Muziek / Toplijsten en favorieten / Alexander's Hip-Hop top 100
zoeken in:
0
geplaatst: 29 januari 2011, 12:53 uur
Ik ga me ook maar eens aan een toplijst wagen, mijn persoonlijke Hip-Hop top 100...
Door mijn leeftijd heb ik de 'golden era' van Hip-Hop zelf niet meegemaakt, dus als er dingen 'echt' missen zal het daar aan liggen...
100. Mr J Medeiros - Keep Pace
Mr J Medeiros is een onbekende mc, die één heel lekker album gedropt heeft, dit vind ik zijn beste nummer van dat album!
99. Boot Camp Click - Trading Places
Lekker nummer van BCC, de chemie tussen de mc's en producers is goed te horen.
98. AZ - Uncut Raw
Een van mijn favorieten van AZ
Door mijn leeftijd heb ik de 'golden era' van Hip-Hop zelf niet meegemaakt, dus als er dingen 'echt' missen zal het daar aan liggen...
100. Mr J Medeiros - Keep Pace
Mr J Medeiros is een onbekende mc, die één heel lekker album gedropt heeft, dit vind ik zijn beste nummer van dat album!
99. Boot Camp Click - Trading Places
Lekker nummer van BCC, de chemie tussen de mc's en producers is goed te horen.
98. AZ - Uncut Raw
Een van mijn favorieten van AZ
0
geplaatst: 29 januari 2011, 13:00 uur
Ik vind Constance met afstand het beste nummer van Mr. J. Medeiros. Toch is ook dit nummer een prima keuze. Ben benieuwd naar de rest van je lijstje.
0
geplaatst: 29 januari 2011, 13:51 uur
alexander-r schreef:
Ik ga me ook maar eens aan een toplijst wagen, mijn persoonlijke Hip-Hop top 100...
Het is persoonlijk er kunnen geen dingen "echt" missen.
Ben ook benieuwd naar je lijst!
0
geplaatst: 29 januari 2011, 19:17 uur
97. Army of the Pharaohs - Seven
Heerlijk nummer natuurlijk, voor mij persoonlijk de op een na beste van de hip-hop formatie.
96. NaS - Nas is like
Een van de vele juweeltjes van NaS
95. Immortal Technique - Point of no return
Immortal Technique is een geweldige mc, dit nummer is één van z'n beste...
Heerlijk nummer natuurlijk, voor mij persoonlijk de op een na beste van de hip-hop formatie.
96. NaS - Nas is like
Een van de vele juweeltjes van NaS
95. Immortal Technique - Point of no return
Immortal Technique is een geweldige mc, dit nummer is één van z'n beste...
0
geplaatst: 29 januari 2011, 19:23 uur
Het zou leuker zijn als je iets meer over de nummers en waarom je ze zo goed vindt vertelt.
0
Rene1979
geplaatst: 30 januari 2011, 01:04 uur
Leuk dat je dit doet! Ook ik vind Constance velen malen mooier op het album van Mr. J. ow en hij heeft er 2;) Albums dan.. Maar leuk man ga het wel volgen.
0
geplaatst: 30 januari 2011, 12:45 uur
Dat andere album van Mr J, vind ik niet 'heel lekker' vandaar;)
94. CYNE - Haze
CYNE is een van de beste Hip-Hop formaties van het afgelopen decennium. Haze is een geweldig nummer van ze, Enoch en Spek hebben een heerlijke beat afgeleverd en Akin en Cise Starr gaan er hard overheen!
93. Warren G - Regulate
Ik ben zelf nooit echt een G-Funk fan geweest, maar vooral Regulate maak ik graag een uitzondering. Een heerlijk rustige plaat van Warren G.
92. Outkast - ATliens
ATliens is een geweldig album, het nummer zelf vind ik ook heerlijk. Lekkere beat, lekkere raps, het heeft eigenlijk alles!
