Muziek / Muziekgames / '80s Metal vs '90s Grunge
zoeken in:
0
Guardian of Isis
geplaatst: 10 maart 2009, 00:42 uur
Kasperbert schreef:
Desondanks dat zit de rest van de metaldelegatie zowel technisch als mooi gezien een stuk beter in elkaar dan de grungedelegatie, met als extreemste verschil James Hetfield en Kurt Cobain.
Ik moest de Nirvana-fans toch iets geven? Desondanks dat zit de rest van de metaldelegatie zowel technisch als mooi gezien een stuk beter in elkaar dan de grungedelegatie, met als extreemste verschil James Hetfield en Kurt Cobain.
Willen of niet, je kunt geen grunge zeggen zonder daarbij aan Nirvana te denken. Hoe kan ik de line-up verbeteren? Cantrell, Ament en Vedder zou ik in ieder geval toch willen houden.orbit schreef:
We gaan toch niet voor die modehype van mutsen en houthakkershemden?
We gaan toch niet voor die modehype van mutsen en houthakkershemden?

0
stuart
geplaatst: 18 maart 2009, 22:24 uur
Metal: 13 
Grunge: 12
Hoewel ik zelf ook een handvol Grunge-albums heb, speel ik ze zelden meer af en vind ik het "tijdgevoelig"; het leek idd. wel wat op een hype (mischien was het ook wel zo) en Metal heeft eigenlijk nooit stilgestaan (ontwikkeling) en leeft nog steeds.....

Grunge: 12

Hoewel ik zelf ook een handvol Grunge-albums heb, speel ik ze zelden meer af en vind ik het "tijdgevoelig"; het leek idd. wel wat op een hype (mischien was het ook wel zo) en Metal heeft eigenlijk nooit stilgestaan (ontwikkeling) en leeft nog steeds.....
0
The Oath
geplaatst: 24 maart 2009, 21:57 uur
Metal: 16
Grunge: 14
Grunge is ongeinspireerd raggen in mijn ogen en heb het nooit iets gevonden.
0
The Oath
geplaatst: 24 maart 2009, 22:02 uur
Guardian of Isis schreef:
=METAL=
Vocals - Bruce Dickinson
Rhythm Guitar - James Hetfield
Lead Guitar - Eddie Van Halen
Bass - Steve Harris
Drums - Dave Lombardo
=METAL=
Vocals - Bruce Dickinson
Rhythm Guitar - James Hetfield
Lead Guitar - Eddie Van Halen
Bass - Steve Harris
Drums - Dave Lombardo
Wat een belachelijke line-up.
Deze is veel beter:
Vocals - Rob Halford
Lead 1 - Tony Iommi
(Lead 2 - Kerry King, al past die niet bij Tony Iommi)
Bass: Cliff Burton
Drums: Dave Lombardo
0
stuart
geplaatst: 25 maart 2009, 18:02 uur
@The Oath: de line up is meer een 'voorbeeld' denk ik ; het is niet jouw favoriete line -up, maar het gaat meer om of je voor de 80's Mmetal gaat of 90 's Grunge en daarin heb je wél een goede keus in gemaakt.... 

0
geplaatst: 1 december 2009, 18:09 uur
Bij Alice in Chains - Dirt (1992):
Ik vind dit eigenlijk verre van mainstream.
Nou moet wel gezegd dat de term 'mainstream' in de jaren '90 nog érgens voor stond...
Ik vind dit eigenlijk verre van mainstream.
Nou moet wel gezegd dat de term 'mainstream' in de jaren '90 nog érgens voor stond...
0
geplaatst: 1 december 2009, 18:47 uur
Het is wel een stuk meer mainstream dan bijv. thrashmetal eind jaren '80, wat toch een beetje verdrongen is door de grunge.
0
geplaatst: 1 december 2009, 18:53 uur
Hmm, eigenaardig. Ik had altijd het idee dat poedelmetal een doodsklap heeft gekregen en dat (thrash-)metal juist meer opgepikt werd in de slipstream van het alto-succes. De ontvangst van ene Pantera, Sepultura en Machine Head spreken wat dat betreft boekdelen. Ook waren er nog veel meer metalbands die juist toen vele successen boekten.
0
geplaatst: 1 december 2009, 19:34 uur
En ik dacht juist dat bands als Metallica mainstream gingen, ondermeer om mee te liften op het succes van alle grunge-bandjes... Eeuwig zonde 

