MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2012

zoeken in:

Nee dit is mijn smaak niet

4

DjFrankie (moderator)
Blaudzun- Flame On My head (the viking / 14 / 7,22)

Die had ik al genomineerd voor link song van het jaar 2011.

DjFrankie (moderator)
6,3 weinig variatie in dit nummer

7

Klinkt lekker!

DjFrankie schreef:
Blaudzun- Flame On My head (the viking / 14 / 7,22)

Die had ik al genomineerd voor link song van het jaar 2011.

Oh dat wist ik niet Frank. Dat topic waar jij het over hebt heb ik volgens mij nog nooit ingekeken.

DjFrankie (moderator)
De 10 beste nummers van deze maand uit dit topic worden daar ook weer ingezet, dus dat zou betekenen dat Blaudzun 2 maanden achter elkaar erin komt te staan, lijkt me wat overdreven.

Neemt verder niet weg dat dit een geweldige nominatie is natuurlijk.

Zangstijl van gonjasufi was toch niet echt aan mij besteed (al kende ik alleen Ancestors). Dit nummer brengt hij anders; zang wordt iets meer naar achtergrond verdreven door lekkere beat.

8

DjFrankie schreef:
De 10 beste nummers van deze maand uit dit topic worden daar ook weer ingezet, dus dat zou betekenen dat Blaudzun 2 maanden achter elkaar erin komt te staan, lijkt me wat overdreven.
Dat komt vaker voor DjFrankie; dan wordt dat nummer gewoon genegeerd. En het valt natuurlijk nog te bezien of het in 2012 er hetzelfde aan toe gaat.

Het nummer mag technisch gezien zowel in 2011 (toen het op single uitkwam) en 2012 (albumrelease) meedoen wat mij betreft. Zo heeft James Blake ook 2 keer in de lijst gestaan (2010 en 2011) met hetzelfde nummer.

01-01: The Black Atlantic – The Flooded Road (Built on Sand) (herman / 8 /5,81 )
02-01: Blaudzun- Flame On My head (the viking / 14 / 7,22)
03-01: Matt Elliott - Dust, Flesh and Bones (aERodynamIC / 17 / 7,74)
04-01: Gonjasufi - Nikels and Dimes (inquestos / 17 / 6,85)
05-01: Alcest - Faiseures De Mondes (Don Cappuccino)

Maak je geen zorgen, dit is geen teringherrie!

Eerder hemelse Shoegaze met een vleugje Black Metal. Heerlijk!

9,9

Zeker geen teringherrie Don, ik was er al bang voor, zeker met 8 minuten op de teller. In het begin hoor ik nog wel wat gegrunt, (of een verkouden bandlid), maar dat verstomd later naar de achtergrond. Wat over blijft is een energierijk, en instrumentaal zeer sterk nummer.

8,5 !

Geweldig nummer. Dat geschreeuw in het begin vind ik net prachtig.
Als het hele album van dit niveau is.. Dan schrijf ik deze alvast op voor 2012!

9

Schrijf maar alvast op voor 2012!

Ik hoop dat ik hem dit weekend heb.

Jammer van die schreeuwende holbewoner in het begin. De tweede helft lijkt soms wat op Blackfield qua sfeer. Helaas krijgt een half nummer goed en een half nummer slecht er ook de beoordeling naar (plus een fooitje omdat het tweede gedeelte gewoonweg wat langer duurt).

5,3

01-01: The Black Atlantic – The Flooded Road (Built on Sand) (herman / 8 /5,81 )
02-01: Blaudzun- Flame On My head (the viking / 14 / 7,22)
03-01: Matt Elliott - Dust, Flesh and Bones (aERodynamIC / 17 / 7,74)
04-01: Gonjasufi - Nikels and Dimes (inquestos / 17 / 6,85)
05-01: Alcest - Faiseures De Mondes (Don Cappuccino / 11 / 6,95)
06-01: Michael Kiwanuka - Home Again (kemm)

De kersverse BBC Sound of 2012...

...en geheel terecht natuurlijk! Het te verschijnen album kan al haast niet meer stuk.

9

7,2 ik vind het zijn minste nummer tot nu toe Jamie N Commons had dit trouwens moeten winnen volgens mij

tuktak
het is dat ik al eens een kiwanuka heb geplaatst, anders was ik je voor geweest in dit topic. mijn youtube upload van worry walks beside me heeft ook gewoon al 84duizend hits! nooit verwacht eigenlijk.
8!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:57 uur

geplaatst: vandaag om 06:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.