MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of 2001 !

zoeken in:
Elevation vind ik zeker niet tot de beste U2-nummers behoren, het is te nadrukkelijk bedoeld als meezing- en fuifnummer, maar in die hoedanigheid is het wel geslaagd. In deze startlijst wel één van de betere nummers, het is nog één van de weinige waarin nog sprake is van passie en eigenheid, als rocknummer vind ik het stukken beter dan dat van bv. Lifehouse laat staan K-Otic.

Ms. Jackson vind ik ook erg goed in elkaar gestoken, die baslijn en tekst, komt beslist hoog in mijn top-10.

Ik zie trouwens dat All Rise het waarschijnlijk niet gaat halen. Kende het nummer niet, dus hoorde het gister voor het eerst, maar ik vind dat serieus een leuk nummer.

@Arrie: dank, heb het even aangepast.

Heb zelf een stuk of 15 kandidaten voor de uiteindelijke top 10. Daar zitten ook nummers bij waar ik destijds weinig aan vond. Maar in 2001 volgde ik de hitlijsten sowieso niet erg nauwgezet, al ken ik hier alle nummers wel.

All Rise werd nochtans grijsgedraaid destijds. Aanvankelijk vond ik het ook wel leuk maar die overgeproduceerde stemmen steken mij steeds meer tegen.

Heb even in mijn hitdossier gekeken, maar volgens mij is All Rise in Nederland niet eens een hit geweest. En na even verder gekeken die van S Club 7 ook niet, en Hey Baby was in Nederland alleen een hit als nummer van Cooldown Cafe. Verklaart meteen waarom ik die drie nummers niet kende (kende de versie van Cooldown Cafe wel).

Ik kende All Rise ook niet, maar die was wel een hele grote hit in België. Vandaar dat ie hier meedoet. Ook de allergrootste hits uit Engeland (top 5 van dat jaar) zit hier in het overzicht. Daar staan S Club 7 (die ik wel kende en ook wel leuk vind) en Hey Baby dan weer in. Ik moet zeggen dat ik deze versie van Hey Baby wel veel minder slecht vind dan die van Cooldown Cafe.

De versie van Cooldown Cafe heb ik (uit nieuwsgierigheid) beluisterd en ik vind het nog slechter dan die van DJ Otzi. Vreselijk dat ze een evergreen omvormen tot platte cafézinger ... geef mij maar het origineel van Bruce Channel (zie GH 1962), zoveel beter dan die coverversies hier.

Merkwaardig dat All Rise wel een grote hit werd in België maar niet in Nederland.

musiq48
Afroman - Because I Got High
Alcazar - Crying at the Discotheque
Def Rhymz - Schudden
DJ Otzi - Hey Baby
Jennifer Lopez - Love Don't Cost a Thing
Jennifer Lopez - Ain't it Funny
Judith - You
One Day Fly - I Wanna Be a One Day Fly
S Club 7 - Don't Stop Movin'
Safri Duo - Played a Live

DjFrankie (moderator)
Blue - All Rise
Def Rhymz - Schudden
DJ Otzi - Hey Baby
Geri Halliwell - It's Raining Men
Janet Jackson - All for You
K-Otic - Damn (I Think I Love You)
K3 - Tele-romeo
Poema's - Zij Maakt het Verschil

Leuk dat we verder gaan met de 00's, heb ik toch meer mee dan de jaren '50. Ook dit jaar zeker 16 leuke nummers, wordt nog lastig om een top 10 te vormen. Dit mag iig weg van mij:

1. K-Otic - Damn (I Think I Love You)
2. Sita - Happy
2001 - het jaar van de opkomst van Idols. In Nederland kregen we alvast een voorproefje van alle treurnis die de jaren hierna de hitlijsten zou bevolken met voorloper Starmaker

3. K3 - Tele-romeo
- Leuk voor kleuters, maar daar val ik niet onder...

4. U2 - Elevation
- Denk ik wel het slechtste nummer van U2. Typerend voor de leeghoofdige stadionrock die ze afgelopen decennium regelmatig ten gehore brachten.

5. Train - Drops of Jupiter (Tell Me)
Oersaai nummer en de zanger heeft echt een irritante stem. Kun je mijn verontwaardiging voorstellen toen dit jaar bleek dat ze toch geen eendagsvlieg waren... (Hey Soulsister is nog slechter)

6. Blue - All Rise
- Laatste stuiptrekking van de boybands, gelukkig.

7. Christina Aguilera, Lil' Kim, Mýa & Pink - Lady Marmalade
8. Geri Halliwell - It's Raining Men
- Matige covers van toch al niet zo geweldige nummers...

9. Eve ft. Gwen Stefani - Let Me Blow ya Mind
- Kon ik destijds al weinig mee, nog steeds niet...

10. S Club 7 - Don't Stop Movin'
- Enige nummer uit de lijst dat ik niet kende. Had zo mogen blijven van mij...

herman schreef:
Ik moet zeggen dat ik deze versie van Hey Baby wel veel minder slecht vind dan die van Cooldown Cafe.

