Muziek / Algemeen / DJ-Sets van MuMe-leden
zoeken in:
0
geplaatst: 22 maart 2008, 11:12 uur
N.a.v. het laatste setje dat John Doe postte besloot ik dit topic te openen.
Een handige (en legale manier) om anderen je favoriete tracks te laten horen is om ze aan elkaar te mixen. Volgens mij hebben we wel aardig wat fanatieke plaatjesdraaiers op MuMe, maar behalve voor hen is dit topic ook voor de DJ-leken onder ons. Ik hoop dat dit topic uitgroeid tot een plek waar iedereen op creatieve wijze zijn plaatjes laat horen. Een initiatief als de mixtapecirkel blijkt voor veel users niet te werken, en dan is dit misschien een wat makkelijkere manier.
Er zijn genoeg programma's (Virtual DJ oa.) die je in staat stellen nummers achter elkaar te plakken zonder dat je daar verdere apparatuur voor nodig hebt. Dat het dan mixtechnisch niet zo mooi klinkt (lees: dramatisch) maakt in weze niet zoveel uit, het gaat er verder natuurlijk wel om dat je nadenkt over de opbouw van je set.
Ik hoop dat er wat enthousiaste deelnemers zijn, de drempel is laag en het kan een leuke manier zijn om muziek te ontdekken.
Ik ben benieuwd!
Een handige (en legale manier) om anderen je favoriete tracks te laten horen is om ze aan elkaar te mixen. Volgens mij hebben we wel aardig wat fanatieke plaatjesdraaiers op MuMe, maar behalve voor hen is dit topic ook voor de DJ-leken onder ons. Ik hoop dat dit topic uitgroeid tot een plek waar iedereen op creatieve wijze zijn plaatjes laat horen. Een initiatief als de mixtapecirkel blijkt voor veel users niet te werken, en dan is dit misschien een wat makkelijkere manier.
Er zijn genoeg programma's (Virtual DJ oa.) die je in staat stellen nummers achter elkaar te plakken zonder dat je daar verdere apparatuur voor nodig hebt. Dat het dan mixtechnisch niet zo mooi klinkt (lees: dramatisch) maakt in weze niet zoveel uit, het gaat er verder natuurlijk wel om dat je nadenkt over de opbouw van je set.
Ik hoop dat er wat enthousiaste deelnemers zijn, de drempel is laag en het kan een leuke manier zijn om muziek te ontdekken.
Ik ben benieuwd!

0
geplaatst: 22 maart 2008, 12:05 uur

"As Long As I Can Hold My Breath"
Stream/download
1. Harold Budd - As Long As I Can Hold My Breath
2. Marsen Jules - Aile D'Aigle
3. Andrew Chalk - Temperance
4. Stuart Dempster - Secret Currents
5. Arvo Pärt - Berliner Messe: Agnus Dei
6. Andrey Dergatchev - Piano
7. Erik Satie/Reinbert de Leeuw - Gymnopédie No. 1
8. Francois Couturier - Nostalghia
9. Slow Six - Distant Light, Part 1: 'Chromatic Clouds Surround'
10. Lubomyr Melnyk - Part 5
11. The Balustrade Ensemble - The Drowning Calm
12. Ketil Bjornstad - Floating
13. Pamelia Kurstin - Copingheaven
14. Tom Waits - Fawn

"It’s Not A House, It’s A Home"
Stream/download
1. Sonny Rollins - St. Thomas
2. Tindersticks - Trying To Find A Home
3. Lambchop - The Book I Haven't Read
4. Bob Dylan - The Ballad of Frankie Lee and Judas Priest
5. Palace Songs - Untitled
6. Steve Reich - Eight Lines
7. Philip Glass - Metamorphosis Two
8. Van Morrison - Cyprus Avenue
9. Richard Buckner - Home
10. Thomas Denver Jonsson - Dreams at the film club
11. Jackson Browne - The Late Show
12. Elliott Brood - Only At Home
13. Cannonball Adderley & Milt Jackson - Things Are Getting Better
0
geplaatst: 22 maart 2008, 12:19 uur
Mooi gedaan, zeg. Ik ben begonnen met It's Not A House, It's a Home, omdat de tracklist me iets meer aansprak (Reich, Glass
) en nu zit ik hem te luisteren, springt mijn vader op en roept: 'Yes, eindelijk! Mijn zoon luistert naar TIndersticks!'
Hehe
) en nu zit ik hem te luisteren, springt mijn vader op en roept: 'Yes, eindelijk! Mijn zoon luistert naar TIndersticks!' Hehe

