Muziek / MusicMeter Live! / Rock The Bells 08!
zoeken in:
0
geplaatst: 18 september 2008, 19:55 uur
Hier even een aanrader voor alle Hiphop liefhebbers:
Rock The Bells ( Hiphop festival uit de VS) komt naar NL!
En dan wel op 1 november 2008
Wie komen er?
NAS
Mos Def
De La Soul
Pharcycle
EPDM
& Meer
Klik!
Rock The Bells ( Hiphop festival uit de VS) komt naar NL!
En dan wel op 1 november 2008
Wie komen er?
NAS
Mos Def
De La Soul
Pharcycle
EPDM
& Meer
Klik!
0
geplaatst: 19 september 2008, 00:14 uur
Ja deze line-up is echt om kippenvel van te krijgen. Creme de la creme als je het mij vraagt. Ik ben zelf sinds vanmiddag op de hoogte van de komst van Rock the Bells. (had nog iets kleins bij Musicmeter -> live geplaatst)
Om ff op de topicnaam terug te komen, wat mij betreft is hiphop springlevend. Ik heb afgelopen weekend Immortal Technique een optreden zien geven, waar de adrenaline vanaf druipte en in november komt Guru met zn Jazzmatazz (Gang Starr) naar NL. Er komt / kwam dus van alles en nog wat langs! Qua live acts zit het wel goed
Om ff op de topicnaam terug te komen, wat mij betreft is hiphop springlevend. Ik heb afgelopen weekend Immortal Technique een optreden zien geven, waar de adrenaline vanaf druipte en in november komt Guru met zn Jazzmatazz (Gang Starr) naar NL. Er komt / kwam dus van alles en nog wat langs! Qua live acts zit het wel goed
0
geplaatst: 19 september 2008, 00:18 uur
In kleine lettertjes, links op de flyer:
VIP = 150 euro
Super Vip = 250 euro
Geld maakt gelukkig
VIP = 150 euro
Super Vip = 250 euro
Geld maakt gelukkig

0
geplaatst: 19 september 2008, 00:34 uur
Lukaz schreef:
Ik heb afgelopen weekend Immortal Technique een optreden zien geven, waar de adrenaline vanaf druipte
Ik heb afgelopen weekend Immortal Technique een optreden zien geven, waar de adrenaline vanaf druipte
Jij was zeker een van die gasten in de pit

Ik had veel meer mensen verwacht bij Technique, zo underground is hij toch ook weer niet. Bij Meth & Red in april kwamen er zó veel meer mensen, de sfeer was daar echt 2 x beter. En ja, het blijft hiphop, dus het moet altijd van twee kanten komen.

0
geplaatst: 19 september 2008, 10:46 uur
Echt stupid, heb Immortal Technique gewoon gemist... 
En tijdens Rock The Bells ben ik niet meer in Nederland, netzoals als The Roots hier in december komen. Ik baal wel.
Maarrr - dat Rock The Bells nu de oversteek naar Europa heeft gemaakt belooft wel weer wat voor komende jaren

En tijdens Rock The Bells ben ik niet meer in Nederland, netzoals als The Roots hier in december komen. Ik baal wel.

Maarrr - dat Rock The Bells nu de oversteek naar Europa heeft gemaakt belooft wel weer wat voor komende jaren

0
geplaatst: 19 september 2008, 13:29 uur
GarnalenPeller schreef:
Ik had veel meer mensen verwacht bij Technique, zo underground is hij toch ook weer niet. Bij Meth & Red in april kwamen er zó veel meer mensen, de sfeer was daar echt 2 x beter. En ja, het blijft hiphop, dus het moet altijd van twee kanten komen.

Ik had ook wel meer mensen verwacht inderdaad, maar eigenlijk is het heel niet te voorspellen of concerten al dan niet druk worden. Voor Technique was natuurlijk ook niet veel promotie gemaakt, alleen op internetsites eigenlijk. Het was ook niet lang van tevoren bekend. Bij Jeru Da Damaja was het al helemaal rustig (jaartje terug), dit terwijl hij naar mijn mening toch echt een van de grondleggers is.
Zelf vond ik het trouwens juist wel dope dat het lekker rustig was. Beetje moeite doen, ff oversteken door de pit heen en je staat vooraan.

