Ryuichi Sakamoto & David Sylvian - Forbidden Colours (1983)

Japan / Verenigd Koninkrijk
Avant-Garde / Wereld
Label: Virgin

1. Forbidden Colours (4:42)
  2. Bamboo Houses (5:26)
  3. Bamboo Music (5:41)
  4. Forbidden Colours [Version 2] * (5:59)
avatar van andré
Recent weer eens het nummer 'Forbidden Colours' gehoord. Blijft nog altijd zeer indrukwekkend; voor mij een van de beste singles uit de jaren '80.

Ruby1966
Ja, prachtig hè? Helemaal mee eens!

avatar van TerryA
David Sylvian (van JAPAN) en Ryuichi Sakamoto met de perfecte EP waar oost meets west.

vondeich
Bamboo Houses is voor mij DE parel op deze EP. Forbidden Colours is ook uitstekend. Bamboo Music is gewoon goed.

Aquila
Niet alleen het nummer Forbidden Colours is prachtig mooi. Beide extra tracks zijn adembenemend goed. De Japanse CD-single heeft ook nog een nieuw ingezongen Forbidden Colours op het schijfje staan.

avatar van blunnie
Miischien wel de mooiste single ooit?

avatar van wibro
'Bamboo Houses' en 'Forbidden Colours'

Tijdloze muziek. Verveelt nooit. Beide heb ik op 12".
Op de B-kant van 'Forbidden Colours' staat trouwens 'Night Porter', ook zo'n juweeltje.

avatar van rock-rick
Is dit ergens te verkrijgen? Of is er desnoods een verzamelaar waar Forbidden Colours op staat?

@rock-rick Op de CD-uitgave van David Sylvian's Secrets of the Beehive als bonustrack. Waarover overigens weer een discussie is of hij daar wel thuis hoort...... Maar ach, je zal op zoek zijn naar Forbidden Colours en dan Secrets of the Beehive er zo maar bij krijgen....

avatar van rock-rick
Hartelijk dank , ik zal eens kijken.

avatar van rock-rick
Als ik in de webshops kijk bij dat album, zie ik geen bonus tracks staan hoor.

Aquila
Dit is los op cd-single te verkrijgen (dan krijg je twee versies plus de twee fantastische tracks Bamboo Houses en Bamboo Music (nauwelijks minder dan FC!)) . Met een beetje geluk via eBay of tweehands via amazon (beetje prijzig) wellicht ook wel. Op de oude CD-persingen van "Secrets of the Beehive" (dus die in een jewel box en niet het digipak) staat het inderdaad als bonustrack, maar dat had geen goedkeuring van David Sylvian zelf, dus die is bij de remaster verdwenen.

avatar van Edwin
Als digipack heb ik deze single nooit gezien. Ik heb het originele 3" CD-tje in een bijpassend insteekkartonnetje. De meer akoestische versie van Forbidden Colours (version II) staat hier niet op. Die staat op een standaard formaat CD-single, die volgens mij alleen als Japanse import verkrijgbaar is geweest, en daarnaast als bonus op de originele release van Secrets of the Beehive (en weer niet op de latere remaster van dat album).

Van dat 3" CD-tje staat op dit moment 1 exemplaar op Ebay voor het lieve sommetje van EUR 36,77. Via een p.m. mag je een bod doen op de mijne

Edwin schreef:
Als digipack heb ik deze single nooit gezien.
Ik ook niet. Het digipak verwijst naar de remaster van "Secrets of the Beehive". Van de single zelf bestaan inderdaad twee versies, zoals je beschrijft. Ik heb een Japanse.

avatar van waltzinblack
Ik bezit 2 12" van dit (gelegenheids)duo: Forbidden Colours met op de flipside The Seed and the Sower/Last Regrets + Bambou Houses met Bambou Music op de B-kant.

avatar van zaaf
vooral die laatste vind ik erg mooi!