Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2013
zoeken in:
0
geplaatst: 14 september 2013, 17:47 uur
Omdat ik me begon te ergeren aan het feit dat in de meeste topics waar er recente muziek kan ontdekt worden (Song v/h Jaar, de regeliere Maak Kennis met... 2013) Metal meestal een ondergeschoven kindje is, heb ik dit topic opgestart om recente Metal wat beter onder de aandacht te brengen.
De regels zijn als volgt:
Om de 2 dagen om 20.00 uur plaatst iemand een metalnummer dat de komende 48 uur beoordeeld wordt op een schaal van 0 tot 10 (eventueel met toelichting). Degene die het volgende nummer plaatst, update ook het overzicht en berekent dus het stemgemiddelde van het vorige nummer.
Aan het eind van elke maand wordt de top 5 opgemaakt en wordt aan een nieuw overzicht begonnen. Ook wordt dan de top 10 van het afgelopen jaar geplaatst.
Hopelijk veel plezier met het spel en tot vanavond 20u!
De regels zijn als volgt:
Om de 2 dagen om 20.00 uur plaatst iemand een metalnummer dat de komende 48 uur beoordeeld wordt op een schaal van 0 tot 10 (eventueel met toelichting). Degene die het volgende nummer plaatst, update ook het overzicht en berekent dus het stemgemiddelde van het vorige nummer.
Aan het eind van elke maand wordt de top 5 opgemaakt en wordt aan een nieuw overzicht begonnen. Ook wordt dan de top 10 van het afgelopen jaar geplaatst.
Hopelijk veel plezier met het spel en tot vanavond 20u!
0
geplaatst: 14 september 2013, 18:40 uur
Leuk idee. Ik ken het spel niet, maar lijkt vrij simpel. Ik doe wel mee!
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 september 2013, 18:51 uur
Ben je dan op zoek naar recente metal in de zin van nieuwerwetse stijlen of gewoon metal die recent is uitgebracht?
0
geplaatst: 14 september 2013, 19:09 uur
Metal die in 2013 is uitgebracht. Of die nu nieuwerwets of ouderwets is maakt me niet uit. Het concept is gewoon om het Maak Kennis Met...-topic door te trekken naar dit topic maar dan puur voor het genre metal. 

0
geplaatst: 14 september 2013, 22:37 uur
Ik ben zo vrij, het is acht uur geweest.
We trappen af met progpower uit Oostenrijk;
We trappen af met progpower uit Oostenrijk;
0
geplaatst: 14 september 2013, 23:29 uur
Lekkere opener, jasper! Ik ben natuurlijk helemaal weg van dit genre en hoewel het in het begin iets weg had van een cliché was het toch gewoon een lekker nummertje met een aanstekelijk refrein!
8
8
0
geplaatst: 15 september 2013, 09:41 uur
Zeker niet slecht, maar power is meestal ook wat minder mijn ding:
6
6
0
geplaatst: 16 september 2013, 10:21 uur
Misschien de naamsbekendheid van het topic een beetje vergroten: Don Cappuccino, Joy4ever, Dieter, AOVV, odi, Etiul, aslan, wizard, arcade monkeys, andnino, HammerHead, Dexter, bennerd, ...
0
geplaatst: 16 september 2013, 11:24 uur
Ik had van JSPR_G al doorgekregen dat dit topic was geopend. Leuk idee, die lage scores in het normale topic begonnen een beetje eentonig te worden. 

0
geplaatst: 16 september 2013, 11:24 uur
Gaat de voorkeur uit naar 'nieuwe' bands of mogen het ook gevestigde namen zijn met een plaat uit 2013?
0
geplaatst: 16 september 2013, 11:29 uur
Ben niet altijd even enthousiast over progpower of powermetal (of hoe het ook moge heten).
Het klinkt altijd wel lekker zo op het eerste gehoor, maar ben er dan weer vrij snel klaar mee.
Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar ik betwijfel of dit er één is.
Desalniettemin een prima nummer zo op het eerste gehoor, al mis ik wel wat 'power' bij de zanger.
6,5
Het klinkt altijd wel lekker zo op het eerste gehoor, maar ben er dan weer vrij snel klaar mee.
Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar ik betwijfel of dit er één is.
Desalniettemin een prima nummer zo op het eerste gehoor, al mis ik wel wat 'power' bij de zanger.
6,5
0
geplaatst: 16 september 2013, 11:40 uur
Dieter schreef:
Gaat de voorkeur uit naar 'nieuwe' bands of mogen het ook gevestigde namen zijn met een plaat uit 2013?
Maakt niet uit, zolang we maar een goede mix krijgen van beloftevol en gevestigd over alle subgenres van Metal heen. De enige voorwaarde is dat het nummer afkomstig moet zijn uit 2013 (via single of albumrelease).
0
geplaatst: 16 september 2013, 12:15 uur
Straks als ik thuis ben, ga ik het nummer misschien wel 'ns beluisteren, maar over het algemeen, en dat weten jullie nu ook al wel, ben ik niet zo weg van powermetal. 
Is er trouwens een volgorde om een nummer te plaatsen? Of hetzelfde principe als bij het algemene topic?

