MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Jazz(y) Opname

zoeken in:

Het is officieel; Charles Mingus wint deze wedstrijd, met een schitterende compositie.

Hartelijk bedankt aan alle deelnemers om mee te doen!

Daar kan ik heel goed mee leven.

Bedankt iedereen.
Het was bijzonder boeiend en ik heb veel bijgeleerd!

Na een lange tijd geen nieuwe jazz beluistert te hebben, heeft de ladder bij mij een de behoefte aangewakkerd om nieuwe jazz te gaan horen. Dank hiervoor.

PS misschien bij een volgende jazz ladder / -spel eens richten op een (minder vertegenwoordigd) decennium? Omdat de bekende klassiekers vaak de finales halen en dit wat voorspelbaar is misschien?

Terechte winnaar lijkt me, hoewel ik wel wat laat ben aangehaakt. Trouwens, dat album van Mingus "The Black Saint and the Sinner Lady" vond ik aanvankelijk helemaal niet zo mooi. Ik had er zo'n vier of vijf luisterbeurten voor nodig om het te kunnen waarderen. Het voordeel daarvan is wel dat het nu ook nooit meer verveelt.

Soledad
Winnaar waarmee ik heel goed kan leven!

korenbloem schreef:
PS misschien bij een volgende jazz ladder / -spel eens richten op een (minder vertegenwoordigd) decennium? Omdat de bekende klassiekers vaak de finales halen en dit wat voorspelbaar is misschien?

Wellicht is het een goed idee om eenzelfde soort spel in te richten per decennium?

Soledad
Prima idee!

Leuk.

Ik zou zeggen beginnen we met de jaren 90

Een nieuwe topic hiervoor maken? Of gaan we hier verder.

Het lastige is ik ken alleen aantal albums, niet echt losse nummers. Dus mag van mij ook een Album ladder. Wie heeft er ideeën en zou het topic willen leiden?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:59 uur

geplaatst: vandaag om 22:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.