0
geplaatst: 22 maart 2008, 15:38 uur
Ziet er mooi uit bubbachups! Vooral die eerste lijkt me erg mooi, binnenkort eens luisteren. Leuk topic ook.
0
geplaatst: 18 mei 2009, 19:46 uur
ik heb in ableton een dj-set voor bar weinig opgenomen. software did the mixing, dus verwacht geen mixtechnische hoogstandjes. maar wel tracks die ik zelf ontzettend mooi vind!
tracklist + stream + download + wat aardige woorden van jorn 'bar weinig' liefdeshuis
bar weinig . blog . luc mast - bar weinig mix - bar-weinig.nl
tracklist + stream + download + wat aardige woorden van jorn 'bar weinig' liefdeshuis
bar weinig . blog . luc mast - bar weinig mix - bar-weinig.nl
0
geplaatst: 18 mei 2009, 23:21 uur
Nu aan het luisteren. Klinkt erg mooi. Zeer smaakvolle tracks en er zit een lekkere ontspannenheid in. Grappig trouwens, ik ken maar een enkel nummer van Koze, maar toen die tweede track van hem inkwam in de mix kon ik meteen wel raden dat hij het was, ook al kende ik geen van de nummers ervoor. Heerlijk nummer weer. Erg mooie afsluiter trouwens, is dat nummer niet gereleased?
Leuke blog ook, hou ik in de gaten.
Verder moet ik binnenkort echt eens dat verzamelwerk van bubbachups gaan luisteren. Heb 'm al veel te lang onbeluisterd op schijven zwerven. Lijkt me erg veel ziel en zaligheid ingestopt.
Leuke blog ook, hou ik in de gaten.
Verder moet ik binnenkort echt eens dat verzamelwerk van bubbachups gaan luisteren. Heb 'm al veel te lang onbeluisterd op schijven zwerven. Lijkt me erg veel ziel en zaligheid ingestopt.
0
geplaatst: 19 mei 2009, 09:07 uur
Dankje, laatste track is van een vriend van me, onuitgebracht nog 

