Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 22:12 uur
3. Downtown Train (64) (10)
De hoogst genoteerde van Rain Dogs (en van zijn veelgeprezen jaren '80-periode), en opvallend genoeg het enige nummer in de top 10 zonder topnotering. Wel 2x tweede en 2x derde plaats, en alles bij elkaar gewoon meer dan genoeg nominaties en punten om de top 3 te bereiken. Al werd het wel nog even heel spannend tussen deze en de uiteindelijke nummer 4.
Mooi clipje ook, 'sfeervol' is opnieuw het sleutelwoord.
De hoogst genoteerde van Rain Dogs (en van zijn veelgeprezen jaren '80-periode), en opvallend genoeg het enige nummer in de top 10 zonder topnotering. Wel 2x tweede en 2x derde plaats, en alles bij elkaar gewoon meer dan genoeg nominaties en punten om de top 3 te bereiken. Al werd het wel nog even heel spannend tussen deze en de uiteindelijke nummer 4.
Mooi clipje ook, 'sfeervol' is opnieuw het sleutelwoord.
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 22:14 uur
2. Alice (67) (12) en de nummer 1 van Rudi S en Renoir
Dat Alice het tot de tweede plaats zou schoppen, had denk ik niemand voorspeld. En toch is het gebeurt, maar liefst twaalf mensen zetten haar in hun lijstje, met 67 punten en een prachtige tweede plaats tot gevolg.
Heel wat nummers van zijn post jaren '80-werk zijn vorige ronde gesneuveld, dus dat maakt dit eindresultaat extra knap. Het is ook tekenend voor de aanhoudende kwaliteit in het werk van Waits, iets dat zo los uit mijn hoofd alleen Nick Cave hem nadoet.
Dat Alice het tot de tweede plaats zou schoppen, had denk ik niemand voorspeld. En toch is het gebeurt, maar liefst twaalf mensen zetten haar in hun lijstje, met 67 punten en een prachtige tweede plaats tot gevolg.
Heel wat nummers van zijn post jaren '80-werk zijn vorige ronde gesneuveld, dus dat maakt dit eindresultaat extra knap. Het is ook tekenend voor de aanhoudende kwaliteit in het werk van Waits, iets dat zo los uit mijn hoofd alleen Nick Cave hem nadoet.
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 22:15 uur
ArthurDZ schreef:
5. Christmas Card from a Hooker in Minneapolis (55) (9) en de nummer 1 van Tom Traubert
(embed)
De enige notering voor Blue Valentine, maar wel direct in de top 5, dit sfeervolle doch behoorlijk deprimerende kerstkaartje. Ik moet Blue Valentine trouwens dringend nog eens draaien, ontzettend lang geleden ondertussen!
5. Christmas Card from a Hooker in Minneapolis (55) (9) en de nummer 1 van Tom Traubert
(embed)
De enige notering voor Blue Valentine, maar wel direct in de top 5, dit sfeervolle doch behoorlijk deprimerende kerstkaartje. Ik moet Blue Valentine trouwens dringend nog eens draaien, ontzettend lang geleden ondertussen!
Neem dan direct 29 dollars mee!
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 22:21 uur
1. Martha (93) (12) en de nummer 1 van aERodynamIC en Edgar18
Was er ooit sprake van een andere nummer 1? Helemaal niet, Martha zat meteen op een voorsprong die ze niet meer heeft afgestaan. Wie kan er dan ook niet als een blok vallen voor dit hemels mooie liedje? Ronduit prachtige tekst, ontzettend emotioneel zonder cliché te worden, en dat te bedenken dat Tom nog maar een jaar of 23 was toen hij dit doorleefde meesterwerk schreef! Ik stel voor dat we allemaal even diep buigen voor Saint Tom!
Voor mij staat deze alvast aan de top van de categorie 'getormenteerde liefdesliedjes', samen met onder andere Famous Blue Raincoat van Leonard Cohen en Answering Machine van The Replacements (dat trouwens mijn volgende GH-editie wordt, stay tuned!)
