MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
(quote)

Axel zeker? En Jaap? En nog meer van dat soort 'stemmers' zeker?

Die punten van Jaap zijn nog steeds niet meegenomen!!!

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Vind Life on Mars? een klassenummer, maar de concurrentie is groot in het Bowie repertoire. Space Oddity vind ik wellicht zijn beste. Samen met Cygnet Committeee, denk ik.

Cygnet Committee, serieus?

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 4:

129 The Cure - A Forest
109 Love - Alone Again Or +4
107 New Order - Blue Monday
102 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come +2
97 Joy Division - Decades
93 David Bowie - Life on Mars?
93 The Velvet Underground - Heroin +3
80 Massive Attack - Angel +1

Deadline: 17.00 uur

Grappig, telkens wanneer Joy Division/David Bowie dichterbij komen, krijgt Sam Cooke vervolgens weer dusdanig veel punten dat er een ga(a)t(je) ontstaat.

Maar Heroin komt steeds dichterbij. Al is dat wel alleen maar slecht nieuws voor de afvallers.

Onweerwolf
Even wat anders..

Ik wil vast voorzichtig hier eens polsen of er interesse bestaat voor het volgende; ik merk dat er in de MuMeLadder nogal wat focus ligt op nieuwe nummers tov de vastgeroeste oude klassiekers. Met uitzondering van de hegemonie van Arcade Fire komen er maar mondjesmaat nummers bovendrijven van de afgelopen 10 jaar in de hoogste regionen maar er is wel erg veel enthousiasme voor de nummers die dat lukt, zoals nu The xx, The National & Band of Horses.

Ik zou graag vanaf volgend jaar een nieuwe game willen organiseren, die in opzet vergelijkbaar is met de MuMeLadder (laddersyteem + rangschikking) maar zich beperkt tot platen van de afgelopen 10 jaar. Dus volgend jaar alleen nummers uit 2003 t/m 2012. Het grote voordeel van dit systeem is dat er geen status quo kan worden bereikt, want elk jaar vallen sowieso alle platen af die ouder zijn dan 10 jaar, ongeacht hun positie in de rangschikking van vorig jaar.

Ik merk zelf dat ik vaak wel leuke nieuwe nummers ontdek maar dat die toch qua punten regelmatig pech hebben te moeten strijden tegen de oude klassiekers die ik gaaf vind en op deze manier kan ik daar wat meer aandacht aan besteden. Tevens ben ik gewoon benieuwd of Rebellion (Lies) nou echt de Bohemian Rhapsody van de afgelopen 10 jaar is of niet.

Qua systeem heb ik al een werkende opzet in gedachten, relevante punten zijn een kleine totaalopzet (+/- 700 nummers in de startlijst), kleine ladders van 8,7 of 6 nummers, die per 1 worden gespeeld en 24 uur staan. Eigen nominaties aan het begin (uiteraard) en een finale zoals bij de MuMeLadder maar dan van 24 ipv 32 nummers. De game duurt ongeveer een klein jaar (start na de MuMeLadder en eindigt er vlak voor) en tenslotte natuurlijk een überstrakke organisatie zoals je dat gewend bent van mij.

Zijn er mensen die hier wel wat in zien? Ik ben benieuwd.

Oeh, dat lijkt me ontzettend leuk!

Onweerwolf schreef:
Tevens ben ik gewoon benieuwd of Rebellion (Lies) nou echt de Bohemian Rapshody van de afgelopen 10 jaar is of niet.
Als dat al zo zou zijn, zou die maar 2 jaar kunnen winnen.

Het idee vind ik leuk en ik ben zeker voor!
(onder voorbehoud dat het project minder grootschalig is dan de MuMe Ladder, want anders kost me dat te veel (luister)tijd, dus zoals je aangeeft in de laatste alinea)

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
Als dat al zo zou zijn, zou die maar 2 jaar kunnen winnen.

Dat is correct.

(onder voorbehoud dat het project minder grootschalig is dan de MuMe Ladder, want anders kost me dat te veel (luister)tijd, dus zoals je aangeeft in de laatste alinea)

Ja, absoluut minder grootschalig. Het systeem zoals ik dat nu heb brengt maximaal 8 nummers per 24 uur ter stemming.

Dat zou ik zeker toejuichen!

Wordt het dan een top 1000 oid?

Misschien handiger om maar alvast even een apart topic te openen. Voordat het hier vol komt te staan.

Ik denk een top 500
@chevy: Hier bereik je meer mensen.

Arrie schreef:
Oeh, dat lijkt me ontzettend leuk!
+1

Jaa!!

Voor de startlijst wijs ik voor de jaren 2010 en 2011 graag respectievelijk hier en hier naar.

Onweerwolf
Arrie schreef:
Wordt het dan een top 1000 oid?

400 waarschijnlijk.

400 is een beetje arbitrair maar het past het beste in het systeem zodat het beheersbaar en kleinschalig blijft en er elk jaar weer ruimte is voor nieuwe nominaties.

Onweerwolf
chevy93 schreef:
Misschien handiger om maar alvast even een apart topic te openen. Voordat het hier vol komt te staan.

Dat doe ik te zijner tijd, ik was nu alleen even benieuwd of er animo voor was.

Casartelli (moderator)
Klinkt leuk, onder voorbehoud van de tijdsbesteding. Misschien het zo kleinschalig houden dat het na R1+H1 van de reguliere ronde kan beginnen en toch op tijd eindigen.

Ga je de startlijst zelf bepalen, of mag iedereen ook weer nominaties aandragen?

Prima idee al is het zeker niet mijn favo decenium maar er is natuurlijk ook voldoende muziek gemaakt toen

Onweerwolf
Teunnis schreef:
Jaa!!

Voor de startlijst wijs ik voor de jaren 2010 en 2011 graag respectievelijk hier en hier naar.

Voor de startlijst van 300 songs heb ik tot dusverre de 15 hoogste songs per jaar uit de huidige MML genomen aangenomen met de 15 hoogste andere songs uit de song van het jaar lijsten van 3fm maar ik zal ook nog naar die topics kijken. Ik wilde het 2012 topic in ieder geval ook mede gebruiken voor de 2012 songs in de startlijst.

Onweerwolf
Outlaw104 schreef:
Ga je de startlijst zelf bepalen, of mag iedereen ook weer nominaties aandragen?

startlijst + nominaties.

Helemaal voorstander van het idee! En echt leuk eigenlijk dat elk jaar sowieso 10% van de nummers afvalt

Onweerwolf
Casartelli schreef:
Klinkt leuk, onder voorbehoud van de tijdsbesteding. Misschien het zo kleinschalig houden dat het na R1+H1 van de reguliere ronde kan beginnen en toch op tijd eindigen.

Daar heb ik over gedacht maar dan wordt het wel erg kleinschalig omdat je dan al flink wat tijd kwijt bent.

herman schreef:
(quote)

Cygnet Committee, serieus?

Ben je weleens door de eerste 5 minuten heen gekomen?

Ik vind het begin al goed, maar daarna wordt het hemels.

Onweerwolf
Arno schreef:
Helemaal voorstander van het idee! En echt leuk eigenlijk dat elk jaar sowieso 10% van de nummers afvalt

Ja, dat vind ik zelf dus ook het leukste. Dit idee kwam ook in me op naar aanleiding van discussie over het steeds verder vastroesten van zowel onze Ladder als andere lijsten zoals de Radio 2 Top 2000.

Ondertussen tikt de klok maar door... nog 20 minuten om de stand in ladder 4 nog wat te wijzigen, want die staat nog lang niet goed.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:21 uur

geplaatst: vandaag om 08:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.