0
geplaatst: 2 december 2009, 09:17 uur
The Oath schreef:
De composities van Kurt Cobain liegen er anders niet om.
@ Guardian of Isis: Mag Kurt de liedjes schrijven?
0
geplaatst: 6 december 2009, 15:46 uur
Vind beide genres op wat uitzonderingen na eigenlijk geen bal aan. Nooit echt grensverleggend naar mijn idee, metal evolueerde in jaren negentig en vooral later interessant door, grunge liep een beetje dood en wat is er nu van over? Bandjes als Theory of a Deadman en Nickelback die claimen 'post-grunge' te maken?
En bijdragen aan de score doe ik misschien nog als er wat Slayer- of Exodusleden tussen zitten
die Judas Priest- en Iron Maidenpraktijken zijn aan mij niet besteed.
En bijdragen aan de score doe ik misschien nog als er wat Slayer- of Exodusleden tussen zitten
die Judas Priest- en Iron Maidenpraktijken zijn aan mij niet besteed.
0
Harco
geplaatst: 25 december 2009, 21:20 uur
Metal: 18
Grunge: 16
Alleen al Bruce Dickinson op vocals. Bah.
Alleen al Bruce Dickinson op vocals. Bah.
0
Yann Samsa
geplaatst: 25 december 2009, 21:29 uur
Metal: 19
Waar veel Grunge bands ongeïnspireerde, minder uitgewerkte songs bracht waren er toch meerdere Metal bands (maar idd lang niet allemaal, eerlijk is eerlijk) die vakmanschap met emotie gemengde songs brachten
Waar veel Grunge bands ongeïnspireerde, minder uitgewerkte songs bracht waren er toch meerdere Metal bands (maar idd lang niet allemaal, eerlijk is eerlijk) die vakmanschap met emotie gemengde songs brachten
0
Guardian of Isis
geplaatst: 24 januari 2010, 11:27 uur
Kill_illuminati schreef:
Ze mogen alles uit de kast halen, en als dat voor jou betekent dat Kurt de nummers schrijft, ja. (quote)

Was dit topic eigenlijk helemaal vergeten; nu zou ik waarschijnlijk zeggen dat ze niet te vergelijken zijn moest iemand anders dit gepost hebben.
Maar toch: '80s metal FTW!

0
Yann Samsa
geplaatst: 20 augustus 2011, 14:03 uur
Ferre Clabau schreef:
Hoe een mens veranderen kan
Metal: 18
Grunge: 18
Het is net de grunge die veel eerlijker en emotioneler is dan het artificieel gedoe van die opvallers Heavy Metal. Nu ja, 80's Heavy Metal is één van m'n minst favoriete aftakkingen geworden...
0
geplaatst: 21 augustus 2011, 01:42 uur
Metal: 20
Mooie tijd die Middeleeuwen
Improvision schreef:
De jaren '80 waren de Middeleeuwen van de muziek.
De jaren '80 waren de Middeleeuwen van de muziek.
Mooie tijd die Middeleeuwen
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 20:32 uur
Bij deze 2 "bands" onthou ik me maar van stemming.....
Metal jaren '80 vocal zou in ieder geval al Geoff Tate moeten zijn en eigenlijk ook gewoon Michael Wilton en Chris Degarmo op gitaren. Dan heeft geen enkele grungeband meer wat in te brengen......
Metal jaren '80 vocal zou in ieder geval al Geoff Tate moeten zijn en eigenlijk ook gewoon Michael Wilton en Chris Degarmo op gitaren. Dan heeft geen enkele grungeband meer wat in te brengen......
0
Yann Samsa
geplaatst: 22 augustus 2011, 20:33 uur
Terwijl net die Geoff en Chris later overschakelden naar een grunge geluid...
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 20:38 uur
Ferre Clabau schreef:
En dat is dan ook weer precies de reden dat Hear In The Now Frontier verreweg het slechtse album van Queensryche is ( oorspronkelijke bezetting dan met Degarmo ). Maar dat was dan ook laat in de jaren 90. Hadden ze zoiets tussen Empire en Promised Land ingemaakt ( maar dan wel graag wat beter; vooral wat beteft de zang ) als een felle reactie op het vaak te commercieel gevonden Empire dan was het wellicht beter ontvangen.
* denotes required fields.