Dan geef ik het stokje nu vrolijk maar toch met vochtige oogjes (zo geniaal was deze top 21) door aan arcade monkeys en Eliott Smith!
Was er ooit sprake van een andere nummer 1? Helemaal niet, Martha zat meteen op een voorsprong die ze niet meer heeft afgestaan. Wie kan er dan ook niet als een blok vallen voor dit hemels mooie liedje? Ronduit prachtige tekst, ontzettend emotioneel zonder cliché te worden, en dat te bedenken dat Tom nog maar een jaar of 23 was toen hij dit doorleefde meesterwerk schreef! Ik stel voor dat we allemaal even diep buigen voor Saint Tom!
Voor mij staat deze alvast aan de top van de categorie 'getormenteerde liefdesliedjes', samen met onder andere Famous Blue Raincoat van Leonard Cohen en Answering Machine van The Replacements (dat trouwens mijn volgende GH-editie wordt, stay tuned!)
Dan geef ik het stokje nu vrolijk maar toch met vochtige oogjes (zo geniaal was deze top 21) door aan arcade monkeys en Eliott Smith!
0
zaaf
geplaatst: 7 augustus 2015, 22:27 uur
Ik heb gebogen. En een extra keer voor u, Arthur. Dank voor een weekje begeleid fijne muziek luisteren.
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 22:28 uur
Ahh crap. Net te laat om te stemmen. Nouja de nr 1 zou sowieso t zelfde zijn geweest, maar I hope that I dont fall in love with you was als 2e geëindigd. Ik zie dat kentucky avenue de top 20 niet eens heeft gehaald..schandalig!
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 22:29 uur
Heerlijke maar vooral moeilijke editie. Gaat bij Elliott weer zo zijn.
0
zaaf
geplaatst: 7 augustus 2015, 22:33 uur
aERodynamIC schreef:
Heerlijke maar vooral moeilijke editie. Gaat bij Elliott weer zo zijn.
Indeed...Heerlijke maar vooral moeilijke editie. Gaat bij Elliott weer zo zijn.
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 22:34 uur
Danke Arthur, hele mooie editie 
Oh en wij kunnen hier direct door met de volgende kanjer.

0
geplaatst: 7 augustus 2015, 22:35 uur
Shit, wilde net m'n finale lijstje door gaan geven maar ik ben dus net te laat zie ik 

0
zaaf
geplaatst: 7 augustus 2015, 22:39 uur
Rudi S schreef:
Danke Arthur, hele mooie editie
gezellig rudi!Danke Arthur, hele mooie editie

0
geplaatst: 7 augustus 2015, 22:47 uur
Voor de vorm toch alsnog maar even mijn lijstje
01. Jockey Full of Bourbon *
02. Big In Japan *
03. Downtown Train
04. Singapore *
05. Yesterday Is Here
06. Martha
07. Clap Hands*
08. 16 Shells from a Thirty-Ought Six
09. Ol’ 55*
10. Hang Down Your Head
01. Jockey Full of Bourbon *
02. Big In Japan *
03. Downtown Train
04. Singapore *
05. Yesterday Is Here
06. Martha
07. Clap Hands*
08. 16 Shells from a Thirty-Ought Six
09. Ol’ 55*
10. Hang Down Your Head
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 22:58 uur
Even voor de check: hebben jullie vrouwen ook een hekel aan Tom Waits?
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 23:02 uur
Klopt, 2 colatjes en een schaaltje cherytomaatjes en ik ben al weer in de stemming.
0
zaaf
geplaatst: 7 augustus 2015, 23:07 uur
EttaJamesBrown schreef:
Even voor de check: hebben jullie vrouwen ook een hekel aan Tom Waits?
nee schat, helemaal niet. hij heeft zo'n schattig kapsel in die film, god hoe heet ie nou....Even voor de check: hebben jullie vrouwen ook een hekel aan Tom Waits?
