Waylon Jennings - The Ramblin' Man (1974)

Country
Label: RCA

1. I'm a Ramblin' Man (2:49)
  2. Rainy Day Woman (2:31)
  3. Cloudy Days (2:41)
  4. Midnight Rider (3:24)
  5. Oklahoma Sunshine (3:29)
  6. The Hunger (3:31)
  7. I Can't Keep My Hands Off of You (3:38)
  8. Memories of You and I (4:16)
  9. It'll Be Her (3:03)
  10. Amanda (2:56)
  11. Got a Lot Going for Me * (2:32)
  12. The Last Letter * (4:07)
  13. The One I Sing My Love Song To * (2:51)
avatar van AbleMable
Album is onlangs opnieuw uitgebracht door Music On Cd en dus weer volop te verkrijgen. En dit album behoort tot een van Waylon's betere albums. Volop genietend van zijn nog niet zo lang verkregen artistieke vrijheid maakt het tot een album waar het plezier vanaf spat. Meeste tracks zijn opgenomen in de Glaser studio's en Waylon deed zelf de productie, gedeelte alleen en gedeelte met Tompall Glaser. Slechts 1 door Waylon geschreven song, Rainy Day Woman, heeft dit album gehaald. Maar dat boeit verder niet, kwaliteit van de overige songs is hoog. De opener, I'm A Ramblin' Man, is een op het lijf van Waylon geschreven song.
Ook is er op dit album ruim baan voor het gitaarwerk van Waylon Jennings zelf. En hij had een aparte en unieke manier van gitaar spelen waarbij de slagpartijen hij meestal met zijn duim speelt en wisselt deze af met een plectrum bij de licks en solo's. En dat allemaal op zijn met leer beklede Telecaster.
Er staan op dit album ook geen fillers en de kwaliteit blijft erg hoog. Fantastische cover van de Southern Rock song Midnight Rider van The Allman Brothers Band. Ook erg fraai is het door Lee Clayton geschreven, Memories Of You And I. Eerder nam Waylon al Ladies Loves Outlaws op van Lee Clayton voor de gelijknamige elpee. En natuurlijk mag Amanda ook niet onvermeld blijven. Verder vind ik zelf Oklahoma Sunshine en The Hunger ook erg mooi. Maar goed, kan het hele album wel opnoemen...dit is denk ik kwa consistentie zijn meest complete album. En natuurlijk schittert ook Ralph Mooney weer op zijn steelgitaar. En horen we ook de onlangs overleden drummer, Richie Albright. En dit album is wederom een bewijs dat Waylon Jennings midden jaren 70 zich artistiek op zijn hoogtepunt bevond.

avatar van Dirkrocker
Goed Jennings album. Ramblin man is en geweldige openings song. Typisch jennings. Gevolgd door het goede rainy day woman. Maar ook the hunger en i can’t keep my hands off you schieten voor mij er tussen uit. Zijn schitterende gevoelige nummers, die hij met zijn stem weer met veel gevoel zingt. Nja kan zowel even doorgaan. Voor mij staat er eigenlijk geen verkeerd nummer op. Jammer dat er zo weinig hier mee gedaan word.