Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 23:20 uur
1. Martha
2. Hang Down Your Head
3. Downtown Train
4. Jockey Full of Bourbon
5. Big In Japan
6. Singapore
7. Way Down in the Hole
8. Alice
9. Clap Hands
10. I Hope That I Don't Fall in Love with You
2. Hang Down Your Head
3. Downtown Train
4. Jockey Full of Bourbon
5. Big In Japan
6. Singapore
7. Way Down in the Hole
8. Alice
9. Clap Hands
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 23:49 uur
Ik maakte vorig jaar een top20 Waits-nummers.... daarvan hebben er helaas slechts 4 de finale gehaald.. de top20 zou nu wel iets anders zijn, maar meer dan 4 eruit zullen niet in de finale zitten.. vooral jammer dat er zo weinig te kiezen valt van Small Change en Mule Variations.. en Road to Peace (van Orphans...) zou iedereen nog eens iets beter moeten luisteren 
1. Yesterday Is Here
2. 16 Shells from a Thirty-Ought Six
3. Poor Edward
4. Big In Japan*
5. Jockey Full of Bourbon*
6. Way Down In The Hole*
7. Downtown Train
8. Alice
9. Swordfishtrombone*
10. Tom Traubert's Blues

1. Yesterday Is Here
3. Poor Edward
4. Big In Japan*
5. Jockey Full of Bourbon*
6. Way Down In The Hole*
7. Downtown Train
8. Alice
9. Swordfishtrombone*
10. Tom Traubert's Blues
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 01:09 uur
1. Christmas Card from a Hooker in Minneapolis
2. I Hope That I Don't Fall in Love with You
3. Tom Traubert's Blues
4. Martha
5. New Coat Of Paint
6. Yesterday Is Here
7. Poor Edward
8. Way Down In The Hole*
9. In The Neighbourhood
10. Alice
2. I Hope That I Don't Fall in Love with You
3. Tom Traubert's Blues
4. Martha
5. New Coat Of Paint
6. Yesterday Is Here
7. Poor Edward
8. Way Down In The Hole*
9. In The Neighbourhood
10. Alice
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 02:07 uur
1. Ol’ 55*
2. Martha
3. Jersey Girl
4. Downtown Train
5. Hang Down Your Head
6. Tom Traubert's Blues
7. I Hope That I Don't Fall in Love with You
8. In the Neighborhood
9. Yesterday Is Here
10. Jockey Full of Bourbon*
10 geweldige nummers staan hierboven. Het is ook goed om nu te stoppen, want bij de nummers die hierna in mijn lijstje zouden volgen, slaat de gekte van Tom zodanig toe dat ik er langzaamaan bij begin af te haken.
Jammer dat van mijn nominaties slechts één nummer de finale heeft weten te bereiken. Het is wel meteen het mooiste nummer in de finale en het strijdt met Cold Cold Ground om het mooiste nummer van Tom Waits.
2. Martha
3. Jersey Girl
4. Downtown Train
5. Hang Down Your Head
6. Tom Traubert's Blues
7. I Hope That I Don't Fall in Love with You
8. In the Neighborhood
9. Yesterday Is Here
10. Jockey Full of Bourbon*
10 geweldige nummers staan hierboven. Het is ook goed om nu te stoppen, want bij de nummers die hierna in mijn lijstje zouden volgen, slaat de gekte van Tom zodanig toe dat ik er langzaamaan bij begin af te haken.
Jammer dat van mijn nominaties slechts één nummer de finale heeft weten te bereiken. Het is wel meteen het mooiste nummer in de finale en het strijdt met Cold Cold Ground om het mooiste nummer van Tom Waits.