94. CYNE - Haze
CYNE is een van de beste Hip-Hop formaties van het afgelopen decennium. Haze is een geweldig nummer van ze, Enoch en Spek hebben een heerlijke beat afgeleverd en Akin en Cise Starr gaan er hard overheen!
93. Warren G - Regulate
Ik ben zelf nooit echt een G-Funk fan geweest, maar vooral Regulate maak ik graag een uitzondering. Een heerlijk rustige plaat van Warren G.
92. Outkast - ATliens
ATliens is een geweldig album, het nummer zelf vind ik ook heerlijk. Lekkere beat, lekkere raps, het heeft eigenlijk alles!
0
Rene1979
geplaatst: 31 januari 2011, 08:30 uur
Weer leuke tracks. Zeker leuk dat je Warren G erbij doet.
7,5 voor deze update
7,5 voor deze update
0
geplaatst: 31 januari 2011, 11:33 uur
Vooral de laatste drie tracks zijn erg tof. Regulate blijft een heerlijk nummer.
0
geplaatst: 31 januari 2011, 17:36 uur
91. Raekwon - Verbal Intercourse ft. NaS & Ghostface
NaS dropt hier een van z'n beste verses ooit, heerlijke beat, ook Rae en Ghost rappen goed!
90. GZA - Mic Trippin'
Nog een Wu-Tang lid, GZA, Beneath the Surface was een heerlijke cd, en het absolute hoogtepunt hierop was Mic Trippin', vooral hulde voor de geweldige beat.
Erik B & Rakim - Don't sweat the technique
Heerlijk jazzy en swingend nummer, een klassieker van Eric B & Rakim
NaS dropt hier een van z'n beste verses ooit, heerlijke beat, ook Rae en Ghost rappen goed!
90. GZA - Mic Trippin'
Nog een Wu-Tang lid, GZA, Beneath the Surface was een heerlijke cd, en het absolute hoogtepunt hierop was Mic Trippin', vooral hulde voor de geweldige beat.
Erik B & Rakim - Don't sweat the technique
Heerlijk jazzy en swingend nummer, een klassieker van Eric B & Rakim
0
geplaatst: 2 februari 2011, 21:26 uur
88. KRS-One - Step into a world
KRS-One vind ik zelf altijd een wat 'irritante' stem hebben, maar dit nummer van hem is gewoon heerlijk, de flow, beat, alles eigenlijk!
87. Binary Star - Reality Check
Het beste nummer van het duo Binary Star. One Be Lo dropt geweldige lines en de beat is van hoog niveau.
86. Nujabes - Lattitude (remix)
Die beat
Niks mis met the Five Deez, maar die beat, geweldig gewoon_O_
KRS-One vind ik zelf altijd een wat 'irritante' stem hebben, maar dit nummer van hem is gewoon heerlijk, de flow, beat, alles eigenlijk!
87. Binary Star - Reality Check
Het beste nummer van het duo Binary Star. One Be Lo dropt geweldige lines en de beat is van hoog niveau.
86. Nujabes - Lattitude (remix)
Die beat
Niks mis met the Five Deez, maar die beat, geweldig gewoon_O_
0
geplaatst: 3 februari 2011, 00:19 uur
2 mooie updates. Vooral Step Into My World (gelukkig de goede versie) en Reality Check.
0
geplaatst: 4 februari 2011, 20:23 uur
85. Thomax - Wishing (Edo G & Masta Ace_
Thomax, een van de beste remixers op de aarde, zo niet, de beste. Ik raad jullie allemaal aan om zijn 'mixtapes' te downloaden, ze zijn gratis! Dit is een van zijn topnummers, heerlijke beat en het origineel van Edo G en Masta Ace was ook alles behalve slecht!
84. Emancipator - With rainy eyes
Eigenlijk is het geen Hip Hop, maar omdat bijvoorbeeld DJ Shadow ook onder Hip Hop valt, dan deze maar ook. Emancipator heeft mijn favoriete album aller tijden afgeleverd, With rainy eyes is niet het beste nummer, maar zeker een van de sterkere nummers op dat album!
