A Tribe Called Quest - The Love Movement (1998)

Label: Jive

1. Start It Up (3:19)
  2. Find a Way (3:23)
  3. Da Booty (3:21)
  4. Steppin' It Up (3:22)

met Busta Rhymes en Redman

5. Like It Like That (2:47)
  6. Common Ground (Get It Goin' On) (2:50)
  7. 4 Moms (1:49)

met Spanky

8. His Name Is Mutty Ranks (1:56)
  9. Give Me (3:52)

met Noreaga

10. Pad & Pen (3:23)

met D-Life

11. Busta's Lament (2:39)
  12. Hot 4 U (3:16)
  13. Against the World (3:59)
  14. The Love (4:03)
  15. Rock Rock Y'all (4:27)

met Punchline, Wordsworth, Jane Doe en Mos Def

16. Scenario [Remix] * (5:18)
  17. Money Maker * (4:22)
  18. Hot Sex * (2:46)
  19. Oh My God [Remix] * (4:02)
  20. Jazz (We've Got) [Re-Recording Radio] * (4:19)
  21. One Two Shit * (4:31)

met Busta Rhymes

avatar van Jordy
Slap en teleurstellend album van de Tribe, dat de neerwaatse spiraal die met Beats, Rhymes & Life begon doorzet. Geen chemistry, slappe beats... het was geen verrassing dat Q-Tip en Phife na dit album besloten solo verder te gaan.

Schelpvandezee
Hot sex stond toch al op Midnight Mauredes ?!
of heb ik het weer eens fout

avatar van Kos
Kos
Wel op een special edition.

avatar van MJ_DA_MAN
Heb dit album met Beats Rhynes and Life laatst gekocht. Dat album viel me beetje tegen, net als dit album. Paar slappe tracks, waar Find a way wel uitschiet, leuk nummer. Verder zal ik hem net als Beats rhymes and life nog maar een paar keertjes beluisteren, maar kan al conclusie trekken, Midnight Marauders is hun beste album.

avatar van MJ_DA_MAN
Damn... slap album. Ik kreeg soms zelf de neiging om het album gewoon af te zetten. Hot 4 U en The Love vond ik nog meevallen, Find A Way is mijn favoriet en tevens een van mijn favo ATCQ nummers. De tekst van Rock Rock Y'all vond ik ook nog wel goed. Die bonusnummers gaan nergens over. Nutteloze remixes. Ik kom uit op een krappe 2,5* maar dat had ook een halve ster minder kunnen zijn.

avatar van Dielie
gulder zijt allemaal zot echt,

SLAP??

ik ben hier aant bijten in mijn klavier echt

avatar van Dielie
vanop StuBru;

Reünie A TRIBE CALLED QUEST

16 mei 2006

Er komt een reünie van A Tribe Called Quest. Acht jaar geleden zetten ze een punt achter hun carrière. Maar in de herfst plant de groep een nieuwe tournee. Een nieuw album zit er voorlopig niet in. Zowel Q-Tip, Ali Shaheed als Phife Dawg werken op dit moment wel aan soloplaten.

DANK

Relax
Find A Way, die clip en dat nummer vind ik een terechte klassieker, maar of het album nou ook zo is gaan ik is luisteren

avatar van MJ_DA_MAN
Find A Way is verruit het beste nummer van de CD, voor de rest lees mijn vorige bericht.

avatar van Osiris Apis
Ik ken dit album niet volledig. Door de negatieve meningen van dit album, heb ik nooit de moeite genomen het te beluisteren.

Ik kom er net achter dat Jay Dee 8 tracks op dit album heeft geproduceerd. o.a. Find My Way.

avatar van FunkyMonk
Zwakjes,deze. Paar leuke tracks, maar het album verveelt snel, weinig inspiratie lijkt het. Rock Rock y'all duidelijk de beste track imo. J Dilla weet me hier niet te overtuigen. (op Find a Way na, die ook vrij snel gaat vervelen)

avatar van Shelter
Duidelijk minste album van Tribe.
Find a way vond ik nog wel aardig, One two shit met busta ook nog wel redelijk, de oh my god remix ging er bij mij ook nog wel in voor de rest matig tot slecht--> 3 sterren

J. Dilla Donuts
Ik vind het een goed album, The Tribe heeft me nooit teleurgesteld en ook met dit album niet. Er staan een paar nummers op die gewoon echt goed zijn. 4 Stars

avatar van Niek
Noreaga beschikt toch wel over heel veel talent. Helemaal in je eentje een nummer onluisterbaar maken is knap. Zo vreselijk slecht. Kriebels krijg ik ervan. Stuitend.
De reden dat ik deze plaat niet aanschaf, terwijl ik toch altijd graag discografiën completeer...

