Tomahawk - Tomahawk (2001)

Rock / Metal
Label: Ipecac

1. Flashback (2:58)
  2. 101 North (5:13)
  3. Point and Click (3:09)
  4. God Hates a Coward (2:39)
  5. Pop 1 (3:25)
  6. Sweet Smell of Success (3:48)
  7. Sir Yes Sir (2:09)
  12. Laredo (4:16)
  13. Narcosis (2:39)
avatar van Amongvedder
Mooie hoes en muziek!
Soms zelfs beter dan Faith No More.

avatar van Snowblood
100% goud.

avatar van adzemattie
Allemaal nummers met hitpotentie maar toch allemaal weer anders. Erg lekker rockend album.

Lekker album, maar Mit Gas knalt er toch nog wat meer in met die uitbarstingen. 3.5 * toch maar. Al is dat tegen mn Patton traditie in

avatar van sander.h
Aparte groep, maar dit is wel een heel lekkere plaat. Bevalt mij beter dan de opvolger Mit Gas omdat die wat fragmentarischer op mij overkomt.
Ook ligt die typische Patton-humor daar wat te dik bovenop (als je het mij vraagt) - een euvel dat ook op de laatste Faith No More-platen opduikt.

Maar zoals gezegd, een heel lekker plaatje dit met als persoonlijke favoriet het met een enorm lekker riffje gezegende 101 North.
Ook Sweet Smell Of Success, God Hates A Coward en het bijzonder foute Honeymoon zijn winnaars. 4*

avatar van Ernie
Ik had al eens wat geluisterd naar deze band maar het had mij nog niet volledig bij de lurven gepakt.
Na dit weekend op Dour Tomahawk live te zien ben ik volledig overtuigd. Het was verontrustend, elk moment dacht ik dat Mike Patton echt razend zou worden omdat ie zo opging in de muziek (die retegoed tot zijn recht komt live)...ook de lauwe reacties van het publiek af en toe waren enkel benzine voor zijn psychologisch gestoorde podiumprecensemotor. Ik had hem al gezien met Faith No More maar dit is andere koek, betere koek durf ik nog niet zeggen maar wel heel lekker. God hates a coward is wel mijn favo song tot nu.....Tomahawk : ik ben een fan

avatar van ZAP!
Ernie schreef:
Same here (behalve natuurlijk de instant classic 'Anonymous'!). Maar 'Oddfellows' begon te groeien, net als "Tonic Immobilty', die momenteel favoriet is.

Nu toch ook es het debuut weer es aan de beurt laten. En dat bevalt goed. Dwars en catchy tegelijk, verder voortbordurend of The Jesus Lizars en Faith No More. Groeiplaatjes, kom er es om.

Dikke 8 voorlopig, heel dik.