Sia - Some People Have Real Problems (2008)

Australiƫ
Label: Go! Beat

1. Little Black Sandals (4:16)
  2. Lentil (4:28)
  3. Day Too Soon (4:25)
  4. You Have Been Loved (4:25)
  5. The Girl You Lost to Cocaine (2:42)
  6. Academia (3:18)
  7. I Go to Sleep (3:48)
  8. Playground (3:30)
  9. Death by Chocolate (5:04)
  10. Soon We'll Be Found (4:22)
  11. Electric Bird (4:27)
  12. Beautiful Calm Driving (5:04)
  13. Lullaby (4:35)
  14. Buttons (3:20)
zij is/was de zangeres van Zero 7, niet vast. maar ze heeft dus heel wat nummers gezongen, mooie stem. I Go To Sleep is volgens mij ook van/samen met Zero 7.

weet iemand of dit te vergelijken is met Zero 7, ik ben een grote fan

avatar van sjorsvb
Vooral het album "Colour the small one" is denk ik een aanrader als je wegbent van het relaxte Zero 7 geluid, een album vol goede nummers. Ook Lady Croissant is een leuke CD, een live optreden met o.a. Destiny en Distractions, alleen dan helaas zonder de echte Zero 7 tunes eronder.

avatar van Nubis
Bijna net zo goed als haar vorige cd.

Eerste indruk is alleen wel dat de nummers meer op elkaar lijken en dat vind ik jammer. Het lijkt ook wel of er meer ballads op staan, en daar heb ik het nooit zo op. Maar waarschijnlijk verandert mijn mening na meer luisterbeurten nog wel.
Mooiste nummers tot nu toe: 1, 3 en 5.

Oja, volgens mij is het album hier pas de 14e te koop, de 8e alleen in de VS.

avatar van Nickstbo
Gezocht maar niet gevonden vandaag.
Heb hem besteld : 3 weken levertijd!!!

WernerGSF
Al binnen gekregen?

avatar van Kos
Kos
Grappige cover. .

tuktak
wauuwie, wat een heerlijk album is dit. girl you lost to cocaine hoort bij de meest catchy nummers van 2008 tot nu toe. geniale melodielijnen.
haar stem is zo verslavend, hele album luister je zo uit in 1 zucht. ik ben altijd ook al een fan geweest van zero7, sia doet het in haar eentje ook zeer goed. beter zo, nu zijn er 2 bands met goede muziek ipv 1

avatar van HiLL
Wat een heerlijke versie van Girl You Lost to Cocaine! Clipje volgt! Leuk ook hoe zij doet. I like.

avatar van Osiris Apis
Van wie is het orgineel?

tuktak
de versie die op dit album staat is bij mijn weten het origineel.

avatar van Osiris Apis
Ow, de tekst komt me zo bekend voor?

Cocaine?

nee, maar na wat speurwerk staat haar naam er toch achter als schrijver van dit nummer. natuurlijk wel in samenwerking met, maar het is geen cover oid...

avatar van Papartis
Prima album, prima zangeres.
Overigens is "I go to sleep" een cover van The Pretenders.

Ray Davies van The Kinks schreef dit nr. in 1965. Hij en Chrissie Hynde (zangeres van The Pretenders) hadden een dochter samen gedurende hun beider huwelijk in de '70s en '80s.

Davies schreef dit nr terwijl hij wachte op nieuws uit het ziekenhuis waar zijn vrouw (niet Chrissy Hynde) aan het bevallen. Ze kreeg een dochter.
Dit nummer is het meest gecoverde nummer dat Davies heeft geschreven wat geen nummer voor The Kinks was.

Het origineel werd voor het eerst opgenomen en uitgevoerd door Peggy Lee in 1965.

Papartis

avatar van FunkStar
Erg lekker cdtje! De cover van The Pretenders is erg mooi gedaan, mooi gearrangeerd! En ook de hidden track, Buttons is een lekker plaatje!

Deze week bij Jools Holland in "Later..." visueel heel opvallend; aanrader.

Vandaag per post ontvangen (2,5 week op gewacht uit de USA) - nu aan het draaien, hele mooie stem; later meer.

avatar van melis333
these little black sandals...

't Is even wennen, maar ik kan er nu geen genoeg meer van krijgen

avatar van melis333
staat nu op de luisterpaal!

tuktak
volgens mij heeft deze plaat al eens eerder op luisterpaal gestaan

avatar van @wards
Ben hem ook aan het luisteren op de luisterpaal
Lekker plaatje!

avatar van dilladawg
ik zag "soon will be found"vanmiddag wat een prachtig nummer+clip is dat zeg.
Een van de origineelste clips die ik he gezien.
Toch maar even dit album luisteren.

avatar van MusicFreak
'Soon we'll be found' is idd prachtig.
Ze heeft een mooi stemgeluid

Sia zie ik als het schatje in de popmuziek: geen enkele speciale reden voor. Maakt ook niet uit. Hierdoor is het voor mij een artieste waar ik wel een warm gevoel voor heb.
Dit album staat weer vol met mooie nummers: niet echt verrassend na het vorige album, maar ach............ het is en blijft lekker allemaal en daarbij nog behoorlijk toegankelijk ook.

LoveStoned
Haar muziek gaat nu in ieder geval ergens over... Hiervoor was het toch veel meer experimentele muziek. niet dat ik daar wat tegen had, maar hier kan ik me veel meer in vinden...

avatar van Fieke_28
Haar vorige album, Colour the Small One, was mijn eerste echte kennismaking met Sia. Aangezien me dat al zo goed beviel, ben ik meteen haar nieuwste album gaan beluisteren, wat een heerlijk zomerse plaat is. Nu dan deze beluisterd, en wauw! Haast als je denkt dat het niet nog beter kan, dan heeft deze plaat me wel laten zien van wel.

Schitterende nummers, in combinatie met die prachtige stem van Sia, maakt dit een plaat om bij weg te dromen. Op een bepaalde manier toegankelijk, maar tegelijkertijd juist heel bijzonder. Voor mij is er geen één nummer op deze plaat te ontdekken die me niet bevalt. Hoogtepunten op dit moment: Little Black Sandals (geweldige binnenkomer van deze plaat), Day Too Soon, The Girl You Lost to Cocaine (natuurlijk al vele malen vaker gehoord, maar blijft sterk), Academia, Lullaby... en zo kan ik haast de hele plaat wel afgaan...

Ik heb het gevoel dat deze binnenkort een plekje in mijn top 10 gaat bemachtigen. 4,5 sterren

avatar van Carolaah
Aargh weer zo'n artiest die ik te laat écht ontdek..
Natuurlijk kende ik haar van The girl you lost to cocaine (de dance versie in eerste instantie) en Titanium.. en waarschijnlijk de reden dat ik niet verder ben gaan luisteren: Clap your hands. Dat nummer werd toendertijd grijs gedraaid en ik vond het een irritant nummer..

Zonde dat ik toen niet verder ben gegaan, want dit is fantastisch!! Vocaal sterk, mooie lyrics, fijn element van lounge (Zero 7 had ik ook veel eerder al moeten luisteren, nooit aan 'toegekomen')...

Maar dan nu eindelijk.. maar toch. Prachtig. Vooral 'Soon we'll be found', die ik eigenlijk via de last.fm tag radio ontdekte.. Ik ben blij, weer een mooie aanwinst erbij!