Even over Rock The Bells nog, laat het dit jaar inderdaad nog maar even als test naar Europa komen en dan vanaf volgend jaar met de volledige line up

0
geplaatst: 19 september 2008, 21:04 uur
Ik kan helaas nog niets vinden bij de ticketservice... beetje jammer.
0
raffael77
geplaatst: 28 september 2008, 09:17 uur
Kos schreef:
Kaarten zijn in ieder geval te krijgen bij Plato van Rock The Bells.
Maar is er iemand die naar 013 tour gaat met zo'n beetje de vetste nederlands & engels talige groepen.
0
rico-bballer
geplaatst: 28 september 2008, 19:38 uur
kaartjes voor rock the bells gehaald heb er zin in.
0
raffael77
geplaatst: 28 september 2008, 22:35 uur
Ik mot nog kaarten kopen maar ben aan het twijfelen.
Ik noem Mos Def, Nas, Pharcyde niet echt hiphop meer.
Hun leukste tijd is geweest maar is wel leuk om ze ff te zien in het echt.
Ik noem Mos Def, Nas, Pharcyde niet echt hiphop meer.
Hun leukste tijd is geweest maar is wel leuk om ze ff te zien in het echt.
0
geplaatst: 29 september 2008, 10:53 uur
Ik heb wel kaartjes gehaald. Lijkt me sowieso wel leuk om een keer de oude helden gezien te hebben, dat is het geld al waard, dat ik over 10 jaar weet EPMD en De La live gezien te hebben.
.
De rest is allemaal extra meegenomen.
. De rest is allemaal extra meegenomen.
0
geplaatst: 29 september 2008, 12:24 uur
Ik noem MOS Def tegenwoordig Schlager met dat duitse accenten de Pharcyde is voor mij toch echt wel Gothic geworden hoor met die lange haren, om het maar niet over delasoul te hebben want die noem ik tegenwoordig techno en tot slot EPMD, kom op man dat is je reinste trance!!

