MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Album KO 2009

zoeken in:

Paap_Floyd schreef:
4-8

(quote)

A Farewell to Kings vind ik ook niet het sterkst van PF inderdaad.

Ik ging er (ten onrechte?) van uit dat iedereen wel zou begrijpen wat ik bedoelde.

stuart
6-8

Lukk0
6-9 Animals

Casartelli (moderator)
We hebben een finale!

Trompetter...

King Crimson - In the Court of the Crimson King --- Pink Floyd - Animals

Tot de 10, 3 verschil.

Casartelli (moderator)
0-1

Lukk0
0-2 beste Pink Floyd plaat, waar ITCOTCK niet eens de beste is van King Crimson

1-2

krappe 4.5* vs. ruime 4*

1-3

En toch vind ik het ergens jammer dat het weer een finale is van jaren 60 en 70 platen. De 'nieuwe garde' lijkt toch weer aan het kortste eind te trekken. Neemt niet weg dat dit wel degelijk 2 topplaten zijn

Kingsnake
1-4

Maar dat is al zo duidelijk als geglazuurde cake met sprinkles.

Lukk0 schreef:
0-2 beste Pink Floyd plaat, waar ITCOTCK niet eens de beste is van King Crimson

mee eens!

1-5 derhalve

Misterfool
2-5 in the court

Kingsnake
Als de nieuwe garde Radiohead, Tool en Porcupine Tree moet voorstellen dan ben ik niet meer dan in mn nopjes dat deze platen winnen.
Symfo is een 70ies verschijnsel.

Doe maar eens een jazz-ko, soul-ko, rockabilly-ko of een blues-ko, dan zullen ook weinig 'moderne' platen winnen.

Dan zou je een nu-metal of progmetal k.o. moeten houden.

Kingsnake schreef:
Als de nieuwe garde Radiohead, Tool en Porcupine Tree moeten voorstellen dan ben ik niet meer dan in mn nopjes dat deze platen winnen.

Radiohead en Tool zijn simpelweg geen prog te noemen, maar Porcupine Tree is wel degelijk eentje die ik onder deze noemer schaar. Maar er is meer dan die drie bands. Wat te denken van een Opeth, Marillion, Dream Theater, The Gathering, Gazpacho (misschien wel de meest belovende band van de jaren '00 overigens), Queensryche, Arena, Pain of Salvation, Pure Reason Revolution, etc.? Met name de eerste twee vind ik toch wel in een hele eigen manier zeer uniek en ook twee bands die zich wel degelijk kunnen meten met een King Crimson of Pink Floyd. Symfo is in de 70's opgekomen, maar het heeft meerdere oplevingen beleefd na de 70's.

Maar je hebt (helaas) gelijk rondom het feit dat 'moderne' niet snel zal winnen in welke KO dan ook . Tijd voor een neo-prog KO!

jkbb
3-5

3-7

Op de vorige pagina zei ik dat ik het KC gunde om te winnen, maar ja, stemmen tegen mijn nummer 1 zou een beetje hypocriet zijn, derhalve... Iig een hele mooie finale

Kingsnake
Kasperbert schreef:

Maar je hebt (helaas) gelijk rondom het feit dat 'moderne' niet snel zal winnen in welke KO dan ook . Tijd voor een neo-prog KO!

Dat zou inderdaad een heel andere k.o. worden.
Geen slecht idee.
Maar dan wel zonder progmetal.

stuart
3-9

3-10

Lijkt me duidelijk!

(afbeelding)

Lukk0
Mijn favoriet van de laatste zestien wint. Dat is nog eens een mooi resultaat en ook nog eens een keer een andere Floyd dan degene die altijd alles winnen.

Kingsnake
Zijn we nu allemaal verplicht dat ding in onze top10 te zetten

Lukk0
Bij mij staat hij dan op nummer 11 in mijn top 10

Bizar. Hoe kan één van Pink Floyd's vervelendste albums winnen van de Crimson King??? Ik zeg dit niet om rot te doen, maar omdat ik het echt niet begrijp...

Hmm, heb beiden op 4 sterren staan, tis me om het even eigenlijk

ranboy schreef:
Bizar. Hoe kan één van Pink Floyd's vervelendste albums winnen van de Crimson King??? Ik zeg dit niet om rot te doen, maar omdat ik het echt niet begrijp...

Leg je oor nog maar eens te luister Ranboy. Onbegrijpelijk dat je dit één van de vervelendste albums van PF vindt (zijn die er trouwens dan? ). Hoe fantastisch nummers als Epitaph, Moonchild, 21st etc... ook zijn. Alleen het meer dan fantastische Dogs al zorgt er voor dat dit een zeer terechte winnaar is.

Hulde aan de dieren.

Misterfool
ho ho in de rechtbankjes.

ik de criminele koning acht de dieren schuldig aan stemfraude daarom heeft mijn album van zelfsprekend gewonnen. tsja zo gaat dat in de court of the crimson king

Etiul schreef:

Hulde aan de dieren.

(afbeelding)

..... en het bleef nog lang onrustig op de boerderij .

wat een (tegenvallende) score

Maar goed, twee albums uit mijn top 10 bij de laatste vier: het kan slechter

Gast
geplaatst: vandaag om 02:19 uur

geplaatst: vandaag om 02:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.