83. Dirty Elegance - Wirrok
Beetje hetzelfde verhaal als met Emancipator, ook dit nummer is van hoog niveau, daar kunnen veel dj's nog iets van leren!
Thomax, een van de beste remixers op de aarde, zo niet, de beste. Ik raad jullie allemaal aan om zijn 'mixtapes' te downloaden, ze zijn gratis! Dit is een van zijn topnummers, heerlijke beat en het origineel van Edo G en Masta Ace was ook alles behalve slecht!
84. Emancipator - With rainy eyes
Eigenlijk is het geen Hip Hop, maar omdat bijvoorbeeld DJ Shadow ook onder Hip Hop valt, dan deze maar ook. Emancipator heeft mijn favoriete album aller tijden afgeleverd, With rainy eyes is niet het beste nummer, maar zeker een van de sterkere nummers op dat album!
83. Dirty Elegance - Wirrok
Beetje hetzelfde verhaal als met Emancipator, ook dit nummer is van hoog niveau, daar kunnen veel dj's nog iets van leren!
0
geplaatst: 6 februari 2011, 10:01 uur
Track van Thomax is inderdaad erg goed!! Nooit van hem gehoord nog. Nummer zelf kende ik wel, vindt origineel toch net wat beter denk ik.
Ga zo door!:)
Ga zo door!:)
0
geplaatst: 6 februari 2011, 21:46 uur
82. Jedi Mind Tricks - When all light dies
Jedi Mind Tricks heeft met SIHKIH een heel dope album afgeleverd, deze track is een van de hoogtepunten hierop. Het sfeertje is geweldig!
81. Jay-Z - D'Evils
Hele dope track van (in mijn ogen) Jay's beste album.
80. Pitch Black - It's all real
Pitch Black is niet heel erg bekend, maar hebben toch een aantal leuke nummers afgeleverd. Het beste nummer van de hip-hopformatie is ongetwijfeld deze!
Jedi Mind Tricks heeft met SIHKIH een heel dope album afgeleverd, deze track is een van de hoogtepunten hierop. Het sfeertje is geweldig!
81. Jay-Z - D'Evils
Hele dope track van (in mijn ogen) Jay's beste album.
80. Pitch Black - It's all real
Pitch Black is niet heel erg bekend, maar hebben toch een aantal leuke nummers afgeleverd. Het beste nummer van de hip-hopformatie is ongetwijfeld deze!
0
geplaatst: 6 februari 2011, 22:21 uur
Thomax
een geniale producer. Zijn mixtapes zijn inderdaad een aanrader!
een geniale producer. Zijn mixtapes zijn inderdaad een aanrader!
0
geplaatst: 7 februari 2011, 20:02 uur
79. Big L - Let 'em have it L
Heerlijke sfeer rond deze track, Big L is een geweldige rapper. Punchline na punchline stapelt de beste man op in dit nummer, gewoon ouderwets genieten.
78. Biggie Smalls - Sky's the limit
Een van Biggies dopeste nummers, nuff said
77. Scarface - I seen a man die
Lekkere beat, en Scarface die daar heel beheerst en goed overheen gaat.
Heerlijke sfeer rond deze track, Big L is een geweldige rapper. Punchline na punchline stapelt de beste man op in dit nummer, gewoon ouderwets genieten.
78. Biggie Smalls - Sky's the limit
Een van Biggies dopeste nummers, nuff said
77. Scarface - I seen a man die
Lekkere beat, en Scarface die daar heel beheerst en goed overheen gaat.
0
geplaatst: 7 februari 2011, 20:19 uur
Sky's the Limit is inderdaad echt een relaxte track! Puur genieten. Scarface komt ook lekker!!
0
geplaatst: 7 februari 2011, 22:11 uur
Drie klassiekers. Big L is altijd goed natuurlijk, en Scarface vind ik ook altijd zeer relaxt. Biggie ben ik normaal gesproken niet zo'n fan van, maar dit nummer is erg chill.
