Avril Lavigne - Under My Skin (2004)

Canada
Label: Arista

1. Take Me Away (2:57)
  2. Together (3:14)
  3. Don't Tell Me (3:22)
  4. He Wasn't (3:00)
  5. How Does It Feel (3:43)
  6. My Happy Ending (4:02)
  7. Nobody's Home (3:32)
  8. Forgotten (3:17)
  9. Who Knows (3:29)
  10. Fall to Pieces (3:28)
  11. Freak Out (3:13)
  12. Slipped Away (3:34)
avatar van renzoroy
beste avril album tot nu toe
stuk meer volwassen dan let go.

beste tracks (vind ik dan) fall to pieces, nobody's home en how does it feel.

de rest van de tracks zijn ook heel erg goed maar deze 3 vind ik toch wel de uitspringers.

Roelant
Veruit de beste van haar drie studioalbums!

Ik hou van de wat stevigere nummers en dus zijn Forgotten, Take me Away en Together mijn favorieten!

haveman
Dit is toch wel één van mijn lekkerste guilty pleasures. Vandaag weer eens gedraaid en ik word er altijd vrolijk van.

En ik vind Avril zelf eigenlijk ook wel lekker.

Kadafi
Leuk album.

Wat ik erg prettig vind is wanneer Avril Lavigne wat ingetogener en lager zingt, zoals bijv. in het couplet van Nobody's Home, dan produceert ze een uiterst prettig stemgeluid. "Vroeger", in 2002 volgde ik de top40 waarin toen liedjes van het album Let Go het goed deden. Dat album vind ik nu niet zoveel meer aan, behalve dan de ballad "I'm with you". Dit album rockt wat beter en is bij vlagen prettig ingetogen. Nobody's home is ondanks de eenvoud m'n favoriet.

Ja, een ruim voldoende voor dit leuke album.

avatar van *San*
Uitschieter is toch wel Nobody's Home op deze plaat.

avatar van Robbie Keane
My Happy Ending vind ik echt een dikke klassieker.
Hehe

avatar van Choo Choo
Op dit album is Avril op haar best. Volwassener (zowel muzikaal als persoonlijk) dan op haar eerste plaat, maar nog niet het verkeerde (commerciële) pad ingeslagen zoals ze met haar derde album heeft gedaan.

Ze rockt lekker op deze plaat. Haar hoge stemmetje past perfect bij de stevige gitaren die ze op dit album in sommige nummers gebruikt. Voorbeeld daarvan is Forgotten, dat nummer is dan ook mijn favoriet. Together, Take me Away en My Happy Ending doen er niet veel voor onder.

Sectumsempra
Mooi album, al ben ik nog steeds van mening dat ze teveel zeurt over het leven. Past is gone, life goes on.

Slipped Away is het nummer dat ze op de begrafenis van mijn beste vriend (instrumentaal en heel rustig) speelden en daardoor ben ik deze muziek bijna obsessief gaan draaien. I know, pathetic.

avatar van Mitsiooh
Ge-wel-dig album! Als echte Avril-fan kan ik met zekerheid zeggen dat dit mijn favoriete ablum is, van haar en van alles dat ik beluister. Het 'volwassener-klinken' hoor ik nooit op albums, maar veel van deze nummers raken mij daadwerkelijk! Het gaat over dingen die ik in het dagelijksleven ook meemaak en persoonlijk vind ik har stem geweldig: eindelijk een vrouw die live óók kan presteren en niet alleen op cd (Hè Britney? Ke$ha?). Vooral de nummers 'My Happy Ending', 'Nobody's Home' en 'Slipped Away' heb ik grijsgedraaid (correctie: draai ik nog steeds grijs). De nummers bevatten bijna allemaal een lekker temperament: opstandig, tegendraads, sarcastisch maar op veel momenten emotioneel. Voor velen past 'He Wasn't' er niet op, omdat het simpelgezegd té blij klinkt. Raar...vind het juist leuk dat het album hierdoor niet té dramatisch klinkt, al is dat voor velen al wél het geval.
Pracht cd met als hoogtepunt 'My Happy Ending'. Zal nog lang fan blijven!

Mitsiooh schreef:
Pracht cd met als hoogtepunt 'My Happy Ending'. Zal nog lang fan blijven!

Eens, al vind ik "My Happy Ending" best kinderlijk. Heb haar (helaas) nooit live gezien, maar ik zal even op YouTube wat kijken.
Stem aangepast, was 3,5, is nu 4,5.

avatar van Mitsiooh
Nou ze was rond de 20 toen ze My Happy Ending uitbracht. In die tijd kan je best relaties hebben denk ik zo...en zinnen als 'let's talk this over, it's not like we're dead' vind ik alles behalve kinderachtig klinken. Jij mag t vinden, heb ik geen problemen mee, maar als je dan 'He Wasn't kinderachtig vindt, oke, velen zullen dat als 'kinderachtig' bestempelen. Maar kom op, er zijn liedjes ('baby baby baby oooh') die een infantiel dieptepunt sowieso al bereikt hebben. Sorry dat ik *blegh* Bieber erbij betrek, maar als ik die vergelijk met Avril...pff

avatar van Gloeilamp
Dat vind ik een beetje een rare vergelijking.
Bieber schrijft bovendien niet zijn eigen muziek en Avril wel.

avatar van Mitsiooh
Nou ik bedoelde dat Avril muziek maakt over liefde etc. en ookal komen sommige liedjes over als kinderachtig, bij sommigen, dan vind ik t nog heel wat minder kinderachtig Biebers liedjes. (had

Sjah, artiesten vergelijken met nog veel slechtere artiesten snijdt nie zoveel hout imo

@ Mitsiooh:

Ja, maar Bieber heeft niks met Avril te maken. I don't get what he has to do with this

Ik vind sommige liedjes alleen wat kinderlijk klinken, dat is iets anders dan kinderachtig. "My Happy Ending" vind ik gewoon niet zo fantastisch, het is meer alsof ze zingt: 'oh ik hááááááát jou zo, je hebt me gebróóóóóóken', in plaats van de subtielere teksten van andere artiesten, snap je? No offense, maar ik vind het een beetje té duidelijk.

@ Sectumsempra:
Dat zingt ze ook...-_-'' daar gaat de tekst ook over en ik vind het juist geweldig die haat in dat nummer met een beetje ironie in de bridge.

En de vergelijking met Bieber: ik moest iemand hebben die óók over liefde zingt (of juist over het uitgaan van relaties), maar die dat op een nog meer kinderachtige manier doen.