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 03:48 uur
1. Poor Edward
2. Martha
3. Alice
4. I Hope That I Don't Fall in Love with You
5. Christmas Card from a Hooker in Minneapolis
6. Swordfishtrombone*
7. Downtown Train
8. 16 Shells from a Thirty-Ought Six
9. Ol’ 55*
10. Jersey Girl
2. Martha
3. Alice
5. Christmas Card from a Hooker in Minneapolis
6. Swordfishtrombone*
7. Downtown Train
8. 16 Shells from a Thirty-Ought Six
9. Ol’ 55*
10. Jersey Girl
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 08:04 uur
Ach Tom en ik zijn al maatjes vanaf het midden van de Jaren ’70 echter vanaf 1983 werden wij vrienden voor het leven.
Swordfishtrombone is mijn favoriet gevolgd door Mule variations en dan Rain Dogs, Alice en Bone Machine, ja de nadruk ligt op de periode na de zwaardvis.
Prachtige ballads, rammelende rockers, potten en pannen symfonieën en cabaret.
Heerlijke muziek voor bij een glaasje prik.
Helaas werd mijn grote favoriet hier na een harde strijd weggepest en ook al geen ballads van Mule variations meer.
Maar goed er blijft nog zoveel prachtigs over, deze 10 dan
maar.
1. Alice
Klinkt al een lied van honderd jaar geleden, dat cabaret en jazz zit er in en het is hemels mooi, oh Tom schrijft ook mooie teksten.
De sax en piano winnen het bijna van de zang, ah nee toch niet echt.
Rammelende rocker buitencategorie , wat een stem, hoe komt hij toch op die teksten.
3. Clap Hands.
Een liedje wat onder de huid kruipt en nooit meer los laat, niks erg hoor.
Gemene gitaarsolo.
4. Big In Japan*
Hier moest Tom altijd zijn longen voor naar buiten zingen , heerlijke intensietijd, geen wonder dat Primus dit ook op de setlist heeft.
5. Ol’ 55*
Om dit prachtige ouwe pianoliedje kan ik niet heen, zwierig als de neten en lekker smieren.
Eagles en Nick & Simon hebben er mooie en brave covers van gedaan.
6. Shore Leave*
Nog een zwaardvis liedje en Tom “praat” zich prachtig door dit lied heen, het hoogtepunt (en reden voor plaatsing hier) is het moment op het einde als Tom de hoogte in gaat, magisch.
7. Poor Edward
Wat zijn die eerste tonen al mooi, prachtig droevig lied weer.
Doomed.
8. Way Down In The Hole*
Lied om de duivel buiten de deur te houden, hoe krijgt Tom toch altijd die aparte muziek zo mooi afgestemd op zijn vocalen.
9. Christmas Card from a Hooker in Minneapolis
Nog maar een pianoballad, heerlijk bluesy en zijn stem gaat toch stiekem alle kanten op.
10. Singapore
Omdat ik hier altijd vrolijk van word.
Swordfishtrombone is mijn favoriet gevolgd door Mule variations en dan Rain Dogs, Alice en Bone Machine, ja de nadruk ligt op de periode na de zwaardvis.
Prachtige ballads, rammelende rockers, potten en pannen symfonieën en cabaret.
Heerlijke muziek voor bij een glaasje prik.
Helaas werd mijn grote favoriet hier na een harde strijd weggepest en ook al geen ballads van Mule variations meer.
Maar goed er blijft nog zoveel prachtigs over, deze 10 dan
maar.
1. Alice
Klinkt al een lied van honderd jaar geleden, dat cabaret en jazz zit er in en het is hemels mooi, oh Tom schrijft ook mooie teksten.
De sax en piano winnen het bijna van de zang, ah nee toch niet echt.
Rammelende rocker buitencategorie , wat een stem, hoe komt hij toch op die teksten.
3. Clap Hands.
Een liedje wat onder de huid kruipt en nooit meer los laat, niks erg hoor.
Gemene gitaarsolo.
4. Big In Japan*
Hier moest Tom altijd zijn longen voor naar buiten zingen , heerlijke intensietijd, geen wonder dat Primus dit ook op de setlist heeft.
