Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juni 2015, 21:49 uur
02/06: Lamb of God - Still Echoes (HezzardNL / 8 / 6.96)
04/06: Gloom - Doggod (Henri-S / 6 / 6,66)
07/06: Nekrogoblikon - We Need a Gimmick (Metalhead99 / 7 /5.07)
09/06: Tremonti - Another Heart (Henri-S / 9 / 6.93)
11/06: Abnormal Thought Patterns - Nocturnal Haven (Henri-S / 9 / 6.76)
13/06: Leviathan - Wicked Fields of Calm (Môrthul /7 /6,73)
15/06: High On Fire - The Sunless Years (HezzardNL / 6/ 7,03)
17/06: Lindemann - Praise Abort (Metalhead99 / 6 / 5.78 )
20/06: Oceano - Dawn of Descent (Môrthul / 5 / 5,54)
22/06: Armored Saint - Win Hands Down (Dieter / 5 / 7,90)
24/06: Neurotech - Fear the Fear (The_CrY / 7 / 5.96)
26/06: Gruesome - Trapped In Hell (dumb_helicopter /6 / 6,75 )
28/06: Act of Defiance - Throwback (HezzardNL / 7/ 6,47)
30/06: Ghost - Cirice (Metalhead99 / / )
30/06: Ghost - Cirice (Metalhead99 / / )
0
geplaatst: 1 juli 2015, 15:51 uur
Ik moet me nog steeds eens in Ghost (ook nog tijdelijk Ghost B.C. als ik het me nog goed herinner) verdiepen. Ik heb door de jaren heen al veel lovende reacties over hun twee voorgaande platen gehoord. Daarnaast schijnen ze live ook een beste belevenis te zijn.
Maar goed, over naar dit nummer. Ik moest vooral in het begin even wennen aan het stemgeluid van de zanger. Dit omdat men met de instrumentatie een soort spanning probeert te creëren en het vrij hoge stemgeluid van de zanger lijkt hier niet direct op aan te sluiten.
Na hem meerdere keren beluisterd te hebben is het kwartje echter gevallen en vind ik de zanger ook een erg sterke vocalist. Mooi en sfeervol nummer met een mooie, bijpassende video.
Een 7,8.
Maar goed, over naar dit nummer. Ik moest vooral in het begin even wennen aan het stemgeluid van de zanger. Dit omdat men met de instrumentatie een soort spanning probeert te creëren en het vrij hoge stemgeluid van de zanger lijkt hier niet direct op aan te sluiten.
Na hem meerdere keren beluisterd te hebben is het kwartje echter gevallen en vind ik de zanger ook een erg sterke vocalist. Mooi en sfeervol nummer met een mooie, bijpassende video.
Een 7,8.
0
geplaatst: 1 juli 2015, 15:53 uur
Ik vond Infestissumam erg goed, maar live vond ik ze tegen vallen. Ook dit nieuwe nummer doet mij niets. Ze heten overigens alleen Ghost B.C. in de VS vanwege een copyright. Hier dus gewoon Ghost. 
6

