Mandator - Initial Velocity (1988)

Label: Disaster

1. Attila (3:44)
  2. Black Rose (6:42)
  3. Faces of Death (3:39)
  4. Jack Boots and Leather Caps (5:13)
  5. Power of the Law (4:05)
  6. Evil Dead (6:28)
  7. Posers (5:21)
  8. I Will Be Your Last (5:04)
avatar van RuudC
Deze lp heb ik nog niet zo heel lang geleden verkocht. Toen ik het lijstje aan het maken was voor de EU thrash marathon, wilde ik er natuurlijk ook wel een paar Nederlandse acts in. Mandator is er toen in gekomen en toen begon het wel te knagen of ik er wel goed aan had gedaan om deze weg te doen.

Ja, dat heb ik zeker! Wat niet wil zeggen dat deze release slecht is, maar er zitten wel een aantal mankementen aan waardoor ik dit album toch niet meer op de draaitafel zou leggen. De productie is er een van. Het geluid is echt vrij mat. Het songmateriaal is ook niet heel bijzonder. Het album doet wel wat aan Metallica denken, alleen is Mandator lang niet zo pakkend. Zeker zo'n kalm tussenstukje als in Faces Of Death verraadt dat. Ik kan me voorstellen dat nostalgiefanaten de kritiekpunten door de vingers zien. Ach, het soleerwerk is best ok en de zanger past er goed bij zolang hij niet zo geforceerd gaat gillen.

Tussenstand:
1. Acid Reign - The Fear 4,5*