5. Ol’ 55*
Om dit prachtige ouwe pianoliedje kan ik niet heen, zwierig als de neten en lekker smieren.
Eagles en Nick & Simon hebben er mooie en brave covers van gedaan.
6. Shore Leave*
Nog een zwaardvis liedje en Tom “praat” zich prachtig door dit lied heen, het hoogtepunt (en reden voor plaatsing hier) is het moment op het einde als Tom de hoogte in gaat, magisch.
7. Poor Edward
Wat zijn die eerste tonen al mooi, prachtig droevig lied weer.
Doomed.
8. Way Down In The Hole*
Lied om de duivel buiten de deur te houden, hoe krijgt Tom toch altijd die aparte muziek zo mooi afgestemd op zijn vocalen.
9. Christmas Card from a Hooker in Minneapolis
Nog maar een pianoballad, heerlijk bluesy en zijn stem gaat toch stiekem alle kanten op.
10. Singapore
Omdat ik hier altijd vrolijk van word.
0
johannesA
geplaatst: 6 augustus 2015, 13:02 uur
1. I Hope That I Don't Fall in Love with You
2. Hang Down Your Head
3. Martha
4. Jersey Girl
5. In the Neighborhood
6. Ol’ 55*
7. Way Down In The Hole*
8. Yesterday Is Here
9. Downtown Train
10 Tom Traubert's Blues
2. Hang Down Your Head
3. Martha
4. Jersey Girl
5. In the Neighborhood
6. Ol’ 55*
7. Way Down In The Hole*
8. Yesterday Is Here
9. Downtown Train
10 Tom Traubert's Blues
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 17:01 uur
01. In the Neighborhood
02. Christmas Card from a Hooker in Minneapolis
03. Clap Hands*
04. Alice
05. Singapore*
06. Martha
07. New Coat of Paint
08. Yesterday Is Here
09. Jersey Girl
02. Christmas Card from a Hooker in Minneapolis
03. Clap Hands*
04. Alice
05. Singapore*
06. Martha
07. New Coat of Paint
08. Yesterday Is Here
09. Jersey Girl
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 17:43 uur
Had ik verteld dat ook ook Soldiers things heb gesteund? En Hold On? Niemand heeft daarentegen On the Nickel gesteund, feitelijk toch het ultieme Tom Waits nummer. Zijn zwanenzang uit de oude tijd en tevens springplank naar de zwaardvis. Gehoord om niet gehoord te worden.
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 17:49 uur
Ongehoord dat alleshierzo 
Misschien moeten wij met een groep gelovers een eigen topic beginnen `Tom Waits greatest hits voor liefhebbers van Soldier's Things`

Misschien moeten wij met een groep gelovers een eigen topic beginnen `Tom Waits greatest hits voor liefhebbers van Soldier's Things`

0
geplaatst: 6 augustus 2015, 19:19 uur
Soldier's Things, Rudi, Soldier's! 
Ik doe mee als we het topic wijzigen in 'Tom Waits greatest hits voor liefhebbers van Soldier's Things en Who Are You'!

Ik doe mee als we het topic wijzigen in 'Tom Waits greatest hits voor liefhebbers van Soldier's Things en Who Are You'!

0
geplaatst: 6 augustus 2015, 19:31 uur
Erg lastig, deze finale, omdat mijn grootste favorieten, wat zeg ik, mijn volledige top 5 er niet bij zitten. Natuurlijk, er blijven nog genoeg mooie songs over, maar toch...
