Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 8 juli 2015, 20:35 uur
7
Stem kan inderdaad beter, maar instrumentaal zit het wel goed.
Stem kan inderdaad beter, maar instrumentaal zit het wel goed.
0
geplaatst: 9 juli 2015, 00:00 uur
Flauw, maar toch goed te doen 
7
Vattnet Viskar had ik trouwens een 8.5 gegeven als ik op tijd was.

7
Vattnet Viskar had ik trouwens een 8.5 gegeven als ik op tijd was.
0
geplaatst: 11 juli 2015, 14:15 uur
4/7: Archivist - Dreaming Under (JSPR_G / 6 / 7.72)
6/7: Vattnet Viskar - Dawnlands (dumb_helicopter / 3/ 7,90)
8/7: Chris Holmes - Let It Roar (Metalhead99 / 5 / 6.44)
11/7: Evil Invaders - Fast, Loud 'N' Rude (dumb_helicopter / /)
11/7: Evil Invaders - Fast, Loud 'N' Rude (dumb_helicopter / /)
0
geplaatst: 11 juli 2015, 22:41 uur
Ook deze zuiderburen verdienen niet bepaald een originaliteitsprijs, maar het nummer klinkt wel lekker en instrumentaal mag het er ook wel zijn. De zanger klinkt wat standaard en weet niet echt een permanente indruk achter te laten. Verder is de productie wel erg degelijk.
Een 7.
Een 7.
0
geplaatst: 14 juli 2015, 15:34 uur
11/7: Evil Invaders - Fast, Loud 'N' Rude (dumb_helicopter / 6 / 6,38)
14/7: Children of Bodom - Morrigan (The_CrY / /)
14/7: Children of Bodom - Morrigan (The_CrY / /)
0
geplaatst: 14 juli 2015, 21:57 uur
CoB vond ik rond de 14 t/m 16 jaar geweldig. Samen met In Flames vormden zij toch wel de toegankelijke ingang naar de meer extreme metal genres. Als puber vond ik hun artworks altijd tot de verbeelding spreken met de op wat voor manier dan ook vertegenwoordigde Reaper, de Eddie van CoB als het ware. Ook op de cover van dit album is hij weer onherroepelijk aanwezig.
Na het wat tegenvallende "Blooddrunk" ben ik ze echter compleet uit het oog verloren en ben ik me meer gaan verdiepen in andere bands. Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat dit volgens mij voor het eerst in minimaal 5 jaar was dat ik weer een track van ze beluisterde.
Ze lijken wel een nog toegankelijkere sound te hebben gekregen dan in de jaren dat ik naar ze luisterde. Het kan aan mij liggen, maar in mijn herinnering klonken de tracks van "Hatebreeder" en "Follow the Reaper" nog net iets sneller en feller dan dit.
De toegankelijke sound zorgt er voor mij wat voor dat ik dit een niet bijster interessante luisterervaring vind. Slecht kan ik het ook weer niet noemen, maar het weet mij niet meer te prikkelen.
Waarschijnlijk een leuke "instapper" voor de mensen die net als ik (bijna 10 jaar geleden) de stap naar de extremere metal genres wil maken, maar mij weet het niet meer zo te boeien.
Een 5,8.
Na het wat tegenvallende "Blooddrunk" ben ik ze echter compleet uit het oog verloren en ben ik me meer gaan verdiepen in andere bands. Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat dit volgens mij voor het eerst in minimaal 5 jaar was dat ik weer een track van ze beluisterde.
Ze lijken wel een nog toegankelijkere sound te hebben gekregen dan in de jaren dat ik naar ze luisterde. Het kan aan mij liggen, maar in mijn herinnering klonken de tracks van "Hatebreeder" en "Follow the Reaper" nog net iets sneller en feller dan dit.
De toegankelijke sound zorgt er voor mij wat voor dat ik dit een niet bijster interessante luisterervaring vind. Slecht kan ik het ook weer niet noemen, maar het weet mij niet meer te prikkelen.
Waarschijnlijk een leuke "instapper" voor de mensen die net als ik (bijna 10 jaar geleden) de stap naar de extremere metal genres wil maken, maar mij weet het niet meer zo te boeien.
Een 5,8.
0
geplaatst: 14 juli 2015, 22:18 uur
Nou, ik zou mezelf intussen geen "instapper" meer willen noemen.
0
geplaatst: 14 juli 2015, 22:32 uur
The_CrY schreef:
Nee, maar dat is nou juist het heerlijke van vrijheid van meningsuiting. Ik geef mijn mening over het nummer en koppel daar aan dat dit best wel eens een lekker, toegankelijk album kan zijn voor mensen die nog niet veel gewend zijn qua extreme muziek.
Dat jij die toegankelijke sound wel mooi en interessant vind is weer jouw mening en die mag er ook zijn. Er is geen goed of slecht, enkel onze eigen persoonlijke mening of ervaring.
0
geplaatst: 16 juli 2015, 23:16 uur
14/7: Children of Bodom - Morrigan (The_CrY / 3/ 6,27)
16/7: Riverside - Discard Your Fear (Metalhead99 / / )
16/7: Riverside - Discard Your Fear (Metalhead99 / / )
0
geplaatst: 18 juli 2015, 14:41 uur
Nieuwe Riverside altijd goed!
1e luisterbeurt kon het me niet direct overtuigen, maar na een paar rondjes toch wel weer onder de indruk.
9
1e luisterbeurt kon het me niet direct overtuigen, maar na een paar rondjes toch wel weer onder de indruk.
9
0
geplaatst: 19 juli 2015, 01:27 uur
Ik was bijna bang dat ik te laat zou zijn om hierop te stemmen, maar gelukkig heeft nog niemand anders iets ingezonden. Bij mij had het ook een aantal luisterbeurten nodig, maar het klinkt inderdaad wel goed. Een 8,2.
0
geplaatst: 19 juli 2015, 16:48 uur
16/7: Riverside - Discard Your Fear (Metalhead99 / 5 / 7,64)
19/7: Hope Drone - Every End Is Fated In Its Beginning (Don Cappuccino)
16/7: Riverside - Discard Your Fear (Metalhead99 / 5 / 7,64)
19/7: Hope Drone - Every End Is Fated In Its Beginning (Don Cappuccino)
0
geplaatst: 20 juli 2015, 10:48 uur
Wow, ik had nog nooit van deze groep gehoord, maar wat een geweldige track. Erg meeslepende Black Metal waar ik als luisteraar al vanaf het begin in gezogen werd. Ik vind dit geweldig. Het heeft deze band gelijk op mijn radar weten te plaatsen.
Ik geef dit een 8,8.
Ik geef dit een 8,8.
0
geplaatst: 20 juli 2015, 15:53 uur
Als je de meeslepende post-metal van Light Bearer en de blackmetalcomposities van bands als Altar of Plagues en Wolves in the Throne Room in elkaar mengt zit je dicht in de buurt van de sound van het Australische Hope Drone die trouwens vele malen meer dan de som der delen brengt. Deze track is op zichzelf al fenomenaal, maar de plaat Cloak of Ash is een auditieve draaikolk waar je 80 minuten in gezogen wordt. Echt een aanrader!
9,3
9,3
* denotes required fields.