MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Jazz(y) Opname

zoeken in:
Komt goed

Cured
Ok, klaar wat nominaties betreft.

Voorstel : ik wil wel de loting doen, maar iemand anders mag dat ook doen via random org. die er ook dan een playlist van kan maken > Er zit een spel element in, dus sommige ladders zullen wat zwaarder zijn dan andere, wat niet wil zeggen dat de nummers die afvallen slecht zijn natuurlijk; daar komt nog een persoonlijke voorkeur bij qua type jazz e.d.

Om er een beetje vaart in te houden zou ik i.p.v. 4 nummers per 2 dagen daar 4 nummers per dag van te maken, maar ik weet niet wat anderen daarvan vinden. De 2 tracks met de meeste stemmen gaan dan naar de volgende ronde. In het 1e geval doen we over de 1e ronde 2 maanden, anders een maand.

Heeft iemand een ander voorstel qua opzet is dat ook prima. We kunnen ook gewoon dit topic door 2 man (of meer ) laten doen waar users voor de links zorgen en één die de telling/scores bijhoudt. Zeg het maar.

ik zou wel 4 per 2 dagen willen aanhouden. jazz kost gewoon wat meer tijd, nummers duren vaak makkelijk 10 minuten

Dat heeft ook mijn voorkeur, maar het maakt me niet zoveel uit, 4 per dag zou ook kunnen.

4 per dag lijkt mij ook erg ambitieus. Vooral de free/avant-garde nummers gaan vaak zo over de 15/20 minuten heen. 4 per 2 dagen is dan toch beter behapbaar.

4 per 2 dagen lijkt mij de beste optie

Soledad
4 per 2

Cured
Houden we zo.

Hoe doen we dat met het probleem van de 'missing' link/playlist ?

Voor iedereen die op soulseek wel eens langskomt/wil komen hou ik wel een mapje bij, dus daar hebben we al een best aantal mensen mee

Dan moet ik misschien ook nog eens die goeie ouwe Soulseek opsnorren.
Mooie nominatielijst; veel onbekends voor mij (goed; lekker veel te ontdekken), en wat ik ken, doet me watertanden.

Intussen is mijn Spotify-lijstje ook bijna klaar.

In het totaal heb ik 99 nummers kunnen vinden, dus dat is nog niet slecht. Ik zal me ook wel even via Soulseek melden. Hangen jullie nog steeds rond in de musicmeter-kamer? Ik moet dan geloof ik opnieuw permissie hebben, dan moet ik Frank/ Cygnus benaderen toch?

Belooft een erg mooi topic te worden jongens!

Misterfool
Geweldig werk Sandokan-veld., ben het nu al aan het beluisteren.

Sandokan-veld schreef:

In het totaal heb ik 99 nummers kunnen vinden, dus dat is nog niet slecht. Ik zal me ook wel even via Soulseek melden. Hangen jullie nog steeds rond in de musicmeter-kamer? Ik moet dan geloof ik opnieuw permissie hebben, dan moet ik Frank/ Cygnus benaderen toch?

Belooft een erg mooi topic te worden jongens!
Props!

Neen, inmiddels is het een open room, niks geen permissie nie!

Sandokan-veld schreef:

Thnx! Ga ik morgen eens voor zitten en ik zet hem gelijk op mijn telefoon voor onderweg

Cured
Gezien de reacties en wat voor mezelf het handigst is plaats ik gewoon elke 4 dagen ergens in de morgen een ladder van 8 nummers (is hetzelfde als 2 dagen 4 tracks) waarvan je dan zelf de linkjes moet zoeken , eventueel tussen de scores door begeleid van tips van users als iemand iets niet kan vinden. You-tube en spotify zullen heel veel wel hebben.

Ik ga zo meteen loten en plaats de 1e ladder die ik verder zo gebruikersvriendelijk voor iedereen houd.

Cured
Zet even BZ in je bericht , kopieer het bericht boven je, verwijder de +' jes van de vorige stemmer , zet een '+' na een spatie achter de 4 tracks die voor jou door mogen en verhoog hun puntentotaal met '1'. Laat volgorde ongewijzigd (graag meenemen deze werkwijze bij plaatsing van jouw bericht/post a.u.b. !)