1. Alice
2. Jersey Girl
3. Christmas Card from a Hooker in Minneapolis
4. Downtown Train
5. In the Neighborhood
6. Poor Edward
7. Swordfishtrombone*
8. Ol’ 55*
9. Yesterday Is Here
10. Hang Down Your Head
Mijn echt top 5:
1. Who Are You
2. Soldier’s Things
3. Innocent When You Dream (barroom)
4. Sins of My Father
5. Road to Peace
1. Alice
2. Jersey Girl
3. Christmas Card from a Hooker in Minneapolis
4. Downtown Train
5. In the Neighborhood
6. Poor Edward
7. Swordfishtrombone*
8. Ol’ 55*
9. Yesterday Is Here
10. Hang Down Your Head
Mijn echt top 5:
1. Who Are You
2. Soldier’s Things
3. Innocent When You Dream (barroom)
4. Sins of My Father
5. Road to Peace
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 22:23 uur
Ik ben toch wel erg fan van de jazzy Tom die ons met zijn piano wil doen laten geloven dat ie lieve liedjes brengt.
1. Martha
2. Downtown Train
3. Ol’ 55*
4. Tom Traubert's Blues
5. I Hope That I Don't Fall in Love with You
6. Way Down In The Hole*
7. Hang Down Your Head
8. Christmas Card from a Hooker in Minneapolis
9. Singapore*
10. Poor Edward
1. Martha
2. Downtown Train
3. Ol’ 55*
4. Tom Traubert's Blues
5. I Hope That I Don't Fall in Love with You
6. Way Down In The Hole*
7. Hang Down Your Head
8. Christmas Card from a Hooker in Minneapolis
9. Singapore*
10. Poor Edward
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 10:26 uur
Lastige keuze, ondanks dat ik (zoals wrs iedereen hier) redelijk wat favorieten mis (met name Lonely, Tango Till They're Sore en Underground)...
2. Christmas Card from a Hooker in Minneapolis
3. Martha
4. 16 Shells from a Thirty-Ought Six
5. Downtown Train
6. Ol’ 55
7. Tom Traubert's Blues
8. Poor Edward
9. In the Neighborhood
10. Singapore
2. Christmas Card from a Hooker in Minneapolis
3. Martha
4. 16 Shells from a Thirty-Ought Six
5. Downtown Train
6. Ol’ 55
7. Tom Traubert's Blues
8. Poor Edward
9. In the Neighborhood
10. Singapore
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 18:38 uur
Friendly reminder: de deadline van deze editie is vanavond 21.00 uur!
El Ninjo Gretz Scorpion_21 Misterfool De-noir (of nog altijd te druk?)
El Ninjo Gretz Scorpion_21 Misterfool De-noir (of nog altijd te druk?)
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 18:42 uur
Zometeen naar Peter Broderick, dus ik ga geen lijstje meer kunnen inleveren.
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 19:34 uur
1. Tom Traubert's Blues
2. Martha
3. Downtown Train
5. Ol’ 55*
6. In the Neighborhood
7. Christmas Card from a Hooker in Minneapolis
8. Jersey Girl
9. Alice
10. 16 Shells from a Thirty-Ought Six
2. Martha
3. Downtown Train
5. Ol’ 55*
6. In the Neighborhood
7. Christmas Card from a Hooker in Minneapolis
8. Jersey Girl
9. Alice
10. 16 Shells from a Thirty-Ought Six
0
Misterfool
geplaatst: 7 augustus 2015, 19:35 uur
1. Shore Leave*
2. Swordfishtrombone*
3. Alice
4. Way Down In The Hole*
5. Big In Japan*
6. Poor Edward
7. Singapore*
8. Clap Hands*
9. 16 Shells from a Thirty-Ought Six
10. Martha
2. Swordfishtrombone*
3. Alice
4. Way Down In The Hole*
5. Big In Japan*
6. Poor Edward
7. Singapore*
8. Clap Hands*
9. 16 Shells from a Thirty-Ought Six
10. Martha
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 21:13 uur
Greatest Hits of Tom Waits: bedankt aan de 17 stemmers die deze editie mogelijk maakten. Ik vond het in ieder geval erg leuk om te doen, Tom is echt zo'n artiest met een oeuvre waar je heerlijk in kan duiken.