0
geplaatst: 9 februari 2011, 20:54 uur
76. Lord Finesse - Brainstorm
Heerlijk nummer van Lord Finesse, ook de gastartiesten doen hun ding!
75. Blue Sky Black Death & Jean Grae - Strikes
Lekkere beat, lekkere mc, lekkere track!
74. The Pharcyde - Moment in time
Een van mijn favorieten van The Pharcyde, lekker laidback. De vrouwenstem past ook heel goed bij deze track!
Heerlijk nummer van Lord Finesse, ook de gastartiesten doen hun ding!
75. Blue Sky Black Death & Jean Grae - Strikes
Lekkere beat, lekkere mc, lekkere track!
74. The Pharcyde - Moment in time
Een van mijn favorieten van The Pharcyde, lekker laidback. De vrouwenstem past ook heel goed bij deze track!
0
geplaatst: 13 februari 2011, 11:30 uur
Mooie tracks tot nu toe.
Lekker veelzijdige vent ben jij ook
Lekker veelzijdige vent ben jij ook

0
geplaatst: 13 februari 2011, 20:39 uur
73. Eric B & Rakim - Paid in Full
Heerlijke sfeer in dit nummer, ook het hele album is geweldig!
72. CunninLynguists - The Light
Meesterwerkje van CunninLynguists. Heerlijke track en Club Dub dat daadwerkelijk iets toevoegt!
71. Cage - Grand ol' party crash
Geweldige beat, ik kan er verder eigenlijk weinig over zeggen...
Heerlijke sfeer in dit nummer, ook het hele album is geweldig!
72. CunninLynguists - The Light
Meesterwerkje van CunninLynguists. Heerlijke track en Club Dub dat daadwerkelijk iets toevoegt!
71. Cage - Grand ol' party crash
Geweldige beat, ik kan er verder eigenlijk weinig over zeggen...
0
geplaatst: 14 februari 2011, 00:37 uur
Sterke nummers alleen die van Cage vind ik niet zo maar die moet ik misschien wat vaker luisteren.
0
geplaatst: 15 februari 2011, 21:15 uur
70. El Da Sensei - Crowd Pleasa
Heerlijke beat. El laat horen dat ie ook goed kan rappen...
69. EPMD - You gotsta chill
Beetje vreemd nummer. Toch vind ik dit een heel lekker nummer, vooral door de fijne sfeer.
68. A Tribe Called Quest - Check the rhyme
Classic!
Heerlijke beat. El laat horen dat ie ook goed kan rappen...
69. EPMD - You gotsta chill
Beetje vreemd nummer. Toch vind ik dit een heel lekker nummer, vooral door de fijne sfeer.
68. A Tribe Called Quest - Check the rhyme
Classic!
0
geplaatst: 17 februari 2011, 22:02 uur
67. Mos Def - Mathematics
Wat een beat zeg, en Mos kan ook heerlijk rappen!
66. Jay-Z - Dead Presidents pt.2
Heerlijk nummer van Jay, prachtige beat ook weer...
65. Gang Starr - Mass Appeal
Klassiekertje van Gang Starr. Guru is al een geruime tijd dood, maar hij laat nog steeds zien dat hij qua raps onsterfelijk is...
Wat een beat zeg, en Mos kan ook heerlijk rappen!
66. Jay-Z - Dead Presidents pt.2
Heerlijk nummer van Jay, prachtige beat ook weer...
65. Gang Starr - Mass Appeal
Klassiekertje van Gang Starr. Guru is al een geruime tijd dood, maar hij laat nog steeds zien dat hij qua raps onsterfelijk is...
0
geplaatst: 17 februari 2011, 22:08 uur
Geruime tijd? Het is nog niet eens een jaar geleden dat ie overleed! Leuke nummers. 

* denotes required fields.