Artifact
Volgens mij ben jij echt de grootste Noreaga hater op deze site

Artifact schreef:
Volgens mij ben jij echt de grootste Noreaga hater op deze site
Kan me idd niet voorstellen dat iemand hem nog slechter vind ja... Aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat iemand hem beter vind dat dieptriest.
Maar zeg nou zelf: zijn rap is toch om te huilen?

[Noreaga]
Yo when I rap, all my niggas love Abstract
Yo, from Far Rock to Flushing, concussion
Every time a nigga rhyme it's like we get our bus' on
I used to ride a dollar van and really get my bus on
Yo, from South Don to El Segundo
All my niggas gettin' high yo, and still livin' on the run though
Get alot a dough so now we have a lot of fun though
Q-U, two E's, N-S
All we really care about is money, cheba and sex
what what what

Ik zie 1 woordspeling waarvan je zegt: Ok. Verder geen enkel verband of punt of wat dan ook. En de laatste zin is natuurlijk (...). En dan te bedenken dat ik me niet eens het meest erger aan zijn tekst, maar meer het complete gebrek aan timing en flow. Dat zijn stem ook irritant is, is natuurlijk subjectief dus daar zal ik dan maar niet over beginnen.

avatar van Reijersen
Het woord waar dit album van ATCQ om draait is: ongeïnspireerd. Ze willen het er veel te makkelijk vanaf brengen op dit album. Maar hier bleef het dan uiteindelijk ook bij.

2,5 ster.

avatar van Timo710
MJ_DA_MAN schreef:
Find Away is produced door de grootmeester Dilla. Dus ja... dat verklaart een boel .

avatar van P Jay
Zoals quasi heel dit album trouwens...

jorisje123456
En tóch staan er érg goede nummers op

avatar van P Jay
Erg jammer dat er hier toch wel enkele misstapjes opstaan, want er staan ook wel erg leuke nummers op. Natuurlijk ben je bij ATCQ wel beter werk gewoon, maar absoluut bekeken is dit gewoon een leuk album. Een nipte 3,5

Start It Up is wel één van de meest irritante nummers ooit. Da Booty vind ik ook niets net zoals Give Me. De rest is matig tot erg goed. Like It Like That, Busta's Lament, The Love en Rock Rock Y'All zijn erg sterke songs. Find A Way vind ik helemaal niet het beste nummer hier, wel een leuk liedje.

Had een slechter album verwacht gezien de slechte kritieken overal. Vind Amplified van Q Tip vééééél slechter!

avatar van P Jay
Ik had deze reactie van jou uiteraard verwacht...

avatar van Jeroen (JJ)
Heel goed album, dikke beats, Dilla, who else? met een paar echte klassiekers, Find a Way, Moneymaker, Like It Like That en Pad & Pen, gewoon een album dat je moet hebben en ondanks de ook wat magere en soms irritante nummers een 4

avatar van Niek
Ietsje milder geworden. Busta's Lament is vet. Zal hem waarschijnlijk toch ooit eens aanschaffen puur om de discografie compleet te krijgen. Halfje omhoog 3*.

avatar van Niek
Wat is Noreaga toch een intens slechte rapper zeg! Verder best leuke plaat. Hoge pieken en diepe dalen. Heb hem nu aangeschaft en tis fijn om als je de 4 topplaten van the tribe hebt gedraaid en daarna nog steeds zin hebt in Q-Tip en zijn mannen..

Edit: Busta's Lament , (een van) de beste productie(s) van Dilla..

avatar van MAS
MAS
Is dit album de moeite waard om te checken na Midnight Mirauders en the Low End Theory?

avatar van MJ_DA_MAN
Absoluut niet, maar moet wel zeggen dat ik de plaat al erg lang niet meer in zijn geheel heb beluistert.

MAS schreef:
Dr staan wel een paar nummers op die zeker het checken waard zijn. Het album kent helaas ook diepe dalen...

|Joël|
Naast het betere werk van ATCQ is The Love Movement minder, omdat er ditmaal matige nummers en enkele missers tussen zitten, maar er staat gelukkig genoeg leuks op. Daarom vind ik dit album absoluut een voldoende waard.
MAS schreef:
Er zitten ongetwijfeld nummers tussen die je kan waarderen, dus als je deze goedkoop tegen komt zou ik het zeker doen.