Maar goed, de einduitslag. Buiten de top 20 is gevallen:
21. New Coat of Paint (25) (5)
Het enige nummer van The Heart Of Saturday Night. Midden in zijn 'dronken in de nachtclub'-periode en nog met normale stem.
Vijf stemmers gaven dit nummer punten. Dat is nochtans geen diepterecord deze editie.
Maar goed, de einduitslag. Buiten de top 20 is gevallen:
21. New Coat of Paint (25) (5)
Het enige nummer van The Heart Of Saturday Night. Midden in zijn 'dronken in de nachtclub'-periode en nog met normale stem.
Vijf stemmers gaven dit nummer punten. Dat is nochtans geen diepterecord deze editie.
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 21:26 uur
20. Jockey Full of Bourbon* (28) (5)
De eerste van vijf Rain Dogs-nummers in de top 20. Begon behoorlijk goed met drie vierde plaatsen, maar daarna werd het nooit echt meer wat voor dit broeierige nummer.
19. Swordfishtrombone* (30) (6)
Ook een nominatie die het niet echt goed heeft gedaan. Toch kreeg ook het album van dit quasi-titelnummer vrij veel liefde hier. Er komen namelijk nog drie Swordfishtrombones-nummers langs.
18. Shore Leave* (32) (4) en de nummer 1 van Misterfool
Eentje daarvan vinden we meteen hierna. Bungelde lange tijd helemaal onderaan met amper drie stemmen, tot het allerlaatste lijstje van Misterfool hem nog op de 18de plaats deed belanden.
17. Big In Japan* (34) (7)
Van deze lage positie ben ik toch een beetje geschrokken. Een van zijn best gewaardeerde nummers uit de latere jaren, toch? Sowieso deed het hele Mule Variations-album het niet zo denderend hier. Big In Japan werd wel vrij veel genoemd, maar hoge scores bleven doorgaans uit. Enfin, boem boem ba boem boem ba ba ba!!
16. Clap Hands* (35) (6)
En opnieuw een nominatie die snel strandt! Dit nummer werd door ons slechts een 16de plek gegund, ook al werd ie in het begin amper genoemd in de eliminatieronde. Nu ja, uiteindelijk kreeg ie nog vier tegenstemmen en min of meer bijgevolg breekt ie ook in de uiteindelijke top 21 geen potten. En nu klappen maar!
De eerste van vijf Rain Dogs-nummers in de top 20. Begon behoorlijk goed met drie vierde plaatsen, maar daarna werd het nooit echt meer wat voor dit broeierige nummer.
19. Swordfishtrombone* (30) (6)
Ook een nominatie die het niet echt goed heeft gedaan. Toch kreeg ook het album van dit quasi-titelnummer vrij veel liefde hier. Er komen namelijk nog drie Swordfishtrombones-nummers langs.
18. Shore Leave* (32) (4) en de nummer 1 van Misterfool
Eentje daarvan vinden we meteen hierna. Bungelde lange tijd helemaal onderaan met amper drie stemmen, tot het allerlaatste lijstje van Misterfool hem nog op de 18de plaats deed belanden.
17. Big In Japan* (34) (7)
Van deze lage positie ben ik toch een beetje geschrokken. Een van zijn best gewaardeerde nummers uit de latere jaren, toch? Sowieso deed het hele Mule Variations-album het niet zo denderend hier. Big In Japan werd wel vrij veel genoemd, maar hoge scores bleven doorgaans uit. Enfin, boem boem ba boem boem ba ba ba!!
16. Clap Hands* (35) (6)
En opnieuw een nominatie die snel strandt! Dit nummer werd door ons slechts een 16de plek gegund, ook al werd ie in het begin amper genoemd in de eliminatieronde. Nu ja, uiteindelijk kreeg ie nog vier tegenstemmen en min of meer bijgevolg breekt ie ook in de uiteindelijke top 21 geen potten. En nu klappen maar!