6
0
geplaatst: 4 juli 2015, 13:17 uur
02/06: Lamb of God - Still Echoes (HezzardNL / 8 / 6.96)
30/06: Ghost - Cirice (Metalhead99 / 6 / 6,93)
4/07: Archivist - Dreaming Under (JSPR_G / / )
Dreaming under | Archivist - archivistmusic.bandcamp.com
30/06: Ghost - Cirice (Metalhead99 / 6 / 6,93)
4/07: Archivist - Dreaming Under (JSPR_G / / )
Dreaming under | Archivist - archivistmusic.bandcamp.com
0
geplaatst: 4 juli 2015, 13:28 uur
Top-10 van 2015
1. Tribulation - Strange Gateways Beckon (Dieter / 7 / 8,09 )
2. Enslaved - One Thousand Years Of Rain (Dieter / 6 / 7,97)
3. Armored Saint - Win Hands Down (Dieter / 5 / 7,90)
4. Wiegedood - Svanezang (dumb_helicopter / 5 / 7,70)
5. Melechesh - Tempest Temper Enlil Enraged (dumb_helicopter / 8/ 7,63)
6. A Forest of Stars - Drawing Down the Rain (Metalhead99 / 10 / 7,58)
7. Drudkh - Cursed Sons II (Henri-S / 9 / 7,58)
8. Zatokrev - Bleeding Island (JSPR_G / 8 / 7,53)
9. Der Weg Einer Freiheit - Eiswanderer (dumb_helicopter / 4 / 7,50)
10. Grimoire - Tragédie des Ombres (JSPR_G / 10 / 7.48)
Slechts één nieuwkomer in de top-10. Niets verbazingwekkends daar er ook maar één nummer van afgelopen maand boven de 7 scoort. Hopelijk deze maand terug wat betere tracks.
1. Tribulation - Strange Gateways Beckon (Dieter / 7 / 8,09 )
2. Enslaved - One Thousand Years Of Rain (Dieter / 6 / 7,97)
3. Armored Saint - Win Hands Down (Dieter / 5 / 7,90)
4. Wiegedood - Svanezang (dumb_helicopter / 5 / 7,70)
5. Melechesh - Tempest Temper Enlil Enraged (dumb_helicopter / 8/ 7,63)
6. A Forest of Stars - Drawing Down the Rain (Metalhead99 / 10 / 7,58)
7. Drudkh - Cursed Sons II (Henri-S / 9 / 7,58)
8. Zatokrev - Bleeding Island (JSPR_G / 8 / 7,53)
9. Der Weg Einer Freiheit - Eiswanderer (dumb_helicopter / 4 / 7,50)
10. Grimoire - Tragédie des Ombres (JSPR_G / 10 / 7.48)
Slechts één nieuwkomer in de top-10. Niets verbazingwekkends daar er ook maar één nummer van afgelopen maand boven de 7 scoort. Hopelijk deze maand terug wat betere tracks.

0
geplaatst: 4 juli 2015, 13:33 uur
De stem heeft op bepaalde momenten wel wat weg van Light Bearer, maar dan wel met melodieuzere instrumentatie.
7.5
7.5
0
geplaatst: 4 juli 2015, 13:42 uur
Goed opgemerkt, het is inderdaad dezelfde zanger.
Ik ben vrij grote fan van zijn stemgeluid. De afwisseling tussen de 2 vocalists zit ook wel goed in deze band.
Light Bearer is er trouwens onlangs mee gestopt, e. De tetralogie zal dus hoogstwaarschijnlijk nooit afgewerkt worden...
Gelukkig geniet ik ook van dit nieuw project. Zeer leuke plaat!
8,5
Ik ben vrij grote fan van zijn stemgeluid. De afwisseling tussen de 2 vocalists zit ook wel goed in deze band. Light Bearer is er trouwens onlangs mee gestopt, e. De tetralogie zal dus hoogstwaarschijnlijk nooit afgewerkt worden...

Gelukkig geniet ik ook van dit nieuw project. Zeer leuke plaat!
8,5
0
geplaatst: 4 juli 2015, 13:46 uur
Haha, het is nog juist ook. 
Dat laatste is wel spijtig om horen. Is er een reden gegeven voor de split?

0
geplaatst: 4 juli 2015, 19:52 uur
7,3
Ik heb de volledige plaat ook al binnen, toch wel benieuwd naar. Deze track vind ik redelijk.
Ik heb de volledige plaat ook al binnen, toch wel benieuwd naar. Deze track vind ik redelijk.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 11:52 uur
Dit kan me ook wel bekoren. En inderdaad spijtig om te horen dat Light Bearer gestopt is.
8
8
0
geplaatst: 5 juli 2015, 13:13 uur
Light Bearer is zo'n naam die ik al meerdere keren ben tegengekomen, maar het staat me niet bij dat ik ooit iets van ze gehoord heb.
Maar goed, over naar dit nummer. Met name de zang maakt een sterke indruk op me en instrumentaal zit het ook wel snor. Een 7,5.
Maar goed, over naar dit nummer. Met name de zang maakt een sterke indruk op me en instrumentaal zit het ook wel snor. Een 7,5.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 13:27 uur
Metalhead99, luister misschien eens naar het nummer Primum Movens. Wat mij betreft hun beste en voor mij één van de beste metalnummers ooit.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 13:28 uur
dumb_helicopter schreef:

Ik denk het niet.
Het hele album van Archivist is een aanrader voor degenen die dit nummer goed vinden, want op zijn Light Bearers komen de nummers nog beter tot hun recht in het geheel. Gratis op bandcamp: ARCHIVIST | Archivist - archivistmusic.bandcamp.com Vanaf het openingsnummer Ascension wist ik al dat dit helemaal mijn ding ging zijn.

