Moordgasten - Moordaardig (2004)

2,72

Label: BMG

1. Zelfbevlekking (4:10)
  2. Toegangspoort (4:05)
  3. Betekenis van een Moordgast (2:28)
    met Def P
  4. Zeker Weten (3:29)
  5. Samenverwerking (2:10)
    met Macro en Dwarsligger
  6. Time Ninja (3:44)
  7. Ruimtereis (1:22)
  8. Deel die Zandbak (3:23)
  9. Spijkerhard (3:16)
  10. Je Moet Je Bek Houwe! (4:04)

met Gotcha!, Krimson en Def P
  11. Kutdag (3:23)
  12. Recombinatie (5:53)
  13. Metal Battle (6:49)
19 BERICHTEN
avatar van Kos

Kos
geplaatst: 18 april 2004, 01:06 uur [permalink]
Ohhh, wat haat ik die ventjes.

avatar van Daan

geplaatst: 18 april 2004, 01:09 uur [permalink]
Sinds wanneer kunnen van die irritante mannetjes als deze een eigen cd uitbrengen?? Ik moet er ook bijzeggen dat het gewoon een kinderen voor kinderen cd is, alleen zijn de kinderen een beetje brutaal..

avatar van T.O.

titan schreef:

Ah joh, je moet je bek houwe! 🙂

hahahaha 😄

geplaatst: 19 april 2004, 18:56 uur [permalink]
def p clones volgens mij

geplaatst: 19 april 2004, 23:25 uur [permalink]
Ik luister liever naar Jim, dus dat wil wel wat zeggen.

avatar van andré

geplaatst: 19 april 2004, 23:47 uur [permalink]
...dat je een groot bewonderaar van Jim bent???

avatar van BoordAppel

geplaatst: 20 april 2004, 00:47 uur [permalink]
Monsta Kody schreef:

Ik luister liever naar Jim, dus dat wil wel wat zeggen.

Och ja bent gewoon nog gepikeerd 😉.

geplaatst: 21 april 2004, 19:24 uur [permalink]
Ja, irritante mannetjes dat t zijn 🙂

geplaatst: 17 september 2004, 10:23 uur [permalink]
Kleine fopnegertjes zijn het. 🙂

avatar van luc011190

geplaatst: 22 december 2006, 08:42 uur [permalink]
Horrorfanaat schreef:
Kleine fopnegertjes zijn het. 🙂

Dat niet hoor. Het is meer wat T.O. zegt, 'kijk onze oerhollandse jongens eens creatief en vooruitstrevend zijn!'

geplaatst: 28 augustus 2007, 15:32 uur [permalink]
Of jullie zijn allemaal gewoon Jaloers:P
(denk het niet:P)

geplaatst: 10 september 2008, 03:30 uur [permalink]
Ik heb een p[aar nummers van ze gehoord. En ik zal fair zijn:ze hebben wel talent hoor. Maar het komt er nog niet zo erg lekker uit. Door hun leeftijd kun je het ze niet kwalijk nemen, maar probleem is wel dat ze gewoon op deze plaat nog net iets te veel klinken als en stel schattige lieve kinderen voor kinderen-poppetjes die als een stel ruige ghetto-negertjes proberen te klinken.
Ze hadden eigenlijk gewoon tegen zich zelf in bescherming genomen moeten worden en men had tegen ze moeten zeggen:Nee!nee! en nog eens nee! gaan jullie eerst maar eens een tijdje oefenen! en later,als jullie groot zijn en een beetje meer droog achter de oren, kom dan nog maar eens terug! Het zou ze een deceptie gescheeld hebben.Nu ik dit bericht schrijf is het alweer intussen 2008 en hoor ik al 4 jaar niks meer van deze beste knaapjes.Als ze ooit en comeback maken dan zal het me benieuwen hoe dat zal klinken.

avatar van MAS

MAS
geplaatst: 13 december 2010, 19:38 uur [permalink]
Hahaha de Moordgasten, jeugdjournaal-rap. Gelukkig horen we daar tegenwoordig niks meer van.

geplaatst: 10 februari 2012, 12:59 uur [permalink]
In 2003 heb ik deze jongens en hun ouders hiervoor willen behoeden. Ik heb ze, in samenwerking met Hiphopgemeenschap.nl (destijds Fotolandcrew.nl) mee willen nemen op een bescheiden tour, maar na 1 of 2 optredens zijn we ieder zijns weegs gegaan.

Naar mijn mening was het grappig als ze gewoon een tijdje bleven optreden en niet gelijk hele grote stappen maken. Gewoon stapje voor stapje en uitkijken dat mensen het niet direct willen uitmelken, omdat ze op dat moment jong waren.

avatar van Psycholamp
geplaatst: 2 februari 2013, 23:46 uur [permalink]
De beats zijn nog eens zo slecht niet en echt heel slecht wordt er ook niet gerapt, maar op een of andere manier komt het niet uit de verf. Ik weet nog wel, dat ik toen kinderen in groep 8 had, die hen schattig vonden.Tja.. dat lijkt me toch niet wat je wil bereiken als rapper...

Edwynn
geplaatst: 9 oktober 2014, 15:55 uur [permalink]
Doe het VARA-cameraatje aan, Zet Def P bij Kinderen voor Kinderen op het podium en je hebt een idee van wat de Moordgasten voor een clubje is. Wanstaltige rommel van de bovenste plank. Dat dus.

Alhoewel, het hitje "Je Moet Je Bek Houden" best wel een geinig spring-nummertje is. Qua geluid had het tien jaar eerder gemaakt kunnen zijn. Tekstueel inhoudelijk is het gewoon een aanklacht tegen de vrijheid van meningsuiting. In dat opzicht vind ik het bij vlagen wel leuk om de mannekes van advies te voorzien en ook heel paradoxaal "Je Moet Je Bek Houden" te roepen. Was het toevallig ook een hit in Noord-Korea?

En wtf is een eigenlijk legologie? De moordgastjes bleken geen bijster sterke woordgastjes. Gelukkig houden ze ondertussen al een mooi poosje hun bek. Toch?

avatar van Poeha

geplaatst: 19 november 2014, 23:33 uur [permalink]
Ik vind Je Moet Je Bek Houwe! anders toch wel een erg lekker trackie. Ben de laatste tijd wat into Def P. / Osdorp Posse. Bevalt me wel. De rest van dit album ken ik niet.