MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 Finale Albums

zoeken in:
Op 19 december 2011 bedacht ik
thelion schreef:
Afgelopen weekend heb ik alle albums waarvan de nummers in de MuMeLadder Finale van dit jaar afkomstig zijn beluisterd en dacht wat voor albumlijst je zou krijgen als er op het album zou worden gestemd i.p.v. het nummer.

En zie daar een idee voor een spel / ranglijst.

Wel aangezien het een redelijk succes was gaan we van start met editie 2

MuMeLadder 2012 Finale Albums

Het principe is simpel maak van onderstaande albums een Top 30 en stuur die via PM naar mij toe. Ik zal alle inzendingen verwerken tot een eindlijst die vanaf 1 januari 2013 hier zal verschijnen. Plaats dus geen lijsten in dit Topic.

Het betreft de orginele studio albums en dan hebben we dus een probleem met Joy Division - Love Will Tear Us Apart en New Order - Blue Monday aangezien deze niet op een regulier studio album staan kunnen zij derhalve ook niet mee doen met deze lijst helaas.

We hebben dus deze 30 albums:

- Arcade Fire - Funeral (Rebellion Lies)
- David Bowie - David Bowie (Space Oddity) (Space Oddity)
- David Bowie - "Heroes" ("Heroes")
- Depeche Mode - Violator (Enjoy the Silence)
- dEUS - The Ideal Crash (Instant Street)
- Kate Bush - The Kick Inside (Wuthering Hights)
- Love - Forever Changes (Alone Again Or)
- Massive Attack - Blue Lines (Unfinished Sympathy)
- Massive Attack - Mezzanine (Teardrop)
- Nick Cave & The Bad Seeds - Tender Prey (The Mercy Seat)
- Neil Young - American Bars 'n Stars (Like a Hurricane)
- Nina Simone - Pastel Blues (Sinnerman)
- O.M.D. - Architecture & Morality (Maid of Orleans)
- Pearl Jam - Ten (Black)
- Pulp - Different Class (Common People)
- Radiohead - OK Computer (Paranoid Android)
- Radiohead - The Bends (Street Spirit (Fade Out))
- Sigur Rós - Agaetis Byrjun (Svefn-G-Englar)
- Sinead O'Connor -The Lion and the Cobra (Troy)
- The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (A Day in the Life)
- The Cure - Disintegration (Pictures of You)
- The Cure - Seventeen Seconds (A Forest)
- The Doors - The Doors (The End)
- The National - High Violet (Bloodbuzz Ohio)
- The Rolling Stones - Let It Bleed (Gimme Shelter)
- The Smiths - Meat Is Murder (How Soon Is Now?)
- The Smiths - The Queen Is Dead (There Is a Light That Never Goes Out)
- The Velvet Underground & Nico - The Velvet Underground & Nico (Venus in Furs)
- Tubeway Army - Replica's (Are "Friends" Electric)
- U2 - The Unforgettable Fire (The Unforgettable Fire)

Ik snap best dat niet iedereen die albums allemaal "gewoon" in de kast heeft staan, maar via pindakazen / spotify moet men toch wel een heel eind komen denk ik zo.
Lukt het echter niet om een Top 30 samen te stellen dan mag er ook een kortere lijst worden ingezonden echter wel met een minimum van 20, maar hoop natuurlijk dat ik alleen maar volledige lijsten krijg.

De punten verdeling is simpel nr. 1 30 pt, nr. 2 29pt, nr. 3 28pt. enz tot nr. 30 1pt. (ofwel omgekeerd evenredig)
Als er een kortere lijst word ingezonden is de punten verdeling afhankelijk van het aantal albums in de lijst. je benadeeld dus je favorieten als je een kortere lijst instuurt.

De deadline voor het inzenden is 31-12-2012 19.00 uur.

De Eindlijst zal ik op 01-01 en 02-01-2013 bekend maken.

Aangezien er bij de vorige editie een aantal mensen zijn afgehaakt door de korte tijd die men had om de albums te beluisteren (was 2 weken) heb ik in samen spraak met El Ninjo besloten om een week eerder te beginnen.