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 21:41 uur
15. Hang Down Your Head (35) (7)
Ook dit Rain Dogs-nummer blijft in de top 20 steken. Erg toegankelijk (dat heerlijke orgeltje!), en misschien daarom dat ie bij de voorkeursstemmen op de tweede plaats stond. Wij diehards hebben er toch iets minder mee, zo blijkt.
14. Way Down In The Hole* (39) (9)
Een iets abstracter liedje van Tom vinden we op plaats 14. Franks Wild Years had twee ijzers in het vuur, die het beiden onverwachts goed hebben gedaan. Vooral dit nummer had ik vooraf toch een stuk kanslozer ingeschat, maar Way Down In The Hole hield zich kranig tussen al het andere TW-geweld en belandt met negen nominaties mooi in de top 15.
13. Singapore* (39) (9) en de nummer 1 van mezelf
Verdorie, mijn favoriete Tom Waits-liedje heeft de top 10 niet gehaald. Nochtans zo atmosferisch en vol leven dat je je haast zelf in Singapore waant bij het beluisteren, tussen de eenarmige dwergen en zo. Een albumopener zoals een albumopener hoort te zijn. Maar goed, het volk heeft beslist
Evenveel punten en evenveel genoemd als nummer 14, maar een plekje hoger beland door de nummer 1-notering bij yours truely.
12. In The Neighborhood (40) (9) en de nummer 1 van crosskip
Net als Singapore ook een extreem sfeervol liedje dat het wat minder goed heeft gedaan dan ik aanvankelijk had verwacht. Nog net een puntje meer dan de nummers 13 en 14. Het ligt vanaf nu even allemaal dicht bij elkaar.
11. 16 Shells from a Thirty-Ougt Six(41) (7) en de nummer 1 van zaaf
Helaas, hier strandt het laatste nummer van Swordfishtrombones in het zicht van de haven. Het heeft er lang slechter uitgezien voor dit nummer nochtans, pas tegen het einde ging het wat vlotter voor deze. Dan nog werd Sixteen Shells relatief weinig genoemd, iets dat hem de top 10 gekost heeft, zoals jullie zo meteen zullen zien. En dat terwijl dit nummer als laatste een tegenstem kreeg vorige ronde.
Ook dit Rain Dogs-nummer blijft in de top 20 steken. Erg toegankelijk (dat heerlijke orgeltje!), en misschien daarom dat ie bij de voorkeursstemmen op de tweede plaats stond. Wij diehards hebben er toch iets minder mee, zo blijkt.
14. Way Down In The Hole* (39) (9)
Een iets abstracter liedje van Tom vinden we op plaats 14. Franks Wild Years had twee ijzers in het vuur, die het beiden onverwachts goed hebben gedaan. Vooral dit nummer had ik vooraf toch een stuk kanslozer ingeschat, maar Way Down In The Hole hield zich kranig tussen al het andere TW-geweld en belandt met negen nominaties mooi in de top 15.
13. Singapore* (39) (9) en de nummer 1 van mezelf
Verdorie, mijn favoriete Tom Waits-liedje heeft de top 10 niet gehaald. Nochtans zo atmosferisch en vol leven dat je je haast zelf in Singapore waant bij het beluisteren, tussen de eenarmige dwergen en zo. Een albumopener zoals een albumopener hoort te zijn. Maar goed, het volk heeft beslist

Evenveel punten en evenveel genoemd als nummer 14, maar een plekje hoger beland door de nummer 1-notering bij yours truely.
12. In The Neighborhood (40) (9) en de nummer 1 van crosskip
Net als Singapore ook een extreem sfeervol liedje dat het wat minder goed heeft gedaan dan ik aanvankelijk had verwacht. Nog net een puntje meer dan de nummers 13 en 14. Het ligt vanaf nu even allemaal dicht bij elkaar.
