MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / MuMe Poëzie Topic

zoeken in:
Graag gedaan hoor, laat het maar weten als je me nodig hebt

Zijn mensen hier misschien ook geïnteresseerd in andere teksten ipv poëzie. Zo ben ik met een boek bezig en zou ik zomaar eens een hoofdstukje kunnen plaatsen hier ter beoordeling

Plaats 'm maar Reijersen! (hoewel ik niet bepaal wat hier wel en niet geplaatst mag worden).

Ik zal eens kijken wat ik binnenkort kan doen.

Tuurlijk plaatsen! Hartstikke leuk toch?

@ Reijersen: Wat voor soort boek?

Thriller/Drama/Fictief biografisch.

Laat de pubertijd maar losgaan:

Girl

I knowed a girl, love her as most of everything in the world. But now she's gone, the wave took her home. Let go. She was beautiful and nice, always smiling at me always laughing about my stupid jokes. But I still don't have a clue. She was different, like a angel whit brown hair. Fallen out heaven and landed somewhere, that was here. She had a name which makes me cry. She had eyes take could cure people. She got a voice that could stole my silence. But now I am alone again, whit her out of my world.

It's always the good guy gets, the shy guy loses. But there was no good guy so how was chosen. She, she, she again. Can't her outside my head, she was my world. But was gone in just a day. She had a name, but it's just for me. She had a great smile, which stole my heart. She had those eyes, that made me happy again. But now there are gone, I want it all to stop. Girl, girl, where did you go. How did you think I would feel? I can't blame it on you, but some how you left my world.

It's a bit becoming cold around here. Missing your warmness a bit, still I can stand. It's a bit cruel, still it's not you fault. I think you never wanted to hurt me in anyway, you might had feelings on the same place.Girl, girl gone away whit the sea, the wind and a train.

You might be curved in my brain, still I can erase the thoughts I ever had about you. Just move on and fuck off. But it's all bullshit, bullshit that I love. I get angry of it but I just don't want to forget you in any way. Just to hear you again will be very tough. Milou, Milou, never hold hands. Just a blur memory lying in the lost past. But I couldn’t sleep for three days in a row after that. But how is me?

Wauw, erg mooi! Gebaseerd op persoonlijke ervaringen?

perfume
Mooi persoonlijk liefdesgedicht.
Vooral die laatste zin But how is me?

Arrie schreef:
Wauw, erg mooi! Gebaseerd op persoonlijke ervaringen?

Jammer genoeg wel.

Zoals je al kon lezen is het niet al te goed afgelopen. Ook had het eigenlijk een andere titel, de naam van het betreffend meisje maar dat vondt ik wat te veel...dus gewoon verandert in girl.

Ik denk dat ik hem nog eens op muziek gaat zetten en bedankt voor de reactie's.

Ja mooi gedicht. Cool ook dat je het hier durft neer te zetten.

Excuses dat ik nog niks geplaatst heb, maar heb nog niet zoveel tijd nu om te schrijven. Zit namelijk in mijn afstudeerperiode en dat verslag heeft toch even wat voorrang.

Ik heb zojuist een fantastisch gedicht geschreven

De A is van Arno die post hier erg vaak
De B is van Brain Stew die luistert wat raak
De C is van Cygnus, de Limburgse Twent
De D is van D-ark die ’t Neerlands niet kent

De E is van edris. Die typt graag een punt.
De F is van freddze die de toko hier runt
De G is van gemaster, die iets leuks studeert
De H is van Harald die een rechtszaak forceert

De I is van itchy die veel concerten ziet
De J is van Jazper die mijn hond ooit uitliet
De K is van Koenr die graag Prefab Sprout hoort
De L is van Lukas die zich daar niet aan stoort

De M is van Marcel die toevoegt in ’t kwadraat
De N is van nevyn die Iced Earthplaten haat
De O is van Oldfart die een tractor kocht
De P is van Paalhaas die Scaruffi wel mocht

De Q is van sq al is de beginletter anders
De R is van Reijersen en zelfgemaakte medestanders
De S is van Selma die Yak onder de duim houdt
De T is van Toon1 die is EFFECTIEF stout

De U is van Ummagumma44 de progluisteraar
De V is van the viking, onverschrokken enteraar
De W is van Werner die geen stemmen meer kent
De X is van Xel van het Vlaamse contingent

De Y is van Yak die geen berichten meer deletet
De Z is van Zachary die men hier gelukkig weer ziet

Lukas.

