MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of 2001 !

zoeken in:
03. (82) Explosions in the Sky,"Those Who Tell the Truth Shall Die (...)",2001, 4.03,327 * (11)

(afbeelding)

De nummer 1 van herman, Koenr en musicfriek.

04. (77) Muse,"Origin of Symmetry",2001, 3.95,1797 * (11)

(afbeelding)

De nummer 1 van DjFrankie, musiq48 en Tribal Gathering.

01. (99) The Shins,"Oh, Inverted World",2001, 4.03,301 * (12)

(afbeelding)

De nummer 1 van Lukk0 en LucM.

02. (93) Radiohead,"Amnesiac",2001, 3.83,984 * (15)

(afbeelding)

De nummer 1 van GrafGantz.

Leuke nummer 1

Dat het een strijd zou worden tussen "The Shins" en "Radiohead" werd mij al snel duidelijk. Wel blij dat "The Shins" (mijn nr 2) gewonnen heeft.

Opmerkelijke nummer 1

Ja, die had ik ook niet zien aankomen. Ik was bang dat Muse zou winnen, maar dit is veel beter.

Het was m'n laatste afvaller voor de top 10. Had ook zo maar in de onderste regionen kunnen staan, het ontloopt elkaar niet zoveel. Ik had eigenlijk een eenvoudige overwinning voor Radiohead verwacht, en niet eens zozeer omdat ik die zelf op #1 heb. En als enige zowaar, die zag ik ook niet aankomen, evenmin als ik die nul eerste plaatsen voor The Strokes had verwacht. Een verrassend jaar dus...

GrafGantz schreef:
evenmin als ik die nul eerste plaatsen voor The Strokes had verwacht.

Maar wat een perzik ...

Radiohead sprokkelde de meeste stemmen, maar hoofdzakelijk lagere scores.
Een beetje zoals REM verderop. Overbekende bands vullen de top 10 in menig lijstje.
Vergeet de nummer 3 niet ... die ging heel de tijd nek aan nek met de twee eerste platen.

Hm, die van Explosions... ken ik helemaal niet. Wellicht eens een poging wagen, wie weet vind ik het wat.

Fantastische plaat. Ik ben hem inmiddels wel een beetje moe gehoord, maar het blijft een meesterwerk. En ook een album dat in het begin compleet onbekend was op MusicMeter en nu zelfs in de top 250 staat als ik me niet vergis.

Ik had Is This It op 1 staan. ; )

Gast
geplaatst: vandaag om 23:17 uur

geplaatst: vandaag om 23:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.