Bright Lights, Big City (1988)

Label: Warner Bros.

1. Prince - Good Love (5:12)
  2. New Order - True Faith (5:54)
  3. Narada - Divine Emotions (4:27)
  4. Bryan Ferry - Kiss and Tell (4:06)
  5. Depeche Mode - Pleasure, Little Treasure [Glitter Mix] (5:36)
  6. Donald Fagen - Century's End (5:36)
  7. The Noise Club - Obsessed (5:40)
  8. Konk - Love Attack (4:00)
  9. Jennifer Hall - Ice Cream Days (4:38)
  10. M|A|R|R|S - Pump Up the Volume (4:05)
Ja deze cd kocht ik vanwege het Prince-nummer Good Love (geweldige song). Verder konden New Order en Depeche Mode me ook goed bekoren.
Verder geen ruk aan en dat gold ook voor de film.

avatar van Marty McFly
Ook ik kocht hem voor "Good Love"!

De eerste 2 nummers zijn natuurlijk briljant! Maar de rest is ook alleszins acceptabel.

avatar van thelion
M/A/R/S/S/ - Pump Up the Volume

En ja ook ik heb hem speciaal voor Good Love van Prince aangeschaft.

avatar van VanDeGriend
thelion schreef:
M/A/R/S/S/ - Pump Up the Volume

avatar van dutchtuga
Een echt 80's album. Heerlijke nostalgie trip.

avatar van lennon
Leuk album voor de Prince verzamelaar..Overigens is deze versie van Good love NET iets anders dan degene op Crystal Ball.. (scheelt 9 seconden geloof ik)

Samen met Depeche Mode zijn deze 2 nummers wel de hoogtepunten.. en that's it

avatar van Poeha
Zeker niet that's it of "verder geen ruk aan". Ook de tracks van Narada Michael Walden en Bryan Ferry zijn erg goed. En die van M|A|R|R|S natuurlijk.

avatar van Funky Bookie
Niet origineel, maar ook ik heb deze in huis vanwege het Prince nummer.
Kant A is sowieso echt wel goed, maar kant B is een stuk minder, m.u.v. Obsessed, die is ook heel fijn.

avatar van gaucho
Nou, laat ik dan eens origineel zijn. Ik heb dit album namelijk niet voor het nummer van Prince gekocht, maar vanwege de bijdrage van Donald Fagen. Century’s end is een geweldig nummer, dat zo op The Nightfly had kunnen staan. Zijn bijdrage aan deze soundtrack was een van de weinige muzikale levenstekens van de man in de jaren 80.

Dat er een destijds onbekend (en goed!) nummer van Prince op stond, was natuurlijk ook mooi meegenomen. Daarnaast zijn de bijdragen van Bryan Ferry, Depeche Mode en New Order dik in orde. Maar die staan ook op andere albums van de betrokken artiesten. De rest van de nummers is niet erg bijzonder.