Lukas

Zitten een paar geweldige regels tussen

Geniaal

WernerGSF

Geweldig Lukas

Je hebt lef omdat dat te zeggen

Sheplays
muziek is meestal klote
artiesten zijn dope of idioten
gras is een veld van ouwe shit van toen
speed de snelheid om een post te doen
user, albumrater, betweter, energievreter
het doet vaak pijn erbij te zijn
als een junk van musicmeter

(vrij naar john cooper clarke - evidently chickentown)

Reijersen schreef:
Excuses dat ik nog niks geplaatst heb,

Uhm, niet helemaal begonnen aan het verhaal dat ik wilde schrijven, maar ik heb wel iets van eerder voor jullie:

'Op zich, in een zeker geval, zou er de kans zijn dat je, net als eigenlijk zoveel andere mensen al gedaan hebben, zou kunnen zeggen dat ik een rotjeugd heb gehad. Maar ja, ik bekijk het totaal anders, ik zie dat het nog erger kan. Om maar even een voorbeeld te noemen; doodgeboren baby’s, dat is toch verschrikkelijk, voordat je geboren bent is je leven alweer afgelopen, je jeugd begint niet eens, dan heb je pas een verschrikkelijke jeugd. Dan kan je wel zeggen dat die van mij niet al te best was, maar vergeleken met dit stelt het allemaal niks voor. Wie ik ben? OK, goed dat je het vraagt, ik zal me eerst even voorstellen, dat is wel zo makkelijk.
Mijn naam is ……..(komt nog!!), geboren te Huizen, dat is in Nederland, een klein vissersdorp onder de rook van Mediadorp Hilversum. Ik werd geboren als een blij krijsend kind, maar dat was ook snel weer afgelopen. Het verhaal over het begin van mijn slechte jeugd dan maar. Mijn moeder, de schat, die heb ik nooit gekend. Helaas overleed ze al bij mijn geboorte, ik heb haar nooit gezien, alleen op foto’s dan. Mijn vader was er kapot van en had het zwaar om mij alleen op te voeden, vrouwen zat voor hem, maar hij zwoor het nooit met een andere te doen na mijn moeders dood. En eigenlijk, eigenlijk heeft hij die dood ook nooit kunnen verwerken, wat bleek. Toen ik een jaar of twee, drie was, wat ik me dus niet meer herinner maar ik heb alles gehoord van mijn grootouders, werd het voor mijn vader allemaal teveel. Hij zag mij als de reden van mijn moeders dood, hij haatte mij, hij haatte zichzelf en….. Tja, het is allemaal heel tragisch, hij hing zich op, pleegde dus zelfmoord, en dat omdat ie het allemaal niet meer aankon. En vanwege mijn jonge leeftijd tijdens het gebeuren zou je dus ook kunnen zeggen dat ik mijn vader nooit gekend heb. Oftewel, je zou zomaar kunnen zeggen dat ik mijn beide ouders nooit gekend heb.
Mijn grootouders, opaatje en omaatje, ja die werden mijn opvoeders, maar die waren ook al oud, dus dat duurde allemaal ook niet zo lang meer. Mijn opa overleed op mijn vierde jaar, mijn oma een half jaar later, toen we aan het fietsen waren, een hartstilstand. Ik zat achterop en we vielen. De mensen hadden alleen maar oog voor het mensje, niet voor mij. Ooit zo’n jong zwerfkind gezien?
Ach ja het kan gebeuren, iedereen heeft immers zijn of haar eigen weg des levens, en die van mij liep zo. We hadden in ons dorp altijd een vrouw, die ook zwierf, met de naam Ann. Dat zal vast niet haar eigen naam geweest zijn maar iedereen moet een naam hebben, dus hebben ze haar maar Ann genoemd. Ze zwierf al haar hele leven en zag er uit als zo’n oud, lief, niemand iets kwaad doend vrouwtje. Maar eigenlijk, eigenlijk was ze helemaal niet zo aardig. Ze stal, uit winkels en van mensen, viel allerlei voorbijgangers lastig, reisde zwart met de bus(wat altijd wel opgemerkt werd door de buschauffeur en dan werd ze er ook weer uitgegooid, maar dan was zij wel weer in een warmere ruimte geweest). Maar deze Ann, deze vrouw, die dus niet altijd even aardig was, zij, zij was diegene die mij vond, mij opraapte. Toen de mensen die om mijn oma heen stonden het ook merkten liepen ze schreeuwend en roepend achter haar aan, maar nooit echt met de volle overtuiging op mij echt te willen helpen. Kan het ze niet kwalijk nemen, ik was immers een duivelskind. Ondanks dat ik eigenlijk aan al die verschrikkelijk gebeurtenissen in het begin van mijn leven niks kon doen. Het overlijden van mijn moeder was niet mijn schuld, ik kon haar niet eens haten, maar ook niet van haar houden, ik heb haar nooit gezien, nooit gekend. Het verdriet van mijn vader waardoor hij zelfmoord pleegde, tja ik heb dat touw niet opgehangen en om zijn nek gedaan, ondanks dat ik mijn vader nooit gemogen heb, een lichte haat jegens hem koesterde. Maar ja je word wel afgerekend op al deze gebeurtenissen en het was eigenlijk ook wel goed dat ik meegenomen werd door die zwerfster, dachten ze, want soort zoekt nou eenmaal soort. '

Wat is er Judith?

Misschien even wat meer toelichting. Dit is het begin van een thriller-verhaal dat ik geschreven heb. (bestaat totaal uit 76 A-4'tjes)

Ik ben benieuwd naar de rest.

Judith schreef:
Ik ben benieuwd naar de rest.

Dat wordt een vrij vol topic

Maar waarom eerst de negatieve smiley?

Sheplays
proza topic?

Gast
geplaatst: vandaag om 03:05 uur

geplaatst: vandaag om 03:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.