London After Midnight - Violent Acts of Beauty (2007)

Label: Trisol

1. The Beginning of the End (5:59)
  2. Feeling Fascist? (4:57)
  3. Nothing's Sacred (4:59)
  4. Heaven Now (5:26)
  5. America's a Fucking Disease (4:19)
  6. Complex Messiah (3:44)
  7. Republic (4:50)
  8. Fear (4:40)
  9. Pure (5:24)
  10. The Kids Are All Wrong (3:55)
  11. Love You to Death (4:30)
  12. The Pain Looks Good on You (3:58)
  13. Nothing's Sacred [Edit Club Mix] * (5:37)
  14. America's a Fucking Disease [Edit] * (4:19)
avatar van freddze
Deze heb ik gisteren gekocht. Het nummer Fear is wel al 2 jaar oud en kwamen we al tegen op de soundtrack van deze horrorfilm.

Voor de rest heb ik na enkele beluisteringen ook al enkele goeie nummers de revue horen passeren!!

avatar van snarf349
alleen al de naam van de band.

great!

avatar van freddze
De band is bij mijn weten genoemd naar deze stomme* horrorfilm en met stom bedoel ik hier uiteraard "zonder geluid" en niet "idioot, dom"

Dit maatschappijkritisch album van LAM is bij het beste wat ik in 2007 in huis gehaald heb. Dat weet ik nu al, na amper drie beluisteringen!

In een aantal ijzersterke nummers zoals Feeling Fascist?, Nothing's Sacred en America's a Fucking Disease wordt aangeklaagd dat de VS de laatste jaren onder het Bush-regime uitgegroeid is tot een fascistische/racistische natie waar de vrijheid van meningsuiting serieus beknot is. 't Was overigens al 9 jaar geleden (toen Clinton nog president was overigens) dat deze darkwave band uit L.A. nog eens een studioplaat had uitgebracht, zijnde de verzamelaar Oddities, in 1998.

Hun twee jaren '90 platen vind ik ook heel goed (hun debuut nog iets beter dan hun tweede), maar deze is nog beter

Laurora
Wat blijft Pure mooi.

avatar van Zeitgeist
lekker plaatje, gothic rock, electronica en zelfs wat triphop? Kweenie maar het klinkt lekker en Sean blijft een goeie stem hebben.