0
geplaatst: 5 juli 2015, 13:33 uur
JSPR_G schreef:
Ik denk het niet.
Het hele album van Archivist is een aanrader voor degenen die dit nummer goed vinden, want op zijn Light Bearers komen de nummers nog beter tot hun recht in het geheel. Gratis op bandcamp: ARCHIVIST | Archivist - archivistmusic.bandcamp.com Vanaf het openingsnummer Ascension wist ik al dat dit helemaal mijn ding ging zijn.
(quote)
Ik denk het niet.
Dan zal 't ook wel iets voor mij zijn.

0
geplaatst: 5 juli 2015, 14:26 uur
Dit heeft wel erg veel weg van de oude Lantlôs of Deafheaven. Toch wel een fijn nummer!
7.5
7.5
0
geplaatst: 6 juli 2015, 13:57 uur
dumb_helicopter schreef:
Metalhead99, luister misschien eens naar het nummer Primum Movens. Wat mij betreft hun beste en voor mij één van de beste metalnummers ooit.
Ik zal hem eens beluisteren via youtube.

0
geplaatst: 6 juli 2015, 14:15 uur
4/07: Archivist - Dreaming Under (JSPR_G / 6 / 7.72)
6/07: Vattnet Viskar - Dawnlands (dumb_helicopter / / )
6/07: Vattnet Viskar - Dawnlands (dumb_helicopter / / )
0
geplaatst: 7 juli 2015, 18:51 uur
Zeker niet het beste nummer van de plaat, maar zwakke nummers staan er eigenlijk niet op. De productie had iets beter gekund (en dat voor een label als Century Media...), maar de songs zijn zo ongelofelijk sterk! Prachtplaat!
9,2
9,2
0
geplaatst: 7 juli 2015, 18:58 uur
Ik sla deze over. Woon in een studentenhuis waar de internetverbinding helaas niet geschikt is voor Spotify. Youtube wil meestal nog wel als ik het een poosje laat bufferen, maar ik ben erachter gekomen dat er wel nummers van dit album op staan, maar dit specifieke nummer dan weer niet...
Het is spijtig, maar ik moet deze passen.
0
geplaatst: 7 juli 2015, 19:02 uur
Metalhead99 schreef:
Ik sla deze over. Woon in een studentenhuis waar de internetverbinding helaas niet geschikt is voor Spotify. Youtube wil meestal nog wel als ik het een poosje laat bufferen, maar ik ben erachter gekomen dat er wel nummers van dit album op staan, maar dit specifieke nummer dan weer niet...
Soundcloud is misschien mogelijk? 01 Dawnlands by Century Media Records | Free Listening on SoundCloud
0
geplaatst: 7 juli 2015, 19:04 uur
JSPR_G schreef:
Soundcloud is misschien mogelijk? 01 Dawnlands by Century Media Records | Free Listening on SoundCloud
(quote)
Leuk dat je die gevonden hebt. Ik vond op SoundCloud enkel het volledige album, hetgeen ik niet zo overzichtelijk vonden en waardoor ik dus de link naar Spotify genomen heb.
0
geplaatst: 7 juli 2015, 19:55 uur
Bedankt JSPR_G. Soundcloud doet het namelijk wel. 
Best een leuke bak herrie. Goed genoeg voor een 7 als je het mij vraagt.