Dat is ook niet zo moeilijk.

Even naar de tussenstand gekeken:

Op 3 na zijn alle nummers minstens 1 keer genoemd. En 2 nummers zijn 10 of meer keer genoemd.

Atomic Kitten - Whole Again
Def Rhymz - Schudden
DJ Otzi - Hey Baby
Enrique Iglesias - Hero
K3 - Tele-romeo
Reamonn - Supergirl
Sita - Happy

Def Rhymz - Schudden
DJ Otzi - Hey Baby
Enrique Iglesias - Hero
Faith Hill - There You'll Be
K3 - Tele-romeo
Reamonn - Supergirl
Safri Duo - Played a Live
U2 - Elevation

Van maar liefst 7 nummers heb ik nog het singeltje liggen!

Benno
Blue - All Rise
Def Rhymz - Schudden
DJ Otzi - Hey Baby
Enrique Iglesias - Hero
Judith - You
Reamonn - Supergirl
Sita - Happy

kemm schreef:
Van maar liefst 7 nummers heb ik nog het singeltje liggen!
En maar liefst 5 daarvan draai je bijna wekelijks. Geef maar toe!

herman schreef:
En 2 nummers zijn 10 of meer keer genoemd.
Laat me raden, K3 en eendagsvlieg.

Ik kan wel 5 nummers in die lijst vinden die het de moeite waard zijn om wekelijks te draaien hoor.

Willekeurige volgorde:

1. Alcazar - Crying at the Discotheque
2. Blue - All Rise
3. Dante Thomas - Miss California
4. Daniel Bedingfield - Gotta Get Thru This
5. DJ Otzi - Hey Baby
6. Enrique Iglesias - Hero
7. K-Otic - Damn (I Think I Love You)
8. Reamonn - Supergirl
9. Sita - Happy
10. Train - Drops of Jupiter (Tell Me)

Maar het was erg lastig, liever had ik er 20 willen selecteren.

herman schreef:
Even naar de tussenstand gekeken:

Op 3 na zijn alle nummers minstens 1 keer genoemd.

En vervolgens wordt 1 van de 3 nog niet genoemde nummers 4 keer in een lijstje gezet.

Helaas.

Reamonn haalt de laatste 20 wel denk ik

Volgens mij heb je wat 2001 betreft beter 30 nummers kunnen selecteren uit deze lijst.
Kink FM | Jaarlijst | Outlaw 141 - 2001 - kinkfm.com
Heel wat beter dan die mainstream bagger uit de Nederlandse en Vlaamse hitlijsten.

Dat is juist de bedoeling, het gaat om de grootste hits van het jaar en het is ook wel eens leuk om te zien welke muziek mensen wel kunnen waarderen uit de top 40. Leuker dan weer een standaard lijstje met Radiohead, Tool, Gorillaz etc.

Inderdaad. Wibro: voor dat soort muziek zijn er andere topics.

Het kostte mij niet de minste moeite een top 10 uit de hitlijsten van de jaren vijftig samen te stellen. Uit de meanstream hitlijsten van het afgelopen decennium kan ik alleen maar een flop 10 samenstellen. Ik denk dat ik dit spelletje daarom ook maar voor gezien houd. Er zijn voor mij aanzienlijk mooiere spelletjes op MusicMeter.

Ik kan me trouwens niets anders voorstellen dan dat Ms. Jackson dit topic gaat winnen. Met afstand het beste nummer (eigenlijk het enige goede nummer imo).

Op de spreekwoordelijke valreep.

Christina Aguilera, Lil' Kim, Mýa & Pink - Lady Marmalade
Def Rhymz - Schudden
DJ Otzi - Hey Baby
Faith Hill - There You'll Be
Judith - You
Lifehouse - Hanging By a Moment
Reamonn - Supergirl
Sita - Happy

Rhythm & Poetry schreef:
Ik kan me trouwens niets anders voorstellen dan dat Ms. Jackson dit topic gaat winnen. Met afstand het beste nummer (eigenlijk het enige goede nummer imo).

We Come One

Negen nummers vallen al sowieso af:

16 DJ Otzi - Hey Baby
13 K-Otic - Damn (I Think I Love You)
12 One Day Fly - I Wanna Be a One Day Fly
12 Def Rhymz - Schudden
12 Blue - All Rise
10 Enrique Iglesias - Hero
9 Geri Halliwell - It's Raining Men
9 K3 - Tele-romeo
8 Judith - You

De volgende twee nummers eindigden ex aequo:

7 Poema's - Zij Maakt het Verschil
7 S Club 7 - Don't Stop Movin'

Daarom spelen we nog een korte beslissingsronde. Kies welk van deze twee nummers mag blijven. Het eerste nummer dat 3 punten heeft overleeft deze ronde. Deadline om 22:30.

Poema's - Zij Maakt het Verschil
+1 S Club 7 - Don't Stop Movin'

Gast
geplaatst: vandaag om 02:51 uur

geplaatst: vandaag om 02:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.