MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Grand Theft Auto: Vice City

zoeken in:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/ce/Vice-city-cover.jpg

Welkom allemaal!

GTA Vice City, wie is er niet groot mee geworden. Één van de bekendste en meest verkochte computerspellen allertijden met bovenal één van de tofste videogame soundtracks ooit. Voor wie toch niet helemaal bekend is met de game, een kleine toelichting.

Het spel speelt zich af in Vice City, een stad gebaseerd op Miami in Florida. Het verhaal speelt zich af in het jaar 1986, waar je in de huid kruipt van het zojuist vrijgelaten maffialid Tommy Vercetti. Vice City is een eiland dat wordt gekenmerkt door zijn grote goudgele stranden, vele palmbomen en een typische jaren tachtig sfeer, Ook zijn er vele bekende nummers te luisteren via willekeurige radiozenders zoals Flash FM, Wave 103 & V-Rock.

De soundtrack van het computerspel GTA Vice City bestaat uit negen radiostations, waarvan er zeven muziek draaien en er twee praatprogramma's hebben. Omdat het spel zich in 1986 afspeelt wordt er veel bekende muziek uit de jaren tachtig gedraaid.

Het idee van dit spel is als volgt. GTA Vice City kent zeven radiozenders waar muziek gedraaid wordt te weten V-Rock, Wave 103, Emotion 98.3, Flash FM, Wildstyle Pirate Radio, Fever 105 en Radio Espantoso. Elk radiostation heeft tussen de twaalf en zeventien nummers in de playlist. In ronde één spelen we per radiostation een knock-out waarbij de top vier zich plaatsen voor de volgende ronde. De volgorde van spelen is willekeurig en we starten over enkele minuten met Flash FM!

Hierbij alvast een tag voor enkele wellicht geïnteresseerde users: Misterfool, HugovdBos, ArthurDZ, Arrie, GrafGantz, Gretz, Teunnis.

Dank voor de tag, maar zoals ik eerder al aangaf weet ik hier niets van en heb ik hier niets mee

(afbeelding)

Flash FM

Dj: Toni
Genre: Popmuziek

Loting:

1. INXS - Kiss the Dirt (Falling Down the Mountain) vs. Talk Talk - Life's What You Make It
2. Michael Jackson - Billie Jean vs. Yes - Owner of a Lonely Heart
3. Joe Jackson - Steppin' Out - The Fixx - One Thing Leads to Another
4. Hall & Oates - Out of Touch vs. The Buggles - Video Killed the Radio Star
5. Lionel Richie - Running With The Night vs. Wang Chung - Dance Hall Days
6. Aneka - Japanese Boy vs. Electric Light Orchestra - Four Little Diamonds
7. Go West - Call Me vs. Bryan Adams - Run to You
8. Laura Branigan - Self Control vs. The Outfield - Your Love

Tot de vijf met een verschil van één.

GrafGantz schreef:
Dank voor de tag, maar zoals ik eerder al aangaf weet ik hier niets van en heb ik hier niets mee
Uiteraard ben je ook dan van harte welkom, het merendeel van de muziek zal je namelijk wel kennen vermoed ik zo.

1. INXS - Kiss the Dirt (Falling Down the Mountain) vs. Talk Talk - Life's What You Make It

Misterfool
0-1

1-4 ..een zwak voor dat nummer..ook al vind ik TT beter..

1-5 leuke K.O.! Wou hier zelf ook al een tijdje iets mee doen.

2. Michael Jackson - Billie Jean vs. Yes - Owner of a Lonely Heart

1-0

2-0

Ik doe mee, wel eens het spel gespeeld maar niet intensief.

3-0

Dan zou ik het alsnog een keer oppakken Lex, daar ga je geen spijt van krijgen. Wat mij betreft één van de tofste videogames ooit.

3-2

Leuk idee voor een K.O en natuurlijk een supervette game!

3. Joe Jackson - Steppin' Out - The Fixx - One Thing Leads to Another

0-0

Misterfool
3-0

4-0

Top KO-idee

4. Hall & Oates - Out of Touch vs. The Buggles - Video Killed the Radio Star

1-0

1-1

Beide nummers associeer ik met leuke Vice City-momenten. Naar het autokerkhof racen om Lance te bevrijden met The Buggles op de achtergrond (dat vrolijke deuntje clashte zo mooi met mijn eigen verhoogde staat van gespannen paraatheid), terwijl Out Of Touch die vervelende flyer verspreidings-vliegmissie wat aangenamer maakte.

Maar uiteindelijk vind ik Video Killed The Radio Star toch ruim het betere nummer.

3-1

GENIALE KO!!! <3<3
Hopelijk komt San Andreas ook nog aan de beurt.

Van alle GTA games heb ik trouwens GTA IV misschien wel het meest gespeeld. De meesten vonden dat wel een mindere GTA... Maar daar stond zeker ook nog mooie muziek op.

San Andreas moet hierna inderdaad. Beide games echt kapotgespeeld. Alleen in pokémon heb ik nog meer tijd gestoken qua games

Die games hebben ook een mooie soundtrack trouwens, just saying

Gast
geplaatst: vandaag om 13:19 uur

geplaatst: vandaag om 13:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.