Best een leuke bak herrie. Goed genoeg voor een 7 als je het mij vraagt.
0
geplaatst: 8 juli 2015, 16:29 uur
4/07: Archivist - Dreaming Under (JSPR_G / 6 / 7.72)
6/07: Vattnet Viskar - Dawnlands (dumb_helicopter / 3/ 7,90)
8/07: Chris Holmes - Let It Roar (Metalhead99 / / )
6/07: Vattnet Viskar - Dawnlands (dumb_helicopter / 3/ 7,90)
8/07: Chris Holmes - Let It Roar (Metalhead99 / / )
0
geplaatst: 8 juli 2015, 16:40 uur
Veel mensen zullen nu misschien zoiets hebben van: wie is dit in godsnaam? Chris Holmes speelde een aantal jaren bij W.A.S.P. (van '83 tot '89 en '95 tot '01 volgens Metal Archives). Dit is zijn eerste video van zijn eerder dit jaar uitgebrachte tweede solo album. Kort geleden is er een tweede video verschenen, maar ik vind dit nummer persoonlijk beter en daarom was mijn keuze op deze gevallen.
Holmes is qua sound en kledij duidelijk in de jaren '80 blijven steken, maar persoonlijk vind ik dat wel wat hebben. Het nummer is lekker old school en met name het gitaarwerk klinkt erg lekker. Verder zal vast niet iedereen liefhebber zijn van zijn stemgeluid, maar ik vind hem niet slecht klinken. Goed, het genre kent wel betere zangers, maar Holmes weet voor mij wel mooi in de middenmoot te blijven.
Lekker nummertje dat de luisteraar weer even terug brengt in de tijd: een 7,5.
Off-topic: verder vind ik Holmes er geweldig uitzien. Echt zo'n heerlijke old school metalhead look. Het past hem goed en dat spijkerjack met die middelvinger op de rug vind ik wel een grappige vondst. Holmes heeft het rebelse nog niet verloren.
Holmes is qua sound en kledij duidelijk in de jaren '80 blijven steken, maar persoonlijk vind ik dat wel wat hebben. Het nummer is lekker old school en met name het gitaarwerk klinkt erg lekker. Verder zal vast niet iedereen liefhebber zijn van zijn stemgeluid, maar ik vind hem niet slecht klinken. Goed, het genre kent wel betere zangers, maar Holmes weet voor mij wel mooi in de middenmoot te blijven.
Lekker nummertje dat de luisteraar weer even terug brengt in de tijd: een 7,5.
Off-topic: verder vind ik Holmes er geweldig uitzien. Echt zo'n heerlijke old school metalhead look. Het past hem goed en dat spijkerjack met die middelvinger op de rug vind ik wel een grappige vondst. Holmes heeft het rebelse nog niet verloren.

0
geplaatst: 8 juli 2015, 17:34 uur
Ik heb even de tijd genomen om alles dat ik door mijn afwezigheid gemist heb te beluisteren. Geen echt leuke ontdekkingen gedaan, jammer genoeg.
Primitive Man - Loathe 6,5
Wiegedood - Svanesang 9
Cain's Offering - I Will Build You a Rome 7
Mor Dagor - Chapter V 7
Gloom - Doggod 7
Nekrogoblikon - We Need a Gimmick 7
Tremonti - Another Heart 8
Abnormal Thought Patterns - Nocturnal Haven 4
Leviathan - Wicked Fields of Calm 8,8
High on Fire - The Sunless Years 7,8 Waarom altijd die gitaarsolo's? :/ Ik zag ze 2 weken geleden in De Kreun en de gitaarsolo's in elk nummer staken erg tegen. Jammer, anders wel steeds lekkere riffs.
Lindemann - Praise Abort 7
Oceano - Dawn of Descent 6,5
Armored Saint - Win Hands Down 5,5
Neurotech - Fear the Fear 6 Niet zo mijn ding. Ik ken de artiest wel, Antagonist heb ik enkele jaren geleden 3/5 gegeven in het kader van het MAVDW-topic.
Gruesome - Trapped In Hell 6
Primitive Man - Loathe 6,5
Wiegedood - Svanesang 9
Cain's Offering - I Will Build You a Rome 7
Mor Dagor - Chapter V 7
Gloom - Doggod 7
Nekrogoblikon - We Need a Gimmick 7
Tremonti - Another Heart 8
Abnormal Thought Patterns - Nocturnal Haven 4
Leviathan - Wicked Fields of Calm 8,8
High on Fire - The Sunless Years 7,8 Waarom altijd die gitaarsolo's? :/ Ik zag ze 2 weken geleden in De Kreun en de gitaarsolo's in elk nummer staken erg tegen. Jammer, anders wel steeds lekkere riffs.
Lindemann - Praise Abort 7
Oceano - Dawn of Descent 6,5
Armored Saint - Win Hands Down 5,5
Neurotech - Fear the Fear 6 Niet zo mijn ding. Ik ken de artiest wel, Antagonist heb ik enkele jaren geleden 3/5 gegeven in het kader van het MAVDW-topic.
Gruesome - Trapped In Hell 6
* denotes required fields.