The God Machine - Home (1993)

Label: Fiction

1. Home (4:03)
  2. Double Dare (4:39)
  3. All My Colours (5:57)
  4. Fever (5:11)
  5. What Time Is Love * (3:40)
  6. Train * (4:16)
avatar van Klumpie
Een EP met 3 covers en een eigen bijdrage met Home. Double Dare is een cover van Bauhaus, All My Colours is van Echo & The Bunnymen en Fever is van Peggy Lee. Ken de originele versies niet, maar deze nummers uitgevoerd door The God Machine klinken zeker niet slecht.

Op de 7" Silver vinyl versie staat ook nog de KLF cover What Time Is Love. En op de 12" versie staat nog een cover van de The Morlochs met het nummer Train. Beide nummers heb ik niet in bezit, want ze zijn nauwelijks te vinden op het open net. Dus mocht iemand ze hebben dan mag die altijd een pm sturen.

avatar van Klumpie
En inmiddels in het bezit van beide songs.

avatar van milesdavisjr
De heren uit San Diego hebben maar 2 albums en enkele EP'S op de wereld losgelaten maar nog steeds blijft deze band zijn waarde behouden.
Als je de prijzen ziet van de verschillende (digitale) aanbieders wordt er nog steeds grif geld betaald voor het debuut en afsluiter One Last Laugh In a Place of Dying.
In het korte tijdsbestek dat de band heeft bestaan hebben de heren nog enkele interessante nummers uitgebracht die niet op de reguliere twee platen staan.
Van de covers die op deze EP staan vormt Double Dare - de oorspronkelijke versie is van Bauhaus - de meest interessante compositie, de dwingende ritmesectie en energie die van deze versie uitgaat is niet te versmaden.
Home staat op het debuut is een van de meer toegankelijker songs van Scenes, het blijft een prachtsong.
De overige nummers op deze EP zijn aardig maar ook niet hemelbestormend.
Om overdonderd te worden moet je toch echt de 2 langspeelplaten van de band aanschaffen.