11. 16 Shells from a Thirty-Ougt Six(41) (7) en de nummer 1 van zaaf
Helaas, hier strandt het laatste nummer van Swordfishtrombones in het zicht van de haven. Het heeft er lang slechter uitgezien voor dit nummer nochtans, pas tegen het einde ging het wat vlotter voor deze. Dan nog werd Sixteen Shells relatief weinig genoemd, iets dat hem de top 10 gekost heeft, zoals jullie zo meteen zullen zien. En dat terwijl dit nummer als laatste een tegenstem kreeg vorige ronde.
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 21:48 uur
10. Tom Traubert’s Blues (41) (8) en de nummer 1 van Simon77
Ook de kansen van Tom Traubert had ik duidelijk helemaal verkeerd ingeschat. Deze leek me wel kans te maken op de nummer 1-positie, maar het werd uiteindelijk ternauwernood de bovenste helft. Dankzij één nominatie meer dan de nummer 11.
En zo heeft het nummer over de in Kopenhagen gestrande zatlap Tom Traubert, die niet naar huis kan keren omdat hij zijn geld altijd binnen de kortste keren opzuipt, en bovendien de enige afgevaardigde van het geweldige Small Change, nog net de top 10 gehaald.
Ook de kansen van Tom Traubert had ik duidelijk helemaal verkeerd ingeschat. Deze leek me wel kans te maken op de nummer 1-positie, maar het werd uiteindelijk ternauwernood de bovenste helft. Dankzij één nominatie meer dan de nummer 11.
En zo heeft het nummer over de in Kopenhagen gestrande zatlap Tom Traubert, die niet naar huis kan keren omdat hij zijn geld altijd binnen de kortste keren opzuipt, en bovendien de enige afgevaardigde van het geweldige Small Change, nog net de top 10 gehaald.
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 21:52 uur
9. Poor Edward (41) (9) en de nummer 1 van musicfriek
Did you hear about Edward? Hij staat op de 9de plaats in de top 20! En zo hebben allebei de Alice-afgevaardigden, de enigen van na de eeuwwisseling, beiden de top 10 gehaald. Een mooie prestatie voor een geweldige plaat!
Het (naar het schijnt waargebeurde) verhaal achter deze Poor Edward is trouwens ook de moeite waard. De jonge, knappe Britse aristocraat Edward leeft met een vreselijk geheim: op de achterkant van zijn hoofd zit een tweede gezicht, een vrouwengezicht die alleen maar lijkt te kunnen lachen en huilen, maar die onophoudelijk obsceniteiten in zijn oor lijkt te fluisteren als ze alleen zijn. De jongeman wordt eerst drankverslaafd, maar berooft zich later van zijn treurige leven. Dat de goede positie hier een troost mag zijn...
Did you hear about Edward? Hij staat op de 9de plaats in de top 20! En zo hebben allebei de Alice-afgevaardigden, de enigen van na de eeuwwisseling, beiden de top 10 gehaald. Een mooie prestatie voor een geweldige plaat!
Het (naar het schijnt waargebeurde) verhaal achter deze Poor Edward is trouwens ook de moeite waard. De jonge, knappe Britse aristocraat Edward leeft met een vreselijk geheim: op de achterkant van zijn hoofd zit een tweede gezicht, een vrouwengezicht die alleen maar lijkt te kunnen lachen en huilen, maar die onophoudelijk obsceniteiten in zijn oor lijkt te fluisteren als ze alleen zijn. De jongeman wordt eerst drankverslaafd, maar berooft zich later van zijn treurige leven. Dat de goede positie hier een troost mag zijn...
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 21:56 uur
8. Jersey Girl (42) (8) en de nummer 1 van Johnny Marr
Dankzij de Jersey boy Bruce Springsteen het eerste nummer dat ik leerde kennen van Tom Waits. Een heerlijke, behoorlijk sfeervolle quasi-meezinger, dus niet moeilijk dat Bruce het in zijn setlist opnam. Een puntje meer dan de nummers 9-11 en dus mooi op 8 gefinisht. Sing sha la la la la!