0
tuktak
geplaatst: 7 juni 2009, 08:45 uur
Als uitzondering heb ik gister weer eens een mixje opgenomen. Ik maak eigenlijk altijd mixjes van een uurtje, zo ook deze. Ik heb er niet al teveel aandacht aan besteed, maar ben er toch eigenlijk wel tevreden mee. Vrij lange overgangen en niet teveel platen is hoe ik het doe.
Downloadlink: MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service
tuktak Juni 2009 Mix Tracklist:
1. Anthony Collins - Upright Bass (Mule 2009)
2. Kentaro Iwaki - Kinuta (Mule 2009)
3. Mayaan Nidam - Que Te Has Creido (Power Shovel 2009)
4. James Kumo - The Deep (Metamorphic 2009) (helaas beetje schel geconverteerd door de mix omzetten naar mp3, geen idee hoe dat kan)
5. Jesse Somfay - Hypnogogii (Archipel 2009)
6. Plastikman - Psyk (M_nus 1998)
7. Foog - Kanazawa (Mule 2009)
8. Legowelt - Slompy Jitt (M>O>S 2009)
9. Capracara - King Of The Witches (DFA 2009)
10. Kenny Larkin - Northern Lights (Buzz 1992)
11. Dj Sprinkles - House Music Is Controllable Desire You Can Own (Mule 2009)
12. Plastikman - Consumed (M_nus 1998)
13. Mathew Jonson - Symphony For The Apocalypse (Wagon Repair 2008)
Downloadlink: MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service
tuktak Juni 2009 Mix Tracklist:
1. Anthony Collins - Upright Bass (Mule 2009)
2. Kentaro Iwaki - Kinuta (Mule 2009)
3. Mayaan Nidam - Que Te Has Creido (Power Shovel 2009)
4. James Kumo - The Deep (Metamorphic 2009) (helaas beetje schel geconverteerd door de mix omzetten naar mp3, geen idee hoe dat kan)
5. Jesse Somfay - Hypnogogii (Archipel 2009)
6. Plastikman - Psyk (M_nus 1998)
7. Foog - Kanazawa (Mule 2009)
8. Legowelt - Slompy Jitt (M>O>S 2009)
9. Capracara - King Of The Witches (DFA 2009)
10. Kenny Larkin - Northern Lights (Buzz 1992)
11. Dj Sprinkles - House Music Is Controllable Desire You Can Own (Mule 2009)
12. Plastikman - Consumed (M_nus 1998)
13. Mathew Jonson - Symphony For The Apocalypse (Wagon Repair 2008)
0
geplaatst: 7 juni 2009, 16:38 uur
Mooie hypnotische techno / tech-house. Een aangename diepe, maar toch zwingende mix. Dat schelle van nummer 4 zal wel door het verlies van diepe bassen komen dat bij de convertie naar mp3 optreedt. Als je naar iets meer bitrate converteert, zou het misschien al flink kunnen schelen bij dit nummer.
0
geplaatst: 7 juni 2009, 23:28 uur
Hier een mix van mij:
1. Cybotron. Clear (Fantasy, 1983)
2. Fallout. The Morning After [Sunrise mix] (Fourth Floor, 1987)
3. Autechre. Clipper (Warp, 1995)
4. Orbital. Adnan's (Internal/FFFR, 1996)
5. Saint Etienne. Like A Motorway [Skin Up, You're Already Dead] (Heavenly, 1994)
6. Speedy J. De-Orbit (Plus 8, 1991)
7. Mantronix. Bassline (Sleeping Bag, 1985)
8. Autechre. Lowride (Warp, 1993)
9. Stasis. Artifax (Likemind, 1993)
10. Metro. Brownstone Express (Nu Groove, 1990)
11. Russ Gabriel. Airbourne (Input Neuron, 1995)
12. Luke Slater's 7th Plain. Seeing Sense (GPR, 1994)
13. Florence. The Vineyard (Eevo Lute, 1991)
14. Wildplanet. Input Output (Warp, 1993)
download
1. Cybotron. Clear (Fantasy, 1983)
2. Fallout. The Morning After [Sunrise mix] (Fourth Floor, 1987)
3. Autechre. Clipper (Warp, 1995)
4. Orbital. Adnan's (Internal/FFFR, 1996)
5. Saint Etienne. Like A Motorway [Skin Up, You're Already Dead] (Heavenly, 1994)
6. Speedy J. De-Orbit (Plus 8, 1991)
7. Mantronix. Bassline (Sleeping Bag, 1985)
8. Autechre. Lowride (Warp, 1993)
9. Stasis. Artifax (Likemind, 1993)
10. Metro. Brownstone Express (Nu Groove, 1990)
11. Russ Gabriel. Airbourne (Input Neuron, 1995)
12. Luke Slater's 7th Plain. Seeing Sense (GPR, 1994)
13. Florence. The Vineyard (Eevo Lute, 1991)
14. Wildplanet. Input Output (Warp, 1993)
download
0
geplaatst: 7 juni 2009, 23:50 uur
Allebei geluisterd, en allebei met veel gevoel in elkaar gedraaid, mooie samenhang ook beide. Die van tuktak ligt me qua tracklist iets meer, maar daarvan kende ik bijna alle tracks ook al, dus dat maakt het ook weer minder interessant.
Vind die van John Doe wel heel erg mooi, alleen hoor je wel echt dat er niets van de laatste 10 jaar inzit. Helemaal niet erg natuurlijk, een beetje geschiedenisles, alleen ben ik meer opgegroeid met de dingen van nu en ik vind de muziek van nu toch vaak betere interpretaties van dat van toen
Vind die van John Doe wel heel erg mooi, alleen hoor je wel echt dat er niets van de laatste 10 jaar inzit. Helemaal niet erg natuurlijk, een beetje geschiedenisles, alleen ben ik meer opgegroeid met de dingen van nu en ik vind de muziek van nu toch vaak betere interpretaties van dat van toen