PLAATS GEEN LIJSTEN IN DIT TOPIC, stuur ze via PM naar mij.

Dus laat de lijsten maar komen.

Ik vind Lions albumtitels (sorry, niet om vervelend te doen) toch altijd weer erg mooi. Hoogtepunt is toch wel Architecture & Mortality.

Arrie schreef:
Ik vind Lions albumtitels (sorry, niet om vervelend te doen) toch altijd weer erg mooi. Hoogtepunt is toch wel Architecture & Mortality.

Geloof dat het nu wel allemaal correct is........

Geeft niet hoor. Tender Pray moet nog Tender Prey zijn. Byrjum moet ook nog Byrjun zijn, maar een kniesoor die daar op let.

Ah, en Niel moet Neil zijn en Spirrit moet Spirit zijn.

Whuttering Hights
Sgt. Pepper's Lonley
Disintergration
A Forrest
Wuthering*, Lonely*, Disintegration*, Forest*.

thelion schreef:
- Massive Attack - Blue Lines (Unfinished Sympathy)
- Nina Simone - Pastel Blues (Sinnerman)
- Sinead O'Connor -The Lion and the Cobra (Troy)
Deze albums moet ik nog beluisteren. Ik zit me nu af te vragen of ik vorig jaar überhaupt heb meegedaan, omdat ik niet genoeg albums kende.

chevy93 schreef:
Deze albums moet ik nog beluisteren. Ik zit me nu af te vragen of ik vorig jaar überhaupt heb meegedaan, omdat ik niet genoeg albums kende.

Nope...... maar wel menig maal je mening geventileerd.

Ik bespeur irritatie.

chevy93 schreef:
Ik bespeur irritatie.

Nope..... beter niet solliciteren naar de functie van resercheur...

Casartelli (moderator)
Ik ken er zeven niet, dus dat lijkt me net te veel. Volgend jaar misschien.
Onder de onbekenden zit High Violet waar ik behoorlijk benieuwd naar ben, maar naar de rest is die nieuwsgierigheid toch een stuk minder eerlijk gezegd. Voor de nieuwsgierigen:

- Sigur Rós - Agaetis Byrjun (Svefn-G-Englar)
- The Cure - Seventeen Seconds (A Forest)
- The National - High Violet (Bloodbuzz Ohio)
- The Rolling Stones - Let It Bleed (Gimme Shelter)
- The Smiths - Meat Is Murder (How Soon Is Now?)
thelion schreef:
Het betreft de orginele studio albums en dan hebben we dus een probleem met Joy Division - Love Will Tear Us Apart en New Order - Blue Monday aangezien deze niet op een regulier studio album staan kunnen zij derhalve ook niet mee doen met deze lijst helaas.

Valt Meat Is Murder volgens dat criterium ook niet af? How Soon Is Now staat daar immers ook niet op de originele uitgave.

Casartelli schreef:

Valt Meat Is Murder volgens dat criterium ook niet af? How Soon Is Now staat daar immers ook niet op de originele uitgave.

Da's nog steeds een lastige kwestie waar vorige jaar ook al over is gesproken. Heb het toen gelaten zo als ik het in eerste instantie had opgezet, en dus dit jaar er voor gekozen om het op de zelfde manier te doen.

Casartelli schreef:
Ik ken er zeven niet, dus dat lijkt me net te veel. Volgend jaar misschien.
Onder de onbekenden zit High Violet waar ik behoorlijk benieuwd naar ben, maar naar de rest is die nieuwsgierigheid toch een stuk minder eerlijk gezegd.

Kies uit de overgebleven 6 er nog een uit en je kan een Top 25 samenstellen dat is het minimum.
Zelfde geld voor chevy93 kies 1 van de 6 albums uit die je nog niet kent en je hebt er 25.

Het is echter wel zo dat met een Top 25 je nr.1 maar 25 pt. krijgt i.p.v. 30...........