Ronde 1: Ladder 1

0 DKV Trio - Blues for Tomorrow (Live in Welsh & Chicago)
0 Mulatu Astatke - Yekermo Sew (Ethio Jazz & Musique Instrumentale, 1969-1974)
0 Stanley Clarke- Vulcan Princess (Stanley Clarke)
0 Peter Brötzmann, Bill Laswell, Maâllem Mokhtar Gania & Hamid Drake - Untitled (Long Story
Short)
0 Undivided - The Denial Of St. Peter / Ridiculed King (The Passion)
0 Antonio Carlos Jobim- Amparo (Stone Flower)
0 RED Trio + Nate Wooley - Phase (Stem)
0 The Peter Brötzmann Octet- Machine Gun (Machine Gun)

Deadline : donderdag 23.59 uur

Cured
Tracks 2,3,6,7 en 8 staan sowieso op you-tube : 1,4 en 5 niet volgens mij. Iemand ?

Jottum, twee keer Brötzmann in één ladder.

Nummer één en vijf (DKV en Undivided) komen van mij, ik kan die vanavond uploaden op Youtube. Ik geef hier wel een seintje als ze erop staan.

hoe werkt dit ook al weer? hoeveel plusjes en minnetjes kun je verdelen?

Cured
korenbloem schreef:
hoe werkt dit ook al weer? hoeveel plusjes en minnetjes kun je verdelen?
Je zet een plusje achter die 4 tracks die wat jou betreft door mogen gaan en verhoogt hun puntentotaal ervoor met '1' (alles staat nu nog op '0'). De 4 tracks die na de deadline op het hoogste staan gaan door naar de 2e ronde. Niet te ingewikkeld, goed controleerbaar/overzichtelijk en niet teveel gedoe met optellen/gebruikersvriendelijk (je laat de volgorde ook gewoon staan, niet op rangorde knippen/plakken e.d.).

Vrijdagmorgen plaats ik dan de volgende 8 tracks weer voor 4 dagen. Ik heb geloot via Random Org. dus het is heel eerlijk en bovendien ken ik zelf ook niet alle tracks niet en is de grootste winst het ontdekken van Jazzy muziek ; de game zelf zie ik meer als middel en leuke toevoeging (het met elkaar stemmen op de favoriete tracks, spel-element).

oei, meteen al zo'n sterke ladder .... dat belooft heel wat hoofdbreken.

Voor de soulseekers staat de eerste ladder nu netjes in een mapje op mijn pc

De track van Brötzmann, Laswell, Mokhtar Ghania & Drake is op bandcamp te beluisteren:

Brötzmann/Laswell/Mokhtar Gania/Drake-Wels 3 | trost records - trostrecords.bandcamp.com

dus als Niels van Mil ze heeft geüpload, zijn we compleet!

Volgens mij heeft Arrie ook een beetje KO-uitdaging nodig en moet ie hier ook maar mee komen ladderen

Zet even BZ in je bericht , kopieer het bericht boven je, verwijder de +' jes van de vorige stemmer , zet een '+' na een spatie achter de 4 tracks die voor jou door mogen en verhoog hun puntentotaal met '1'. Laat volgorde ongewijzigd (graag meenemen deze werkwijze bij plaatsing van jouw bericht/post a.u.b. !)

1 Mulatu Astatke - Yekermo Sew (Ethio Jazz & Musique Instrumentale, 1969-1974) +
0 Stanley Clarke- Vulcan Princess (Stanley Clarke)
1 Peter Brötzmann, Bill Laswell, Maâllem Mokhtar Gania & Hamid Drake - Untitled (Long Story
Short) +
1 Undivided - The Denial Of St. Peter / Ridiculed King (The Passion) + (ontdekking)
0 Antonio Carlos Jobim- Amparo (Stone Flower)
0 RED Trio + Nate Wooley - Phase (Stem)
1 The Peter Brötzmann Octet- Machine Gun (Machine Gun) +

Sodeju, Je wordt wel gelijk aan het werk gezet met die Peter Brötzmann, Bill Laswell, Maâllem Mokhtar Gania & Hamid Drake - Untitled
En bedankt hè Masimo

Cured

2 Mulatu Astatke - Yekermo Sew (Ethio Jazz & Musique Instrumentale, 1969-1974) +
1 Stanley Clarke- Vulcan Princess (Stanley Clarke) +
1 Peter Brötzmann, Bill Laswell, Maâllem Mokhtar Gania & Hamid Drake - Untitled (Long Story
Short)
1 Undivided - The Denial Of St. Peter / Ridiculed King (The Passion)
1 Antonio Carlos Jobim- Amparo (Stone Flower) +
1 RED Trio + Nate Wooley - Phase (Stem) +
1 The Peter Brötzmann Octet- Machine Gun (Machine Gun)

Gast
geplaatst: vandaag om 07:22 uur

geplaatst: vandaag om 07:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.