MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2013

zoeken in:
The Mountain is inderdaad een uitstekende plaat die het grootste publiek verdient! Dit is mijn favoriet van ze. Uiterst schizofrene progmetal.

9,3

Sinds hun debuut 'Aquarius' uit 2010 ben ik fan!
Ook de laatste plaat is weer fantastisch, misschien wel hun beste plaat.

9,5

6

Instrumentaal misschien wel goed, maar hier zit weer (net zoals in de meeste prog) zo weinig gevoel in, waardoor ik ook totaal niet meegesleurd wordt met dit nummer en het dus niet hoger kan geven dat dit zesje.

02-12: Mutoid Man - Gnarcissist (Don Cappuccino / 9 / 6,85)
04-12: Deadcell - Dog of War (The_CrY / 7 / 5,74)
06-12: Behemoth - Blow Your Trumpets Gabriel (Don Cappuccino / 6 / 7,31)
08-12: Lòdz - Leading the Rats (JSPR_G / 6 / 6,67)
10-12: Haken - Falling Back to Earth (The_CrY / 5 / 7.99)
12-12: Deafheaven - Dream House (dumb_helicopter / / )

Misschien niet origineel om iets van Deafheaven te nemen. Maar ik vind niet dat er een nummer van het beste (metal)album van het jaar kan ontbreken in dit lijstje van beste metalnummers uit 2013.

9

Dankzij Don Cappuccino heb ik dit leren kennen in het topic de MuMe-afrekening, en de sound vond ik zo overweldigend dat het bij mij de eerste plaats bereikte in de wekelijkse lijst. Dat is ook zo gebleven, maar ook vind ik het nog steeds als song niet meeslepend, en had een stuk korter gemogen. Desondanks een zeer hoog cijfer, voor die ongelofelijke sound!

10

Kan bijna niet anders als dit nummer in mijn top 10 aller tijden staat! Ik heb er eigenlijk bijna alles over gezegd maar toch nog een keer: Wat een monumentale trip van negen minuten lang met harde maar toch tegelijkertijd hele opbeurende riffs, donderende drums van Daniel Tracy en een post-rock opbouw waar je U tegen zegt. Het eind is belachelijk intens en zorgt na 80 luisterbeurten nog steeds voor tranen in mijn ogen, de zanger stort zijn hart uit: I want to dream.

10

Iedereen hier kent het ondertussen vast wel en wie het niet zou kennen moet het dringend leren kennen. Wat een plaat, wat een nummer!

9,6

Fantastisch.

odi
9,5

Ik zal het Deafheavenfeestje wel verpesten, maar vind er weinig aan....

5

Harde blackmetal, op een typische lo-fi-manier opgenomen en met majeurakkoorden. Op zich best apart, maar dat is het dan ook wel bij mij. Ik voel hem simpelweg niet. Wel gaaf drumwerk en een aardig einde.

5,2

Haken heb ik ook beluisterd en dat had me ook niet zo, hoewel mijn verwachtingen hoog lagen. Ik wilde er een tweede keer naar luisteren voordat ik ging stemmen, maar die kwam dus niet.

Nou, nou, waarom zo overenthousiast? Ik vind Deafheaven niet zo super.

6,5

...maar wel een beetje blijkbaar... en het is redelijk buiten je straatje volgens mij, dat zegt toch wat.

Veel users zijn voornamelijk op zoek naar vernieuwing en die hoor ik wel redelijk in dit nummer.

jasper1991 schreef:
Harde blackmetal, op een typische lo-fi-manier opgenomen.

Wat?

Dit lo-fi? Door de absolute klote geluidskwaliteit van YouTube misschien wel, maar op CD klinkt het ontzettend helder en met veel definitie.

Ja, maar die grunts zijn wat op de achtergrond gemixt toch? Het is een semantische fout van me denk ik.

Dat is een typische shoegaze productietruc, de vocalen ver naar de achtergrond zetten. Dan krijgt de reverb van de gitaar meer de ruimte en daardoor krijg je dat hele dromerige effect.

jasper1991 schreef:
...maar wel een beetje blijkbaar... en het is redelijk buiten je straatje volgens mij, dat zegt toch wat.

Veel users zijn voornamelijk op zoek naar vernieuwing en die hoor ik wel redelijk in dit nummer.

Tja, ik vind het niet afgrijselijk, gewoon wat saai, hoewel op zich degelijk. Doet me niet zo heel veel. Op zoek naar vernieuwing... ik zal niet ontkennen dat het geen origineel geluid is, maar dat hele shoegaze gebeuren moet ik niet zo en black metal giet ik liever op een andere manier naar binnen.

12-12: Deafheaven - Dream House (dumb_helicopter / 9 / 8,2)
14-12: Indian - Rhetoric Of No (Don Cappuccino)

Hoogstwaarschijnlijk het meest extreme wat hier tot nu toe is gepasseerd. Nihilistische en ontzettend smerige sludge met doominvloeden, ik vind het heerlijk!

8,5

MDV
Log, zwaar, hard, ruig. Dat zijn de woorden die dit nummer in mij oproept. Het doet mij denken aan The Psyke Project dat ik laatst op het Distortion festival in Eindhoven zag.
7,5. Prima aan te horen

Wat zeggen jullie er trouwens van om een soort witte metaltrui te houden? Een laddercompetitie met de beste metal van de afgelopen 10 jaar?

Leuk! Ik heb wel weer zin in zoiets. Benieuwd of Light Bearer en co. af te stoppen zijn, maar leuk idee voor het nieuwe jaar.

Dan het nummer, in zijn soort best gaaf. Het pakt je echt bij de lurven en het klinkt heel zwaar en dwingend, het effect op het einde vind ik ook doeltreffend. Toch sta ik niet te popelen om een cd te luisteren, het is toch ook wat te zwaarmoedig denk ik.

6,7

Beetje vroeg... ik wilde nog luisteren naar Indian
Als je nog ff wacht tot 20.00u...

Ow, ja, sorry, ik had me van dag vergist.

Geeft niks, kan gebeuren!

Indian is wel lekker.

6,9

5

Helaas, maar ook hier wordt ik niet erg warm van.

12-12: Deafheaven - Dream House (dumb_helicopter / 9 / 8,2)
14-12: Indian - Rhetoric Of No (Don Cappuccino / 7 / 7.13)
16-12: Steak Number Eight - Rust (dumb_helicopter / / )

Gast
geplaatst: vandaag om 22:03 uur

geplaatst: vandaag om 22:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.