The Who - Then and Now (2004)

Alternatieve titel: 1964-2004

Label: Geffen

1. I Can't Explain (2:05)
  2. My Generation (3:18)
  3. The Kids Are Alright (2:46)
  4. Substitute (3:48)
  5. I'm a Boy (2:37)
  6. Happy Jack (2:11)
  7. I Can See for Miles (4:07)
  8. Magic Bus (3:20)
  9. Pinball Wizard (3:02)
  10. See Me, Feel Me (3:24)
  11. Summertime Blues [Live] (3:24)
  12. Behind Blue Eyes (3:41)
  13. Won't Get Fooled Again (8:32)
  14. 5:15 (4:50)
  15. Love Reign O'er Me (3:10)
  16. Squeeze Box (2:42)
  17. Who Are You (5:05)
  18. You Better You Bet (5:37)
  19. Real Good Looking Boy (5:42)
  20. Old Red Wine (3:43)
JonnieBrasco
Het "Then" gedeelte hebben we nou wel eens eerder op verzamelaars van the Who gezien. Daar zitten we niet echt op te wachten eerlijk gezegd. Het "Now" gedeelte zal dan de overgebleven laatste twee nummers zijn, de nummers die ik niet ken en waarschijnlijk in 2004 gemaakt zullen zijn (zoals de albumtitel doet vermoeden), maar dan dus helaas wel zonder The Ox Entwistle. Ik herinner me trouwens nog steeds het geweldige optreden dat op t.v. was na de aanslagen in New York, waarbij ze volop aanwezig waren ... "We Won't Get Fooled Again!". The Who blijft toch één van die bands die altijd wat met me doet

Won't Get Fooled Again is de themesong van C.S.I: Miami.
en Who Are You is de themesong van Crime Scene Investigation.
beide leuke nummers.

avatar van andré
Ongelofelijk, waarom staat het briljante nummer ''Baba O'Riley" niet op dit album???

avatar van titan
titan (crew)
Dat is inderdaad een grote schande, dat is verdorie 1 van hun beste nummers.

JonnieBrasco
Hmm, Baba O'Riley mis ik niet zo, "Join Together" wel eigenlijk!!! Toch ook geen misser maar zeker een van de beste nummers van the Who!

avatar van ChrisX
Ben benieuwd of op 1 van de 2 nieuwe nummers Greg Lake (ex-Emerson, Lake & Palmer) te horen is of dat het toch nog die Palladino zal zijn.

avatar van gijs van e.
TOTO schreef:
Won't Get Fooled Again is de themesong van C.S.I: Miami.
en Who Are You is de themesong van Crime Scene Investigation.
beide leuke nummers.

Maar Baba O'Riley staat er niet op en das een van de beste van hun. En das de titlesong van CSI: New York

avatar van CWTAB
Is onlangs opnieuw uitgebracht, in een jewelbox met op nummer 11 Baba O'Riley ipv Summertime Blues (live) en op nummer 20 It's Not Enough ipv Old Red Wine....

Ik vind de nieuwere uitgave wel beter zo...

Father McKenzie
Allemaal oude successen en daarbovenop 2 nieuwe songs. Daarvan is Real Good Looking Boy een hele goede en Old Red Wine een redelijke.

avatar van Lexcoaster
Dit hier is niet de versie die ik hier heb liggen van dit album. Daar staat namelijk wél Baba O'Riley op bijvoorbeeld.

avatar van kaztor
andré schreef:

Inderdaad onbegrijpelijk. De samensteller heeft het volgens mij niet helemaal begrepen, denk ik...

Boris The Spider, The Seeker en Anyway, Anyhow, Anywhere mis ik hier ook.

avatar van Jan Wessels
Tussen al die tranentrekkers in de Top2000 hoorde ik nu ook een paar keer de Who voorbijkomen en dat deed me beseffen dat ik werkelijk niets heb van deze band (nou ja, een 45'" met You Better You Bet). Toen ik vanavond deze cd voor 5,99 bij de FRS tegenkwam gelijk maar meegenomen. Als niet-die-hard-fan hoor ik opeens nummers langskomen die ik eigenljk wel kende maar waarvan ik totaal niet wist dat die van the Who waren (Happy Jack, Won't Get Fooled Again). Naast natuurlijk de nummers die ik al van jong af aan kende van de radio (Pinball Wizard, See me, Feel Me en hun latere hitjes). In trouwens verrassend goede geluidskwalitiet. Leuk om dit in huis te hebben! 3,5*

Voor mij had Without Your Love van Roger Daltrey wel als bonussong op dit album mogen staan.
Is eigenlijk ook een veredeld The Who nummer.

avatar van freakey
, liever niet, ik vind dat werkelijk 1 van de saaiste songs ever.... gelukkig staat de cd zo vol dat je niemand op gedachte zou kunnen brengen....

avatar van Wandelaar
Goed klinkende verzamelaar waarvan 2 versies bestaan. De hoesfoto geeft de 2007-versie weer, de tracklist die van 2004. Ik heb de eerste versie uit 2004 en daarop vinden we in de laatste 2 tracks de single die destijds uitkwam. De 2007-versie heeft dan weer Baba O'Riley aan boord, en dat is een goede keuze.

Al met al een prima verzamelalbum van een groep die bekend staat om zijn explosieve geluid en optredens, maar zeker ook om de melodieuze kwaliteiten. De song ging voor op de performance, hoe ruig die ook soms kon zijn. Rockopera's Tommy en Quadrophenia bewezen dat ze een verhaal konden vertellen over redelijk diepgravende zaken.

De welbekende hits, van mij mogen ze erop staan, daar heb ik geen problemen mee. Prima schijfje.

avatar van Deranged
Old Red Wine destijds hierop voor het eerst verschenen als nieuwe track zeker wel een prachtige ballad.

Raakt me altijd wel als ik Pete zo op de achtergrond hoor meezingen zo van hebde 'm.

Man raakt je sowieso natuurlijk in elke vezel van je wezen.

Altijd gedaan ook.

avatar van Deranged
Ook nog lekker wat van die typische Pete distortion op te horen.

Op het laatste album hoor je daar niks meer van misschien te wijten aan zijn voor mij wat moeilijk te bevatten obsessie voor stratocasters die hij in zijn nadagen ontwikkelde.

Hij had altijd een heel eigen distortion.

Zelfs te horen bij CSI.

Best wel swaggery.

avatar van dominicano fonso
Het is jammer dat Baba O'Riley en The Song Is Over er niet in staan.

avatar van teus
dominicano fonso schreef:
Het is jammer dat Baba O'Riley en The Song Is Over er niet in staan.

Baba O' Riley is zeker opmerkelijk vreemd
Maar ook Pictures of Lilly ontbreekt hier