelijkheid te bieden meer dan 5 te geven.
Mooie Alternate Takes, Live versies en gebabbel in de studio.
Ge-Wel-Dig

avatar van Mjuman
Weer in de terugdraai - man, man wat fijn. Voor een groot deel 50 jaar oud en nog steeds een mooi, intiem geluid.

Boeiende discussie over deel van deze box (Kind of Blue): hier

Stalin schreef:
Deze box met 6 cd's is nu voor € 19,99 te bestellen via Bol.com

En dat is een waar koopje voor zoveel mooie muziek. Overigens is het - zo te zien - wel een longbook en niet het (door mij gekoesterde) earbook

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Stalin schreef:
Deze box met 6 cd's is nu voor € 19,99 te bestellen via Bol.com

Ik had al zo'n vermoeden dat het goedkoper moet kunnen als bol.com het al voor die prijs aanbiedt

Maartenn schreef:

Stijn_Slayer
Pssst: The Complete Columbia Recordings 1955 - 1961: Miles Davis, John Coltrane: Amazon.co.uk: Music

Let trouwens even op de reacties omtrent de verpakking.

@ Maartenn:

De door jou zo geprezen CDwow is niet in alles goedkoper kom ik net achter...

Even de prijzen vergelijken van Miles Davis nieuwste release (Live In Europe 1967, deel 1 in een heuse bootleg series) en dan blijkt dat Bol.com de goedkopere is: € 23,99.

Via CDwow bedragen de kosten € 27,99.

Via de officiele Miles Davis site bedragen de kosten ''zelfs'' € 32.04EUR.

Toegegeven, wederom een volstrekt onzinnig vergelijkend warenonderzoek, maar een mens moet toch wat zo op de vrije zondag

Stijn_Slayer schreef:

Let trouwens even op de reacties omtrent de verpakking.

£10.99 ??? Dat is maar ongeveer 12 a 13 euro voor 6 cd's

Het mooiste van jou Amazon link is overigens de link naar iemand die deze box 2ehands verkoopt en dit durft te doen voor £795.00, overigens komen daar de volgende kosten dan nog bij: + £1.26 delivery, maar dan heb je wel: this is a very limited edition include,s all version,s of miles davis it is cased in metal cover other than a few scratches on metal cover it is perfect include,s booklet this was limited to 100 copie,s world wide

avatar van Mjuman

Dan nog: voor die prijs (10.99 + 1.82, voor levering naar Europa, voor verzending = 12.81, ca 14.50 euro); haalde ik de cd's er eenmaal uit en deed ze papieren envelopjes. Het komt wel vaker voor (bijv Bob -Marley - Songs of Freedom) dat een verpakking k* is.

Die used van 795 zal voor het earbook (collector's item) zijn; dat heb ik destijds aangeschaft voor ca 90 euro - vond ik wel de moeite waard, maar die 795 is natuurlijk gaga.

avatar van Sir Spamalot
Zesenhalf uur jazzmuziek van twee grootheden maar ik heb deze luisterervaring over een aantal dagen verspreid. Ik kan niet alles onthouden en het was maar de eerste keer dat ik deze box heb beluisterd maar veel van wat ik heb gehoord, heeft me bevallen. Intensiteit en muzikaliteit genoeg in de box, me dunkt.

Nu als longbook voor 11 GBP bij Amazon; i.e. ca 15 euro incl verzending

avatar van noruas
Longbook? Betekent dat dan dat de verpakking verbeterd is oid? 15 euro voor zoveel mooie muziek is niet mis natuurlijk, al luister ik het wel liever in originele albumvolgorde eerlijk gezegd.

noruas schreef:

Oorspronkelijke editie was earbook: omvang van 1 cd (5"), relatief dik; longbook is zo hoog als 2 cd's achter/boven elkaar - dus ca 10", veel minder dik - geen idee of ze tekstmateriaal hebben weggelaten, oorspronkelijk: 115 p. tekst (zou in het longbook dus de helft moeten zijn). Anyway vergeleken met oorspronkelijke prijs voor earbook een koopje van het zuiverste water. Die lage prijs geldt voor meerdere (Davis)sets uit de Complete serie (ook Quintet 65 -68 en Gil Evans)

avatar van platedraaier
Bij Fame ligt ie ook voor 15 euro. Boekwerk is 80 pagina`s. 6 cd`s in boekwerk. 2 x 3 boven elkaar, wat het overigens wel moeilijk maakt om ze er uit te halen.

Verder een mooie serie muziek uit de studio. Zeker een aanrader.