0
geplaatst: 2 oktober 2008, 19:03 uur
Mijn kaartje is in ieder geval ook binnen nu
Ik het er zin in hoor
Ik het er zin in hoor
0
geplaatst: 5 oktober 2008, 20:31 uur
thomzi50 schreef:
Hoe noem je het dan, als je het geen hiphop noemt?
Zullen wel ooit een hitje hebben gehad, dan is het gelijk pop, hippop of R&B volgens de deskundige.Hoe noem je het dan, als je het geen hiphop noemt?
0
geplaatst: 2 november 2008, 14:56 uur
En hoe vonden we het allemaal ?
Ik vond de organisatie ronduit kut. Als je een camera bij je had moest je weer helemaal naar huis om hem terug te brengen waardoor veel mensen EPMD hebben gemist. De mics stonden bijna altijd te zacht en de bass stond dan weer absurd hard. Ik had het gevoel dat mn oren ontploften bij Stakes is High geloof ik van De La Soul. Maar ik stond dan ook weer vooraan ^^;
De artiesten zelf vond ik bijna allemaal echt hard komen. EPMD heeft bijna alle nummers gedaan waarvan ik wou dat ze het deden, en hun hele appearance was echt dope.
The Pharcyde was dope, vooral het dansje dat ze deden xD Alleen de mics stonden heel zacht, wat jammer was. Wat wel vet was, was dat Bootie Brown naar voren kwam, en de mic naar voren richtte en wie mocht de adlibs doen van Fat Lip op Passing me By? Jaja, ik heb gewoon heel even meegerapt met The Pharcyde, dat was kapot vet
Hoewel dat net die verse was waar ik de 2de deel niet van kende maar fakket ^^;
De La Soul was ook hard, vooral toen opeens Pharaohe Monch uit het niets kwam en Simon Says performde. De hele zaal (die behoorlijk vol zat) ging los volgens mij. Ik heb in ieder geval flink gepit ^^;
En dan had je Mos Def. Wat een teleurstelling. De helft van zijn show bestond uit reggae liedjes zingen en zeggen hoe hij niet iets represente maar bij rock the bells was voor humanity. Ook deed hij niet tracks als Ms. Fat Booty en Mathematics. Wel deed hij Respiration met Kweli's verse daarbij, wat zijn show een heel klein beetje goed maakte.
En dan had je Nas. God... dat was volgens mij wel de vetste show die ik ooit heb gezien. Ik zei nog van tevoren tegen een vriend van me, ik hoop dat Nas een track gaat doen van Illmatic. Deed hij er gewoon fakking 7! Woahh, ellebogen in mn rug, tegen iedereen keihard geduwd worden, alle teksten keihard spitten, wat een energie was er ey! Daarna deed hij al zn classic bangers zoals Nas is Like en Made You Look. En toen ik dacht dat het niet vetter kon worden schudde hij ook nog is Live at the BBQ uit zn mouw, hail Nas!
De artiesten deden allemaal goed hun ding, behalve Mos Def die een beetje teleurstelde, alleen de avond had veel beter kunnen zijn als die kutorganisatie alles een beetje beter had geregeld ^^;
Ik vond de organisatie ronduit kut. Als je een camera bij je had moest je weer helemaal naar huis om hem terug te brengen waardoor veel mensen EPMD hebben gemist. De mics stonden bijna altijd te zacht en de bass stond dan weer absurd hard. Ik had het gevoel dat mn oren ontploften bij Stakes is High geloof ik van De La Soul. Maar ik stond dan ook weer vooraan ^^;
De artiesten zelf vond ik bijna allemaal echt hard komen. EPMD heeft bijna alle nummers gedaan waarvan ik wou dat ze het deden, en hun hele appearance was echt dope.
The Pharcyde was dope, vooral het dansje dat ze deden xD Alleen de mics stonden heel zacht, wat jammer was. Wat wel vet was, was dat Bootie Brown naar voren kwam, en de mic naar voren richtte en wie mocht de adlibs doen van Fat Lip op Passing me By? Jaja, ik heb gewoon heel even meegerapt met The Pharcyde, dat was kapot vet
Hoewel dat net die verse was waar ik de 2de deel niet van kende maar fakket ^^;De La Soul was ook hard, vooral toen opeens Pharaohe Monch uit het niets kwam en Simon Says performde. De hele zaal (die behoorlijk vol zat) ging los volgens mij. Ik heb in ieder geval flink gepit ^^;
En dan had je Mos Def. Wat een teleurstelling. De helft van zijn show bestond uit reggae liedjes zingen en zeggen hoe hij niet iets represente maar bij rock the bells was voor humanity. Ook deed hij niet tracks als Ms. Fat Booty en Mathematics. Wel deed hij Respiration met Kweli's verse daarbij, wat zijn show een heel klein beetje goed maakte.
En dan had je Nas. God... dat was volgens mij wel de vetste show die ik ooit heb gezien. Ik zei nog van tevoren tegen een vriend van me, ik hoop dat Nas een track gaat doen van Illmatic. Deed hij er gewoon fakking 7! Woahh, ellebogen in mn rug, tegen iedereen keihard geduwd worden, alle teksten keihard spitten, wat een energie was er ey! Daarna deed hij al zn classic bangers zoals Nas is Like en Made You Look. En toen ik dacht dat het niet vetter kon worden schudde hij ook nog is Live at the BBQ uit zn mouw, hail Nas!

