Close II You - Closer (1998)

Label: Epic

1. Nice & Nasty (5:07)
  2. Baby Don't Go (4:29)
  3. Set Me Free (5:27)
  4. Somebody (5:03)
  5. Face to Face (4:07)
  6. I Want Your Love (4:54)
  7. Grab It (3:40)
  8. Tonight (5:34)
  9. Hold Me Now (4:45)
  10. Loverboy (4:56)
  11. Friends (6:25)
  12. Voyage of Love (14:42)
Jaa ik houd van hun!
Ik luister hun weer na een HELE LANGE tijd.
En Baby Don;t Go!!
Damn die blijft me toch (L)

Het was die tijd van meidenbands. Je had rond 1998 WOW, Close II You, The Spice Girls, All Saints en nog wat meidenbands die de hitlijsten bestormden. Ik was als jongeman van een jaar of tien niet een grote fan van Close II You, maar ik waardeerde wel hun nummers die zij uitbrachte. Ik vond Baby Don't Go van internationale klasse. Dat nummer komt in de buurt van internationale mainstream R&B van die tijd. Vooral Nadja Nooijen had die uitstraling gecombineerd met een goede stem, al moet ik zeggen dat Sally een betere stem had. Dit kun je horen op Somebody. Ik moet toegeven dat de nummers prima te pruimen zijn voor dit gerne. Helaas is het rond de eeuwwisseling minder gegaan met Close II You. Ze zijn uit elkaar gevallen zoals die andere meidenbands.

avatar van PEN15
LOL, wat je al niet kunt tegenkomen als je andermans lijstjes gaat bekijken. Ik was deze al lang weer vergeten. Je had destijds ook nog Solid Harmonie of zo. Ik kan van dit album echt geen enkel nummer meer voor de geest halen, maar ik weet nog wel dat destijds mijn broertje en een stel vrienden hier gek op waren.

avatar van Shelter
Binnen het genre was dit natuurlijk een slap aftreksel van de Amerikaanse groepen. Totaal geen creativiteit, zeer mediocore zangeresjes die een beetje streetdance lessen hadden gevolgd.
Nu is het genre sowieso niet zo aan mij besteed, maar dit was echt bijna een parodie erop...helaas waren ze zelf wel serieus, arme meiden.

avatar van StefanK
Hahaha... ik durf keihard toe te geven dat ik dit als pubertje erg kon waarderen en dat ik best trots was dat ze als bandje succes boekten, ook een klein beetje buiten Nederland.

Clipje van Baby Don't Go zag je nog weleens op MTV voorbij komen toendertijd... Was best uniek voor een product van eigen bodem toen... Okee, muzikaal gezien hadden de meiden echt totaal geen inspraak maar daarvoor waren ze waarschijnlijk ook niet aangenomen. Logisch, al die veranderingen binnen de band. Achteraf gezien zijn ze gewoon een trend geweest voor Destiny's Child en de Sugababes...

En eerlijk waar: classics als Baby Don't Go en Somebody blijven tijdloos... Net hoorde ik weer even Tonight voorbij komen... eigenlijk best lekkere R&B die toen net de overgave nam in de charts...

Ik heb ze ooit live gehoord, en ze konden aardig zingen.
Had ik dus niet verwacht.

Deze band had dus iets wat ze nu The X-Factor noemen.
Mooie uitstraling, het vermogen om te zingen.
Ook hierbij hoor je na het eerste album niks meer van ze.
Vooral die Nadja Nooijen zag er erg goed uit.
Blijf een zwak houden van Baby Don't Go

avatar van Sjaan
Nadja scoort de punten zeg maar.....

Dat is zeker zo.