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 07:53 uur
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 08:42 uur
Het ziet er inderdaad naar uit dat ie op vakantie is of zo (ingelogd op 26 juli). Misschien dat Telamon al wel paraat staat?
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 10:29 uur
Sinds gisteravond terug van vakantie
Ik was dit even vergeten, maar ik begin direct aan de startlijst.
Ik was dit even vergeten, maar ik begin direct aan de startlijst.
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 11:02 uur
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 11:03 uur
Greatest Hits of Elliott Smith:
Hieronder staat een startlijst met 20 nummers, maar natuurlijk heeft hij nog vele andere briljante nummers. Nomineer er nog tien die niet in de startlijst staan en de tien meest genoemde gaan mee door naar de volgende ronde. Nummers van zijn band Heatmiser mogen ook genomineerd worden.
De startlijst:
A Fond Farewell
Angel in the Snow
Angeles
Baby Britain
Between the Bars
High Times
Independence Day
Last Call
Miss Misery
Needle in the Hay
Roman Candle
Say Yes
Somebody That I Used To Know
Son of Sam
Speed Trials
Stupidity Tries
Sweet Adeline
The Biggest Lie
Twilight
Waltz #2 (XO)
deadline: maandag 20u
Kan panjoe, Lukas of tuktak de topictitel veranderen aub
Hieronder staat een startlijst met 20 nummers, maar natuurlijk heeft hij nog vele andere briljante nummers. Nomineer er nog tien die niet in de startlijst staan en de tien meest genoemde gaan mee door naar de volgende ronde. Nummers van zijn band Heatmiser mogen ook genomineerd worden.
De startlijst:
A Fond Farewell
Angel in the Snow
Angeles
Baby Britain
Between the Bars
High Times
Independence Day
Last Call
Miss Misery
Needle in the Hay
Roman Candle
Say Yes
Somebody That I Used To Know
Son of Sam
Speed Trials
Stupidity Tries
Sweet Adeline
The Biggest Lie
Twilight
Waltz #2 (XO)
deadline: maandag 20u
Kan panjoe, Lukas of tuktak de topictitel veranderen aub

0
geplaatst: 8 augustus 2015, 11:07 uur
Er zit niks van Heatmiser in de startlijst, want ik vrees dat ik die muziek niet zo goed ken. Maar als je er iets van wil nomineren dan kan dat gerust, ik zal het aanpassen in het openingsbericht.
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 11:11 uur
A Distorted Reality Is Now a Necessity to Be Free
Bottle Up and Explode!
Condor Avenue
Christian Brothers
Division Day
King’s Crossing
Oh Well, Okay
Pictures of Me
Plainclothes man (Heatmisser)
The Last Hour
Bottle Up and Explode!
Condor Avenue
Christian Brothers
Division Day
King’s Crossing
Oh Well, Okay
Pictures of Me
Plainclothes man (Heatmisser)
The Last Hour
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 11:33 uur
Ik heb alleen maar XO thuis, die ik tot mijn schande helemaal nog niet goed beluisterd heb. Een goede reden om daar nu wel mee te beginnen. of ik straks dapper genoeg ben om mee te stemmen hangt af of ik XO mooi genoeg vind. Normaliter heb ik wel een zwak voor artiesten die de AOW-leeftijd niet halen.
0
zaaf
geplaatst: 8 augustus 2015, 12:47 uur
Alameda
Coming Up Roses
Condor Ave.
Junk Bond Trader
No Name #1
Pictures Of Me
Pretty (Ugly Before)
Rest My Head Against The Wall (Heatmisser
)
Tomorrow Tomorrow
Waltz #1
Coming Up Roses
Condor Ave.
Junk Bond Trader
No Name #1
Pictures Of Me
Pretty (Ugly Before)
Rest My Head Against The Wall (Heatmisser
)Tomorrow Tomorrow
Waltz #1
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.