MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Top 100: Nummers waarin er na het noemen van de titel niet meer gezongen wordt

zoeken in:
Veel nummers waarin de titel slechts één keer genoemd wordt hebben iets speciaals. Op het moment dat je de titel hoort krijg je vaak nét even dat beetje extra.
Denk bijvoorbeeld aan Metallica's The Thing That Should Not Be, Porcupine Tree's Lazarus, of Kate Bush' Cloudbusting.

De bedoeling van dit topic is dat wij samen tot honderd nummers komen waarin de titel dus slechts één keer wordt genoemd. Om het nóg specialer te maken moet er na het noemen van de titel niet meer gezongen worden... iets waar bovenstaande nummers dus niet aan voldoen. Als het te sloom gaat kunnen we deze regel misschien verruimen, maar dat zien we dan wel weer

Laten we maar beginnen met het mooiste nummer aller tijden:

100. Dire Straits - Private Investigations

En vooruit, nog meteen een hele speciale erachteraan:

99. Opeth - Blackwater Park

En deze is zo speciaal omdat er op het gelijknamige album, in de teksten van de zeven voorgaande nummers (waarvan er één instumentaal is) geen enkele keer de titel voorkomt

98. Pink Floyd - The Final Cut

Toch lastiger om hier wat te bedenken dan gedacht.

97. Anetdoten - what should but did not die

96. Sonic Youth - Schizophrenia

Ruby1966
95. a-ha - Manhattan Skyline

Ruby1966
94. Dan Fogelberg - Souvenirs

93. Roxy Music - Serenade

92. Roxy Music - Just Like You

(Beide songs van album 'Stranded'!)

91. David Sylvian - Laughter and Forgetting

(deze hoort eigenlijk in de top 10, als we die ooit halen...)

In Pancake van Tori Amos, komt de titel alleen aan het eind van de laatste zin voor. Helaas, voor dit topic herhaalt ze die zin.

90. Can - Butterfly

89. Can - Vitamin C

88. Explosions in te Sky - Have You Passed Through This Night?

87. Guided By Voices - Yours To Keep

Mijn nummer 96 is onterecht want na 'schizophrenia' volgt nog 'is taking me home'

Daarom nog steeds 87:

87. De Raggende Manne - Nee's niks

Ja, da's een mooie
Zo zijn er vast nog wel een paar... maar laten we het toch maar even beperkt houden.

Nog maar eens twee met iets meer tekst dan alleen de titel

86. Dire Straits - News

85. Coldplay - Square One

Paap_Floyd schreef:
90. Can - Butterfly

89. Can - Vitamin C

84. Party Animals - Hou op!

fastpulseboy
83. sonic youth - mildred pierce

82.Faithless - We Come 1

81. My Bloody Valentine - To Here Knows When

80. Red House Painters - Mistress

79. Shellac - My Black Ass

sxesven
78. Songs: Ohia - Didn't It Rain

77. Instellar Overdrive-Pink Floyd

76. No Love Lost-Joy Division

75. Good Moring, Capatain-Slint

D-ark schreef:
77. Instellar Overdrive-Pink Floyd

76. No Love Lost-Joy Division

75. Good Moring, Capatain-Slint

De bedoeling van dit topic is dat wij samen tot honderd nummers komen waarin de titel dus slechts één keer wordt genoemd. Om het nóg specialer te maken moet er na het noemen van de titel niet meer gezongen worden

Allemaal fout dus .

Slechts 1 keer de titel zingen en erna geen lyrics meer: moeilijk.
- Vooral omdat de meeste titels in refreins voor komen, en dus meermaals herhaald worden.
- Anderen met maar 1 keer komt het niet helemaal achteraan.

Mag deze ?

Het is inderdaad moeilijk, maar dat is ook de uidaging . Bij songs met een normale structuur kan het (bijna) niet, een lied met een refrein gaat ook mis... Toch zijn er al heel wat goeie geweest!

De meeste songs ken ik niet, ga ik ook niet controleren. Maar We Come One van Faithless is zeker fout, de titel wordt juist erg vaak herhaald...

@ AGE-411: Victim of changes van Judas Priest lijkt mij prima, de titel wordt pas voor het eerst aan het eind gezongen. Dat een woord uit de titel al eerder gezongen is, maakt hem (imho) niet ongeldig.

Dus dat is nummer 78 (als ik goed tel)

77. Virginia Plain - Roxy Music

AGE-411 schreef:
Slechts 1 keer de titel zingen en erna geen lyrics meer: moeilijk.
- Vooral omdat de meeste titels in refreins voor komen, en dus meermaals herhaald worden.
- Anderen met maar 1 keer komt het niet helemaal achteraan.

Dat klopt. Deze regels zorgen er voor dat de meeste commerciele muziek bij voorbaat al wegvalt.

Het is voor mij sowieso heel belangrijk dat er slechts één moment in het nummer is waarin de titel wordt genoemd. Dat er daarna nog wat kreten als 'Ooh' of 'No' achteraan komen, is dan niet eens zo erg. Maar er moet niet meer echt gezongen worden.

In de huidige nummer 84, Hou Op van de Party Animals, wordt de titel echter meerdere malen genoemd, en wordt er bovendien behoudens de herhalende titel verder niks gezongen. Dat is dus zeker niet de bedoeling van dit topic.

Mijn nummer 84 wordt dus nu het magnum opus van Priest, al zal jij het met die benaming waarschijnlijk niet eens zijn

84. Judas Priest - Beyond the Realms of Death

Makkie: 83. Stairway to heaven

Ruby1966
tomthumb schreef:
Makkie: 83. Stairway to heaven

Ik tel toch zeker 7 x dat er Stairway to Heaven wordt gezongen....dus niet alleen eenmalig aan het einde...

zo makkelijk is het dus niet

Gast
geplaatst: vandaag om 04:00 uur

geplaatst: vandaag om 04:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.