0
geplaatst: 8 juni 2009, 00:26 uur
Ok, maar voor mij zal electronische dansmuziek van nu helaas niet snel mooier zijn dan één van deze nummers. Dit is een selectie met een bepaald geluid zoals het niet meer in pure zin wordt gemaakt, en waar ik erg van hou. Qua sonische samenhang zou het ook gauw uit elkaar vallen met nieuwe tracks ertussen.
0
geplaatst: 9 juni 2009, 21:45 uur
Heb die van John Doe geluisterd (die van tuktak is inmiddels ook binnen, dus review volgt). Mooie track selectie, vooral die van Saint Etienne, Speedy J, Stasis en Metro ga ik zeker opsnorren.
Af en toe wel een beetje hectisch gemixt
hoewel er ook goede mixen inzitten, die van Saint Etienne naar Speedy J hoor ik nauwelijks volgens mij.
Hoe heb je deze mix in elkaar gezet als ik vragen mag?
Af en toe wel een beetje hectisch gemixt
hoewel er ook goede mixen inzitten, die van Saint Etienne naar Speedy J hoor ik nauwelijks volgens mij.Hoe heb je deze mix in elkaar gezet als ik vragen mag?
0
geplaatst: 10 juni 2009, 13:46 uur
Met Traktor DJ 3. Via de Native Mix Recorder in dat programma opgenomen, dan kun je terugspoelen en een verkeerde overgang opnieuw maken en vanaf daar verder gaan, zodat je steeds verder komt met overgangen waar je redelijk tevreden mee bent. Bij de tweede helft van de tracklist heb ik het echter maar gelaten zoals het was, het duurt anders ook maar lang terwijl de muziek goed genoeg is (althans voor mij) om een krakkemikkige overgang te doen vergeten.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 16 juni 2009, 02:34 uur
In Genres > Electronic > Eigen Electronic:
Bij het Hiphopforum hebben we het Samplen/Beats maken topic, maar het leek me ook een variant onder Electronic te hebben. Wie van jullie maakt wel eens zelf nummers?
Gooi hier dus je eigen nummers neer, zodat anderen opbouwende kritiek kunnen geven
.
Bij het Hiphopforum hebben we het Samplen/Beats maken topic, maar het leek me ook een variant onder Electronic te hebben. Wie van jullie maakt wel eens zelf nummers?
Gooi hier dus je eigen nummers neer, zodat anderen opbouwende kritiek kunnen geven
.
0
hdk-nl
geplaatst: 16 juni 2009, 15:24 uur
Ja leuk, pruts en klooi wel is wat aan in Reason 4 vooral lekker experimenteren, waar werk je zelf in?
0
Dj2Jelle
geplaatst: 16 juni 2009, 16:07 uur
Ik maak voornamelijk hiphopbeats met Fruity Loops, maar in een stoute bui wil ik nog wel eens trance/dance/techno/DnB maken. Ik zal binnenkort wel wat laten horen hier.
0
geplaatst: 16 juni 2009, 20:04 uur
0
geplaatst: 17 juni 2009, 14:20 uur
Hier een eigen mixje (mét krakkemikkige overgangen
). Van vage zweverige lome dingetjes tot rechttoe-rechtaan Amsterdamse hobbelhouse.
Klik!
Tracklist:
1 Circlesquare - 7 Minutes (Patrick Wolf Remix)
2 Extrawelt - One Tree Hill
3 Wechsel Garland - Mutes (DJ Koze's Broken CD-Mix)
4 DJ Koze - Let's Love
5 Lucy - Who's the Liar (Boris Hotton Remix)
6 Stimming - After Eight
7 Polder - Badalos
8 Super Flu - Shine
9 DJ Koze - Mrs. Bojangels
10 Nôze - Ethiopo
11 Superpitcher - Tomorrow (SCSI-9 Remix)
12 The Field - Yesterday and Today
13 Rone - Bora (Alain Damasio Vocal Mix)
14 Mathew Jonson - When Love Feels Like Crying
15 Somfay - Amo Alucinor
16 Ricardo Tobar - Escalera A Central
17 Nathan Fake - Narrier
18 Mikael Stavöstrand feat. K.atou - Dark Eyes
19 Mulatu Astatke - Yegelle Tezeta (Boola Remix)
20 Dominik Eulberg - Sansula (Max Cooper's Lost in Sound Remix)
21 Louderbach - Shine (Mike Bryant Eerie Von Remix)
22 Reboot - Pra Dizer
23 Matt Star - Kuhle Fliege (Hugo Remix)
24 Moderat - Rusty Nails
25 Metronomy - Back on the Motorway
). Van vage zweverige lome dingetjes tot rechttoe-rechtaan Amsterdamse hobbelhouse.Klik!
Tracklist:
1 Circlesquare - 7 Minutes (Patrick Wolf Remix)
2 Extrawelt - One Tree Hill
3 Wechsel Garland - Mutes (DJ Koze's Broken CD-Mix)
4 DJ Koze - Let's Love
5 Lucy - Who's the Liar (Boris Hotton Remix)
6 Stimming - After Eight
7 Polder - Badalos
8 Super Flu - Shine
9 DJ Koze - Mrs. Bojangels
10 Nôze - Ethiopo
11 Superpitcher - Tomorrow (SCSI-9 Remix)
12 The Field - Yesterday and Today
13 Rone - Bora (Alain Damasio Vocal Mix)
14 Mathew Jonson - When Love Feels Like Crying
15 Somfay - Amo Alucinor
16 Ricardo Tobar - Escalera A Central
17 Nathan Fake - Narrier
18 Mikael Stavöstrand feat. K.atou - Dark Eyes
19 Mulatu Astatke - Yegelle Tezeta (Boola Remix)
20 Dominik Eulberg - Sansula (Max Cooper's Lost in Sound Remix)
21 Louderbach - Shine (Mike Bryant Eerie Von Remix)
22 Reboot - Pra Dizer
23 Matt Star - Kuhle Fliege (Hugo Remix)
24 Moderat - Rusty Nails
25 Metronomy - Back on the Motorway
0
geplaatst: 17 juni 2009, 20:35 uur
Leuk ja 
Ben nog bezig met tuktak's mix (1x geluisterd)
Mixen gaat mezelf nog niet heel goed af helaas

