MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Voeg een zelf bedacht album toe

zoeken in:
sxesven
Tof! Ben erg pro eigen inbreng, heb ook alleen eigen foto's gebruikt omdat daar juist de lol in zit.

Overigens @Kronos, dat vervuilen kan tegenwoordig gewoon digitaal Zaak is om een goeie texture te gebruiken en die dan op een bepaalde manier in je foto te integreren. Ik weet niet wat voor programma je gebruikt, maar PhotoShop (als pro-programma) maar ook Pixlr (online PS-imitatie, lang niet zo geavanceerd maar wel heel handig) kun je daarvoor gebruiken; je kunt een laag dan op een bepaalde manier over de vorige laten vallen (donkerder, lichter, hard licht, etc.) waardoor je dan een 'effect' aan de foto geeft. Kwestie van goede texturen vinden, vooral; zelf gebruik ik voornamelijk wat schone grunge-textures, papiertextures en Xerox-textures, maar in principe kun je alles gebruiken. Op Zen kun je er een hoop vinden, ook een paar erg mooie (onder grunge wat hele fijne). Succes! Nog vragen, roep maar

Toffe hoezen allemaal weer btw

sxesven

(afbeelding)
Heathen Temple - Necropsy (2008)

Zucht, die Heathen Temple, Necropsy is ook weer adembenemend mooi. Knap, dat lettertype.

Zoiets gaat mij niet lukken. Ik heb de digitale fotoboot een beetje gemist. Ben gestopt met fotografie na het eerste jaar academie en daar deden we heel ouderwets enkel zwart-wit, afdrukken op barietpapier. Wel mooi, maar ontzettend traaaaaaaaaaaaaaaaag allemaal. Wat uiteraard enkele voordelen heeft, maar het is natuurlijk niet meer van deze tijd.

Voor dit topic behelp ik me met Paint.

Chapeau voor wat ik al gezien heb er bestaan echte cd's met veel lelijkere hoezen, deze zijn gewoon allemaal prachtig.

Thnx!

Zulke lovende reacties werken natuurlijk ook stimulerend.
Ik heb er alvast nog vier in de maak.

Ben benieuwd, zit daar weer zo'n geschilderde bij?

Misschien dat ik ooit ook wel 'ns met zoeits aan kom kakken, maar moet maar eerst een een fatsoenlijke foto gaan maken daarvoor..

Iets geschilderd heb ik nog wel, maar veel bruikbaars zit daar niet tussen. Ik heb wel eens een hoesje afgetekend.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

The Concrete Dreamstate - The Concrete Dreamstate (1978)

(afbeelding)

Passionmaths: Early Work / 48 Track Recording (2001)

Jullie zijn hier goed in!

Ik heb ook een (flauwe) poging gewaagd:

(afbeelding)

Yann Samsa

@herman,

Schwarz op Decca, ik geloof er niks van.

Deze is eigenlijk ook een beetje flauw.

(afbeelding)

(afbeelding)

DJ Shadow - Trendroducing Too (1998)

Die tekening van Kronos.

Hoe verhoudt zich dit topic tot Maak je eigen platenhoes ?
Kunnen ze niet beter samengevoegd worden?

Dat topic had ik nog niet gezien. Maar volgens mij is de opzet toch ook anders. Daar ontstaat de hoes vooral uit waar je 'random' bij uitkomt.

Hier is het de bedoeling een geheel eigen hoes te creëren, liefst met eigen foto's/afbeeldingen, zelf de naam, albumtitel en verschijningsdatum te bedenken.

Eventueel ook een (nep) MusicMeter pagina van het album maken, maar dat is nogal werk. Ik heb het alleen bij de eerste gedaan.

Kronos schreef:
Daar ontstaat de hoes vooral uit waar je 'random' bij uitkomt.

Inderdaad. Beetje dom, ik had niet naar de eerste post gekeken
Je hebt trouwens een paar hele mooie hoezen afgeleverd in dit topic.

Thanx.

Ook aan jou Kobe.

-----

Ik heb dat andere topic eens omhoog gehaald.

Hoe maak je eigenlijk zo'n neppagina's van je "eigen" platen op Mume?

Het enige wat ik me daar nog van herinner is dat ik creatief aan het klungelen geweest ben.

kobe bryant fan schreef:
Hoe maak je eigenlijk zo'n neppagina's van je "eigen" platen op Mume?
PrintScreens (uiteraard) van verschillende MuMepagina's, stukjes kopiëren en (over)plakken en waar nodig m.b.v. je tekenprogramma tekst bijtypen in hetzelfde lettertype als dat van je browser.

Ah bedankt!
Ik heb zelf ook nog één gemaakt zonder Mume pagina, de foto heb ik zelf genomen (uitzonderlijk met mijn gsm omdat de batterij van mijn fototoestel op was).

(afbeelding)

Mooie foto!

Ik heb twee nieuwe hoezen, de foto's zijn opnieuw zelf gemaakt. Ze komen van dezelfde dag dus opnieuw met de gsm gemaakt.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Rini Voets - Windjes Laten, Kusjes Vragen (2012)

4 februari komt dan eindelijk het langverwachte debuutalbum van Rini Voet$ uit bij TopNotch: Windjes Laten, Kusjes Vragen. De rapper uit het altijd zonnige Schijndel neemt je mee naar zijn absurdistische wereld bestaande uit roze koeken, pratende mayonaisepotten en zwemmende gieren. Dit album is volledig geproduceerd door Reverse en bevat gastbijdrages van onder meer Kleine Viezerik, Sef, Jiggy Djé en Willie Wartaal.

Tracklist:

1. Roze Koeken Intro
2. Waarom Een Scharnier? (ft. Jiggy Djé)
3. Howard Komproe is een Gekke Naam
4. Ik Ben een Klein Geel Visje [Vieze Remix] (ft. Sef, Hef en Gers Pardoel)
5. De Sokkenbranche
6. Kijk Uit het Raam en Aanschouw de Aanheid (ft. Willie Wartaal en Faberyayo)
7. Grote Schoonmaker (ft. Kleine Viezerik)
8. Ik Krijg de Mayonaisepot Niet Open Bitch
9. Murth Mossel is Niet Echt (ft Murth Mossel)
10. Daar Was Laatst een Koos Alberts

Die hoezen van tegenwoordig hebben wel rare formaten ...

Gast
geplaatst: vandaag om 06:46 uur

geplaatst: vandaag om 06:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.