Julia Kent - Delay (2007)

Neoklassiek
Label: Shayo

1. Airport Atmosphere (1:09)
  2. Gardermoen (4:10)
  3. Airport Atmosphere (0:22)
  4. Idlewild (3:15)
  5. Elmas (4:06)
  6. Airport Atmosphere (0:17)
  7. Barajas (4:16)
  8. Airport Atmosphere (0:24)
  9. Fontanarossa (4:03)
  10. Airport Atmosphere (0:19)
  11. Arlanda (4:04)
  12. Dorval (3:51)
  13. Venizélos (3:21)
  14. Airport Atmosphere (0:20)
  15. Schiphol (3:50)
  16. Tempelhof (2:26)
  17. Airport Atmosphere (0:21)
  18. Malpensa (4:29)
tuktak
Although best known internationally as an integral part of Antony and the Johnsons, Julia Kent also has an extensive and prolific career of her own, including a number of recordings (with her own group, Rasputina) and collaborations with other artists and groups, such as Angels of Light, Devendra Banhart and Burnt Sugar.

Her latest work, Delay, is an experimental piece in which her electronically modified cello plays with a universe of sounds to create an atmosphere that evokes journeys, voyages and landscapes full of personal emotions.

RedLightCityBoy
?

Vrij vertaald: Julia Kent is momenteel één van Antony's Johnsons (ze heeft ook gewerkt met o.a. Rufus Wainwright, Devendra Banhart en Teddy Thompson) en op dit album 'bezoekt' ze allerlei airports en ze vergeet daarbij haar cello niet
Best een experimenteel album en bij vlagen nog best pittig om doorheen te worstelen omdat de variatie niet erg groot is.
Toch raad ik iedereen aan om door te zetten want bij tijd en wijlen raak je toch in een soort trance en is het gebodene erg mooi te noemen.
Zie het als een eenzaam reisverslag waarin de cello de omgeving beschrijft en probeer langzaam in de muziek te kruipen zoals Julia dat haast in haar cello lijkt te doen en ervaar dan een bijzondere trip die je niet snel vergeet! Een trip die een soundtrack heeft genaamd Delay. Ach, voor dit soort klanken heb je graag een vertraging over

Voer voor liefhebbers van Johann Johannsson, Max Richter, Brian Eno's "Music For Airports" en misschien toch ook wel Antony & The Johnsons.