Ben nog bezig met tuktak's mix (1x geluisterd)
Mixen gaat mezelf nog niet heel goed af helaas

0
geplaatst: 18 juni 2009, 11:09 uur
Ej FeNDeR,
ben ff naar je track aan het luisteren.
Het is niet mijn ding maar klinkt niet slecht,
De opbouw vind ik wel goed, de break is lekker
maar ik vind het wel wat cheesy klinken..
kort en bondig samengevat
ben ff naar je track aan het luisteren.
Het is niet mijn ding maar klinkt niet slecht,
De opbouw vind ik wel goed, de break is lekker
maar ik vind het wel wat cheesy klinken..
kort en bondig samengevat

0
Dj2Jelle
geplaatst: 18 juni 2009, 14:32 uur
Ik heb ook je track beluisterd fender, en ik vind hem wel goed, maar het is inderdaad ook niet echt mijn soort muziek. Het einde vond ik alleen een beetje abrupt.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 18 juni 2009, 19:38 uur
zSHARE - Track 4.mp3
= Nummer van mij, ik ben er nog niet helemaal tevreden over, maar ik vind hem al wel mooi.
= Nummer van mij, ik ben er nog niet helemaal tevreden over, maar ik vind hem al wel mooi.
0
geplaatst: 18 juni 2009, 20:23 uur
haha ja hij is wel een beetje cheesy idd,
tnx voor de comments!
kheb die van jou ook beluisterd dj2jelle lekker chille track met mooie synth geluiden
Alleen aan het begin heb je die synth die zeg maar tu tu tu tu tu doet en dan komt die beat erbij en dan klinkt het een beetje raar. alsof het uit de maat loopt, of is dat de bedoeling? misschien dat je m sync kan maken met de beat.
tnx voor de comments!kheb die van jou ook beluisterd dj2jelle lekker chille track met mooie synth geluiden
Alleen aan het begin heb je die synth die zeg maar tu tu tu tu tu doet en dan komt die beat erbij en dan klinkt het een beetje raar. alsof het uit de maat loopt, of is dat de bedoeling? misschien dat je m sync kan maken met de beat.* denotes required fields.