Dankzij de Jersey boy Bruce Springsteen het eerste nummer dat ik leerde kennen van Tom Waits. Een heerlijke, behoorlijk sfeervolle quasi-meezinger, dus niet moeilijk dat Bruce het in zijn setlist opnam. Een puntje meer dan de nummers 9-11 en dus mooi op 8 gefinisht. Sing sha la la la la!
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 21:58 uur
7. Yesterday Is Here (43) (9) en de nummer 1 van EttaJamesBrown en The Scientist
Deze bevreemdende ballade schoot hard uit de startblokken, en kon gedurende de gehele race op puntjes blijven rekenen. En zo eindigt het tweede nummer uit Franks wilde jaren op een mooie 7de plek, met dank aan twee nummer 1-noteringen.
Deze bevreemdende ballade schoot hard uit de startblokken, en kon gedurende de gehele race op puntjes blijven rekenen. En zo eindigt het tweede nummer uit Franks wilde jaren op een mooie 7de plek, met dank aan twee nummer 1-noteringen.
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 22:00 uur
Ik moet Alice meer aandacht geven. Jammer van New Coat of Paint. Mijn suggestie van San Diego Serenade had het ook al niet gehaald.
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 22:01 uur
6. Ol’ 55* (49) (9) en de nummer 1 van Kees-Jan
Het nummer dat samen met Singapore het meest keer genoemd werd in ronde 1, eindigt in de finaleronde als hoogste nominatie. Een nummer met genoeg hitpotentie om zelfs The Eagles over te halen.
Closing Time is het duidelijk bestscorende album deze editie, drie nummers in de top 6 maar liefst!
Het nummer dat samen met Singapore het meest keer genoemd werd in ronde 1, eindigt in de finaleronde als hoogste nominatie. Een nummer met genoeg hitpotentie om zelfs The Eagles over te halen.
Closing Time is het duidelijk bestscorende album deze editie, drie nummers in de top 6 maar liefst!
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 22:05 uur
5. Christmas Card from a Hooker in Minneapolis (55) (9) en de nummer 1 van Tom Traubert
De enige notering voor Blue Valentine, maar wel direct in de top 5, dit sfeervolle doch behoorlijk deprimerende kerstkaartje. Ik moet Blue Valentine trouwens dringend nog eens draaien, ontzettend lang geleden ondertussen!
De enige notering voor Blue Valentine, maar wel direct in de top 5, dit sfeervolle doch behoorlijk deprimerende kerstkaartje. Ik moet Blue Valentine trouwens dringend nog eens draaien, ontzettend lang geleden ondertussen!
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 22:08 uur
4. I Hope That I Don't Fall in Love with You (63) (11) en de nummer 1 van Titmeister en johannesA
Alweer Closing Time, en zowel een sprong in aantal punten als in aantal nominaties. Een van zijn vele getormenteerde pianoballads uit zijn eerste jaren, en opnieuw een voltreffer. Tom had zich evengoed in mijn hart genesteld als hij dit soort spul was blijven maken. Dat hij artistiek de volgende stap heeft durven zetten, maakt deze man nog eens extra bewonderenswaardig.
Alweer Closing Time, en zowel een sprong in aantal punten als in aantal nominaties. Een van zijn vele getormenteerde pianoballads uit zijn eerste jaren, en opnieuw een voltreffer. Tom had zich evengoed in mijn hart genesteld als hij dit soort spul was blijven maken. Dat hij artistiek de volgende stap heeft durven zetten, maakt deze man nog eens extra bewonderenswaardig.
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 22:08 uur
EttaJamesBrown schreef:
Ik moet Alice meer aandacht geven. Jammer van New Coat of Paint. Mijn suggestie van San Diego Serenade had het ook al niet gehaald.
Alice mooi album hoor.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.