Is er trouwens een volgorde om een nummer te plaatsen? Of hetzelfde principe als bij het algemene topic?
0
geplaatst: 16 september 2013, 13:04 uur
Nee, degene die om 20u er het eerst is mag als eerste iets plaatsen, zoals in het algemene topic.
Als blijkt dat er veel animo voor is, kunnen we wel bekijken of we de stemtijd van 2 dagen misschien kunnen terugbrengen naar 1 dag, maar dat zien we later dan weer wel.
Als blijkt dat er veel animo voor is, kunnen we wel bekijken of we de stemtijd van 2 dagen misschien kunnen terugbrengen naar 1 dag, maar dat zien we later dan weer wel.

0
geplaatst: 16 september 2013, 18:12 uur
Leuk topic, ik hoop het te kunnen volgen. Een nummer per twee dagen zou te doen moeten zijn.
Shining Oasis is, zoals verwacht, niet echt iets voor mij. Ik ben niet zo van de powermetal in het algemeen, en van dit nummer met die toetsenriedels en vrouwelijke zang tussendoor kan ik ook niet echt blij worden. Het is best uit te houden, maar het is gewoon niks voor mij.
Lastig om daar een cijfer op te plakken. Aan de ene kant is het ongetwijfeld vakkundig in elkaar gezet, aan de andere kant vind ik het gewoon niet zo aansprekend.
Een 5 derhalve.
Shining Oasis is, zoals verwacht, niet echt iets voor mij. Ik ben niet zo van de powermetal in het algemeen, en van dit nummer met die toetsenriedels en vrouwelijke zang tussendoor kan ik ook niet echt blij worden. Het is best uit te houden, maar het is gewoon niks voor mij.
Lastig om daar een cijfer op te plakken. Aan de ene kant is het ongetwijfeld vakkundig in elkaar gezet, aan de andere kant vind ik het gewoon niet zo aansprekend.
Een 5 derhalve.
0
geplaatst: 16 september 2013, 20:16 uur
14-09: Serenity - Shining Oasis (jasper1991 / 6 / 6,17)
Even het tempo wat omlaag halen: Een streepje doom/sludge van Kongh: The Portals.
album: Kongh - Sole Creation (2013)
Even het tempo wat omlaag halen: Een streepje doom/sludge van Kongh: The Portals.
album: Kongh - Sole Creation (2013)
0
geplaatst: 16 september 2013, 20:32 uur
Damn, nu al te laat. 
Gelukkig voor een gaaf nummer. Veel Alice In Chains in de slepende doom/sludgesound van Kongh.
8

Gelukkig voor een gaaf nummer. Veel Alice In Chains in de slepende doom/sludgesound van Kongh.
8
0
geplaatst: 16 september 2013, 21:30 uur
Zo, even iets anders. Lekkere stoner; heerlijk 'lomp' intro, maar naarmate het nummer vordert gaat het wel steeds meer vervelen.
6,5
6,5
0
geplaatst: 16 september 2013, 21:52 uur
Hoe heet dit genre? Doom? Post-metal? Sludge? Stoner? Hoe dan ook, elk van die genres vind ik over het algemeen niet zo veel aan. Er is veel te beleven in zo'n nummer, maar meer dan een nummer moet ik er niet van luisteren. Dat neemt niet weg dat Kongh daar best een aardig nummer neerzet. Moet even inkomen, maar zodra de riff komt en de zang kan ik best genieten. Gaat naar het einde toe idd wat vervelen.
6.5
6.5
0
geplaatst: 16 september 2013, 23:02 uur
Ik ken Kongh alleen van hun album Shadows of the Shapeless en dat vond ik niet echt boven de middelmaat uitsteken. Maar dit nummer van hun is wel erg goed moet ik zeggen, toch dat nieuwe album maar eens opzoeken.
8,5
8,5
0
geplaatst: 17 september 2013, 11:21 uur
Begint inderdaad veelbelovend, maar vanaf het moment dat de zanger zijn intrede doet wordt het minder spannend. Klinkt prima, maar nodigt mij niet uit om meer van Kongh te beluisteren.
6,5
6,5
0
geplaatst: 17 september 2013, 20:02 uur
Veelbelovend begin inderdaad, de vocalen zijn het net niet voor mij.
7
7
0
geplaatst: 17 september 2013, 20:15 uur
Oh inderdaad, pardon. Ik nam nog weleens een kijkje bij de reguliere Maak Kennis Met... 2013 en daar wordt om de twee dagen een nummer geplaatst. Ik vind het allemaal best.
* denotes required fields.