Mobb Deep - Amerikaz Nightmare (2004)

Label: Jive

1. Amerikaz Nightmare (4:57)
  2. Win Or Lose (3:12)
  3. Flood the Block (2:56)
  4. Dump (3:17)

met Nate Dogg

5. Got It Twisted (3:41)
  6. When You Hear The (2:54)
  7. Real Niggaz (4:39)
  8. Shorty Wop (3:33)
  9. Real Gangstaz (4:08)

met Lil' Jon

10. One of Ours Part 2 (4:21)

met Jadakiss

11. On the Run (3:46)
  12. Throw Your Hands (In the Air) (3:57)
  13. Get Me (4:31)

met Littles en Big Noyd

14. We Up (2:58)
  15. Neva Change (3:55)
  16. Got It Twisted [Remix] (4:45)

met Twista

17. Bustin Ya Hammer * (4:45)
  18. We Dont Love Em * (3:19)
totale tijdsduur: 1:01:30 (1:09:34)
Je moet er van houden....Mobb Deep heeft zeker goede platen gemaakt maar deze behoort daar niet toe

taart
Mja, leuk voor inde auto ofzo. 3*

avatar van nega
win or lose vind ik leuk:D

avatar van JLjuju
Ik ken alleen We Up, wat wel een chill nummer is. Meer hoef ik niet te kennen van dit album.

avatar van MJ_DA_MAN
Hoe kun je dat nou weten als je alleen dat nummer kent ?

avatar van JLjuju
Ik heb Win Or Lose, Got It Twisted en Real Gangstaz ook gehoord en ik vond er echt niks aan. Dan heb ik ook geen zin in de rest van het album.

avatar van MJ_DA_MAN
En dat terwijl Amerikaz Nightmare, When You Hear The en Throw Your Hands (en Win Or Lose ook imo, maar die ken je dus al) de beste nummers zijn. Ik denk dat je dit toch wel een keer kan proberen, helemáál als Mobb Deep fan. Dan moet je eigenlijk verplicht al hun werk kennen . Dit is best een aardig album, puur omdat er een aantal uitschieters opstaan.

avatar van JLjuju
Laten we zeggen: Ik ken al hun goeie werk Maar oke ik zal het eens gaan checken.
Infamy kreeg een 2,5 van mij, en aangezien er steeds een dalende lijn in de Mobb Deep-carriere zit heb ik er niet al te hoge verwachtingen van.
Maar ik ga het eens checken.

avatar van MJ_DA_MAN
Sowieso beter dan Infamy en Blood Money. Ook beter dan hun debuut, maar die plaat kwam nog iets te vroeg voor de heren.

avatar van JLjuju
Hij is me idd mee gevallen. Chille tracks vond ik onder andere Amerikaz Nightmare, Flood The Block, When You Hear The en We Up. Maar dan staan er ook een aantal echt @!#!&*tracks op. Zoals Got it Twisted en (vooral) Real Gangstaz. Lyricaal is het wat beter dan op Infamy, deze is idd beter dan Infamy in z'n geheel. Ik stem voor nu een 2,5. maar dat kan nog een 3 worden.

Degelijk album, met voor mij win or lose als absolute uitschieter. 3,5*

avatar van p-azz
tot nu toe alleen nog maar tot en met Flood The Block gehoord, en het klinkt vrij goed vooral: Win Or Loose, zeer goed nummer
stem volgt nog

Harco
Kom bij mij alsjeblieft nooit meer aan met de opmerking dat Blood Money het ultieme dieptepunt is in Mobb Deeps carrière. Op Amerikaz Nightmare is nergens een track te vinden die maar enigszins in de buurt komt van de bangers op Blood Money. Nee, Prodigy redt het hier nog enigszins, maar Havoc en de andere producers maken er hier een potje van.

Mensen haten gewoon op Blood Money vanwege de move naar G-Unit; dat is na het luisteren van dit album wel duidelijk. Die track met Lil' Jon alleen al. Je kan me niet vertellen dat er op Blood Money een track staat die zelfs maar voor de helft in de buurt komt van de kutheid van dat nummer.

avatar van JLjuju
Real Gangstaz is sowieso het kutste nummer wat Mobb Deep ooit heeft gemaakt. Maar echt geweldig veel beter is Blood Money echt niet...

avatar van KILLERBEE99
Weer een leuk album van Mobb Deep. Na zoveel vette/leuke albums kan ik Mobb Deep wel toevoegen als een van mijn faverieten artiesten

avatar van Nr.4
Laatste wat ik van Mobb Deep nog wel te pruimen vond, al is dit al veel minder dan hun 90s classic werk. Jammer van de clubtrackjes die hier ook al meer op staan. Win or Lose is wel echt een heerlijke track voor mij.

Gucci-Mane
Got it twisted is toch echt de banger van Mobb Deep op dit album. Real niggaz klonk echt zo on-Mobb deeps.