Nou ja... als ik er eentje zou kiezen, zou dat betekenen dat ik o.a. VU minimaal één punt zou schenken. Dat zou dan meer zijn dan ik de overige 5 albums geef, terwijl ik bijna zeker ben dat ik die allemaal beter vind. American Stars 'n Bars staat al een hele tijd op het programma en Pastel Blues nu ook al ruim een jaar. Misschien dat ik Tender Prey nog meepak onder het mom van de "Nick Cave"-week. De overige albums sta ik niet om te springen, maar heb ik ook niks op tegen.

Dan pas je toch? Je bent niet verplicht om mee te doen.

Ik ken alleen die van Neil en Tubeway Army niet. Die laatste kan toch wel eens mijn ding zijn. En die van Nick cave heb ik bijna 10 jaar geleend voor het laatst gehoord, dus die mag ook in de herdraai...

herman schreef:
Dan pas je toch? Je bent niet verplicht om mee te doen.
Of ik beluister er 2 en ik zet 'm niet in mijn lijstje. Of ik zet 'm sowieso onderaan, ongeacht of ik die andere wel beluisterd heb, maar zet die er gewoon tussen.

Overigens grappig dat de albums die ik vorig jaar speciaal voor dit topic beluisterd heb er eigenlijk allemaal niet meer in staan. Sam Cooke, 2 Pixies, The Clash, Remain in Light.

herman schreef:
dus die mag ook in de herdraai...

Bij mij moeten er ook een paar in de herdraai vnl de albums die er vorige jaar niet bij waren.
Ben er momenteel mee bezig en het schiet al aardig op.......

chevy93 schreef:
Ik proef bij jou ook irritatie?

Ook geen testproever worden denk ik........

Cured
Ik ken er 5 niet: die van dEUS, Neil Young, Nina Simone, OMD en Pulp . Dat bespotify/joetjoeb ik wel effe tussendoor deze laatste 3 weken en maar hopen dat ik dan niet vergeet een lijst in te sturen..... .

Onweerwolf
Ik ga dit jaar proberen een poging te wagen.

thelion schreef:

- David Bowie - David Bowie (Space Oddity) (Space Oddity)
- O.M.D. - Architecture & Morality (Maid of Orleans)

Deze moet ik nog beluisteren, en de volgende moet ik eens herbeluisteren. Dat lijkt me wel te doen op ruim 20 dagen.
- Depeche Mode - Violator (Enjoy the Silence)
- Massive Attack - Mezzanine (Teardrop)
- U2 - The Unforgettable Fire (The Unforgettable Fire)

Niet lastig voor mij: slechts 2 albums even moeten opzoeken en die zijn gelijk in het nadeel want die ken ik dus niet goed genoeg nu maar die gaan het ook niet redden op korte termijn dus mogen ze de 2 onderste plekken bezetten.
De rest heb ik allemaal op cd in de kast.

Onweerwolf
Ik ben benieuwd naar Tubeway Army, da's de enige plaat waar ik nog nooit wat van heb gehoord muv het finalenummer, voor zover ik weet.

Heel gek misschien maar soms deed dat album me denken aan Adam and the Ants

De eerste 3 lijstjes zijn binnen en verwerkt eerste tussen stand na 10 lijstjes.........

Het loopt nog niet echt storm (4 lijstjes tot nu toe), maar dat had ik ook niet verwacht de eerste paar dagen.

Wel even het topic van de 2e pagina afhalen

Onweerwolf
Mijn lijstje gaat nog wel even duren, ik probeer om elk album voor die tijd een keer te draaien.

Ik zet nu #9 op en dat is Blue Lines.

Lijst verstuurd

Druppel druppel druppel........ Langzaam komen de lijstjes binnen 6 tot nu toe.
Bij 10 volgt de eerste tussen stand.

dit jaar stuur ik zeker ook een lijstje door Enkele albums moet ik echter nog wat beter leren kennen om ze op waarde te kunnen schatten, nu elk album minstens 1 keer beluisterd.

Als je van plan bent om een lijstje in te stuuren meld dat dan even in dit topic, waarschijnlijk motiveert dat anderen om ook in te stuuren.

Mijn lijstje is verstuurd, ik kon precies 25 platen. Die andere 5 staan niet echt hoog op een "nog te draaien" lijstje.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:57 uur

geplaatst: vandaag om 06:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.