De artiesten deden allemaal goed hun ding, behalve Mos Def die een beetje teleurstelde, alleen de avond had veel beter kunnen zijn als die kutorganisatie alles een beetje beter had geregeld ^^;
0
geplaatst: 2 november 2008, 20:55 uur
Organisatie was inderdaad kut, ik heb meer dan een uur in de rij gestaan, waardoor ik EPMD gewoon gemist heb.
.
Maar toen ik eenmaal binnen was werd dat al snel goed gemaakt. Ik kwam er in bij Yo Mama van Pharcyde, heerlijk. Vond het geluid trouwens prima, maar heb ook niet vooraan gestaan (alleen bij Nas).
Pharcyde was sowieso erg goed, fijne muziek voor live-shows is dat ook wel. Dat ingestudeerde dansje op My Prerogative van Bobby Brown
De La... man, gewoon Stakes is High spelen en Pharoah er idd bij, te gek.
Mos Def nam wel erg veel hooi op z'n vork door een zo minimalistisch mogelijke set te spelen (beetje op de Umi Says toer) , wat op zich wel tof was maar niet voor een zaal als dit. Kreeg het publiek ook niet echt mee.
En Nas.. tja, je hoort het al bij zo'n verzamelaartje, het begin te gek maar wordt als maar minder. Hij begon met een hele lading Illmatic werk, wat natuurlijk zeer tof was, zelfs z'n verse uit Live at the BBQ kwam nog langs (hele zaal, It's Like that y'all!!
) .Wreed.
Maar al die latere tracks vind ik toch minder en als ie dan helemaal self-conscious enzo gaat doen bij One Mic...blehhh.
Sfeer was wel erg goed, ook bij de Nederlandstalige zaal. Erg veel hip-hop ineens om je heen. Leuk
.
. Maar toen ik eenmaal binnen was werd dat al snel goed gemaakt. Ik kwam er in bij Yo Mama van Pharcyde, heerlijk. Vond het geluid trouwens prima, maar heb ook niet vooraan gestaan (alleen bij Nas).
Pharcyde was sowieso erg goed, fijne muziek voor live-shows is dat ook wel. Dat ingestudeerde dansje op My Prerogative van Bobby Brown

De La... man, gewoon Stakes is High spelen en Pharoah er idd bij, te gek.
Mos Def nam wel erg veel hooi op z'n vork door een zo minimalistisch mogelijke set te spelen (beetje op de Umi Says toer) , wat op zich wel tof was maar niet voor een zaal als dit. Kreeg het publiek ook niet echt mee.
En Nas.. tja, je hoort het al bij zo'n verzamelaartje, het begin te gek maar wordt als maar minder. Hij begon met een hele lading Illmatic werk, wat natuurlijk zeer tof was, zelfs z'n verse uit Live at the BBQ kwam nog langs (hele zaal, It's Like that y'all!!
) .Wreed.Maar al die latere tracks vind ik toch minder en als ie dan helemaal self-conscious enzo gaat doen bij One Mic...blehhh.
Sfeer was wel erg goed, ook bij de Nederlandstalige zaal. Erg veel hip-hop ineens om je heen. Leuk
.
0
geplaatst: 3 november 2008, 11:59 uur
Kos schreef:
) .Wreed.
Maar al die latere tracks vind ik toch minder en als ie dan helemaal self-conscious enzo gaat doen bij One Mic...blehhh.
) .Wreed.Maar al die latere tracks vind ik toch minder en als ie dan helemaal self-conscious enzo gaat doen bij One Mic...blehhh.
Ik was zelf al behoorlijk laat, toen nog een uur in de rij gestaan, waardoor ik net op tijd was om The Pharcyde afscheid te zien nemen..
De La Soul was echt een mooie show, met lekkere tracks. Leuk dat Pharoah nog meekwam en er werd hier gewoon echt een goede performance gegegen door de boys. Heerlijk.
Vond Mos Def ook best leuk. Was inderdaad niet wat je verwacht bij zo'n grote tour. Hij gaf wat meer een positieve vibe af en zong een paar tracks, vond het wel prima. Toch wel jammer idd dat hij Fat Booty etc niet deed.
Vond Nas een klein beetje tegenvallen, maar dit kwam vooral omdat ik hierzelf veel van verwachtte. De tracks die hij deed, waren zeer goed. Echt gruwelijk dat hij zoveel Illmatic tracks deed, It was written de eerste twee tracks en idd ook Live at the BBQ, plus daarnaast ook nog de hardere van zijn andere albums. Vond zijn performance verder een beetje tegenvallen, dingen als Fuck The World met zijn allen lopen roepen heb ik nu toch wel een beetje gehad, en idd hij houd er altijd van een beetje zichzelf té erg in de spotlight te zetten. En ik vond het jammer dat hij zijn stem al zo erg kwijt was, hij kwam gewoon aan veel tekst niet toe en een backup had hij niet. Maar ik mag niet klagen want het was zeker een prachtige show!
Oja het geluid was af en toe echt dramatisch, slecht mic's, de bass af en toe ineens veel te hard. De organisatie was nog verre van goed jammer genoeg.
* denotes required fields.